پاتریوت آمریکایی

شبکه المیادین از ورود فعلا یک سامانه پاتریوت آمریکا به عراق و استقرار آن در پایگاه عین‌الاسد در الانبار خبر داد و گفت در همین اندازه هم معلوم نیست آمریکا با کسب اجازه از بغداد اقدام کرده باشد.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین اعلام کرد که احتمال می‌رود اقدام آمریکا در ورود سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت به عراق و استقرار آن در عراق خودسرانه انجام گرفته باشد.

شبکه المیادین اعلام کرد که واشنگتن در جریان مذاکره با دولت عراق برای جلب موافقت آن با استقرار سامانه پاتریوت در پایگاه‌های نظامی این کشور گفته که خودش مسئول تامین امنیت آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

تلاش واشنگتن برای جنگ روانی علیه عراق

آمریکا در پایگاه «عین الاسد» پاتریوت مستقر کرد

به گفته المیادین طرف آمریکایی در این مذاکرات گفته بود که منتظر موافقت بغداد با استقرار پاتریوت می‌ماند و ابراز امیدواری کرده بود که موافقت عراقی‌ها را کسب کند.

المیادین نوشت:« از همین رو هنوز تایید نشده است که بغداد به استقرار پاتریوت در عراق موافقت نشان داده باشد».

به گزارش المیادین  آنچه مسلم بوده این است که کار برای نصب سیستم پاتریوت در پایگاه عین الاسد در الانبار در حال انجام است، اما موضوع استقرار پاتریوت در  منطقه کردستان  عراق واقعیت ندارد با اینکه پیش بینی می‌شود که آمریکا دو واحد از این سامانه را به آنجا منتقل کند.

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه ۱۲ فروردین (۳۱ مارس) با انتشار گزارشی خبر از استقرار سامانه پدافند هوایی پاتریوت در عراق داده است.

در  این گزارش آمده است که  به دنبال حملات موشکی به پایگاه عین‌الاسد، مذاکرات آمریکا با دولت عراق بر سر استقرار پاتریوت آغاز شده و  آمریکا برای حفاظت از جان نیروهای خود اقدام به استقرار این سامانه دفاعی در عراق کرده است.

بر اساس  گزارش خبرگزاری فرانسه هنوز روشن نیست که آیا استقرار سامانه دفاعی پاتریوت با توافق دولت عراق صورت گرفته یا آمریکا مستقلا دست به این اقدام زده است؛ اما صرف‌نظر از این قضیه سامانه پاتریوت در اربیل و همچنین پایگاه نظامی عین الاسد مستقر شده است.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است که اگر آمریکا بدون مشورت و نظر مثبت دولت عراق اقدام به استقرار چنین سامانه‌ای در خاک آن کشور کرده باشد، این موضوع می‌تواند بر مناسبات آمریکا و عراق تاثیر منفی بگذارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    عجب رویی هم داره حداقل تاد میاورد اونم گند نیزد مث پاتریوت خخخ
  • JP ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    لعنت بر دولت فرصت سوز و خودگول زن...!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس