کد خبر 1057115
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
اعتراض - کراپ‌شده

یک رسانه آمریکایی فاش کرد که برخی بیمارستان‌ها در آمریکا کارکنان خود را تهدید کرده‌اند که در صورت سخن‌گفتن از کمبود امکانات برای مقابله با بحران کرونا از کار اخراج خواهند شد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری بلومبرگ روز سه‌شنبه در گزارشی فاش کرد که مقامات ارشد بیمارستان‌ها در آمریکا کادر درمانی را تهدید می‌کنند که اگر از کمبود امکانات و بد بودن شرایط بیمارستان‌ها در مواجهه با بحران کرونا سخن بگویند، کارشان را از دست خواهند داد.

«راث شوبرت» سخنگوی انجمن پرستاران ایالت واشنگتن آمریکا در این خصوص به خبرنگار بلومبرگ گفت: «بیمارستان‌ها برای اینکه وجهه خود را حفظ کنند، به‌دنبال ساکت کردن پرستاران و دیگر کارکنان درمانی هستند. این رفتار واقعاً توهین‌آمیز است.»

بیشتر بخوانید:

شمار قربانیان کرونا در آمریکا بیش‌تر از چین شد

کرونا، بدترین شکست اطلاعاتی تاریخ ایالات متحده آمریکا است

وی افزود: «بیمارستان‌ها همواره دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای برای حفظ حریم خصوصی بیماران دارند و از کارکنان خود می‌خواهند که تنها از طریق دفتر روابط عمومی بیمارستان با رسانه‌ها ارتباط برقرار کنند. اما ویروس کرونا در عصر جدیدی ظهور کرده است.»

شوبرت در ادامه توضیح داد: «کارکنان بخش سلامت باید بتوانند که درباره آنچه در بیمارستان‌های محل نگهداری بیماران مبتلا به کوویدــ‌۱۹ می‌گذرد، با مردم صحبت کنند.»

بیشتر بخوانید:

پمپئو: به اطلاعات چین، ایران و ایتالیا درباره کرونا نیاز داریم

«لاری مازورکیویچز» پرستاری که اخیراً به‌دلیل انتقاد از نبود تجهیزات حفاظتی کافی برای کادر درمانی، از بیمارستانی در شیکاگو اخراج شده و به همین دلیل از آن بیمارستان شکایت کرده است، در خصوص شرایط کارکنان بیمارستان‌های درگیر کرونا در آمریکا می‌گوید: «بسیاری از بیمارستان‌ها به کارکنان خود دروغ می‌گویند. آنها ادعا می‌کنند که ماسک‌های ساده برای پیشگیری از خطر کافی هستند، در حالی که هرروز تعدادی از پرستاران بیمار می‌شوند و می‌میرند.»

بر اساس آخرین آمارهای رسمی اعلام‌شده از سوی منابع دولتی آمریکا، تاکنون بیش از ۱۶۶ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده‌اند که از این تعداد حدود ۳۲۰۰ نفر جان باخته‌اند.

آمریکا از لحاظ آمار مبتلایان به ویروس کرونا، با اختلافی فاحش نسبت به دیگر کشورها در رتبه اول جهان قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس