کد خبر 1057238
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
سهیل مهدی

مسوول برگزاری مسابقات لیگ برتر به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به دنبال کسب مجوز برگزاری ادامه بازی‌های لیگ نوزدهم از ستاد مبارزه با کرونا است.

به گزارش مشرق، شیوع ویروس کرونا و پراکندگی آن در سطح جهان باعث تعطیلی لیگ‌های مختلف از جمله لیگ‌های حرفه‌ای چون لالیگا، بوندسلیگا، سری‌آ و لیگ جزیره شده است‌. در این بین لیگ برتر ایران جزو نخستین لیگ‌هایی بود که به دلیل شیوع گسترده این ویروس در کشور و افزایش مبتلایان به آن تعطیل شد و بازیکنان و سایر اعضای باشگاه‌ها خانه‌نشین شدند؛ تصمیمی که به نفع سلامتی تماشاگران، بازیکنان و سایر فوتبالی‌ها بود.‌

با وجود این تصمیم و مبتلا شدن بسیاری از فوتبالی‌های سطح جهان، سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در مصاحبه‌ای عجیب اعلام کرد که به دنبال گرفتن مجوز برگزاری‌های بازی‌های لیگ از ستاد مبارزه با ویروس کرونا است تا هر چه زودتر مسابقات لیگ نوزدهم را ادامه دهد. تصمیمی تعجب‌آور که سوال‌های مختلفی را از مهدی ایجاد می‌کند. سوال اصلی این است که آقای مهدی، به پایان رساندن لیگ نوزدهم مهم‌تر از جان فوتبالی‌ها و به خصوص بازیکنان است؟ برای پیگیری لیگ برتر، بازیکنان مجبور هستند دسته جمعی تمرین کنند و از این شهر به آن شهر بروند و با توجه به کمبود امکانات بهداشتی در برخی شهرها، امکان ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

مدال‌آور المپیک ریو کرونایی شد

سوال بعدی این است که آیا لیگ ایران حرفه‌ای‌تر و با برنامه‌تر از لیگ‌های سطح اول فوتبال دنیا مثل لیگ جزیره یا لالیگا است؟ مسابقات مهمی چون لیگ قهرمانان اروپا، المپیک توکیو و جام ملت‌های اروپا به خاطر این ویروس به تعویق افتاده‌اند که به خوبی خطرناک بودن کرونا را نشان می‌دهد؛ آن وقت مسوولان سازمان لیگ به فکر برگزاری ادامه لیگ هستند. البته بعید است ستاد مبارزه با کرونا با درخواست سازمان لیگ موافقت کند زیرا آن‌ها به تازگی مانع از آغاز دوباره تمرینات تراکتور شدند و بعید است به سازمان لیگی‌ها مجوز برگزاری ۹ هفته باقی مانده لیگ برتر را بدهند.

تنها دلیل سازمان لیگ برای برگزار کردن بازی‌ها که البته با توجه به خطرناک بودن ویروس کرونا، دلیلی غیرمنطقی است، وجود اسپانسرها و دریافت پول از آن‌ها است که تعطیلی و لغو ادامه لیگ نوزدهم، باعث بحران مالی در باشگاه‌ها و نهادهای مختلف فوتبال می‌شود. البته راه حل این در کشورهایی که حرف اول را در فوتبال جهان می‌زنند در حال اجرا است و سازمان لیگ می‌تواند به جای این که دنبال به خطر انداختن جان بازیکنان و سایر اعضای باشگاه‌ها باشد، از آن‌ها الگو برداری کند تا خسارت‌های مالی سازمان لیگ هم به نحوی جبران شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    جان یک نفر با ارزش تر از همه ی زیان های مادی است که عنوان شد . نباید اجازه برگزاری بدهند‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس