کد خبر 105711
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: من نوه دریای فقاهت آیت‌الله هستم و تمام اجداد من عالم و مجتهد هستند و نسب ما با ۳۲ واسطه به زید‌بن علی‌ ابن حسین(ع) می‌رسد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سیداحمدرضا دستغیب (سیدفخرالدین) نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه) طی نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس با بیان اینکه قانون اساسی میثاق ملی و حاصل خون صدها هزار شهید و جانباز است، اظهار داشت: همه باید در پاسداری از این ثمره خون شهیدان کوشا باشیم.

وی افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر اساس اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی حق دارند در تمام مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر کنند و در مقام ایفای وظایف خود در اظهارنظر و رای خود کاملا آزاد هستند و نمی‌توان آنها را به سبب نظراتشان که در مجلس بیان کردند، توبیخ کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: شورای نگهبان بر اساس بند یک و ۳ ماده ۲۸ قانون انتخابات، یعنی عدم التزام عملی به اسلام و قانون اساسی و عدم اعتقاد به ولایت‌فقیه در جمهوری اسلامی این جانب را برای شرکت در انتخابات نهم مجلس رد صلاحیت کرد.

دستغیب مدعی شد:‌ آن شورا امکان رقابتی عادلانه را ناعادلانه از من سلب کرد و حق اینجانب و حق مردم شهر شیراز را که خواستار حضور این جانب در مجلس بودند، ضایع کرد و حتی بر اساس مصوبه مجمع تشخیص و علی‌رغم درخواست کتبی، دلایل و مستندات خود را به بنده اعلام نکرد.

وی بر همین اساس گفت: این رفتارهای غیرقانونی علاوه بر اینکه حیثیت و آبروی این نهاد را از اعتبار می‌اندازد، استقلال مجلس و حریّت نمایندگان را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد و نمایندگان واقعی مردم را حذف و افراد "بله قربان‌گو" را وارد مجلس می‌کند.

این نماینده مردم شیراز، ادعا کرد: در حکومت اسلامی، فقهای جانشینان پیامبر، بدون اینکه حتی فرد را ببینند، حکم می‌کنند و با آبروی اشخاص بازی می‌کنند و آنها را نامسلمان می‌نامند و حتی اجازه دفاع از خود را به آنها نمی‌دهند، هرچند که بسیاری از رد صلاحیت‌ شدگان عزیزتر و با آبروتر در نزد ملت هستند.

دستغیب با طرح این سؤال که چگونه به همچو منی تهمت نامسلمانی می‌زنید، تصریح کرد: من نوه دریای فقاهت آیت‌الله سیدمحمدرضا دستغیب و آیت‌الله عباس دستغیب از مجتهدین بزرگ هستم و تمام اجداد من عالم و مجتهد هستند و نسب ما با ۳۲ واسطه به زید‌بن علی‌ ابن حسین(ع) می‌رسد.

وی ادامه داد: من در ترک محرمات و انجام فرایض کوشیده‌ام و بیش از ۱۰ سال در حوزه‌های علمیه شیراز و فیضیه‌ قم تا سطوح حوزوی تحصیل کرده‌ام و سال‌ها امام جماعت بوده‌ام.

این نماینده مجلس اضافه کرد: چگونه به من تهمت عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی می‌زنید، درحالی که با پیروزی انقلاب همراهی با شهید محراب آیت‌الله دستغیب و عضویت در حزب جمهوری اسلامی و حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و اکنون که نماینده مردم شیراز هستم، در دفاع از جمهوری اسلامی لحظه‌ای کوتاهی نکرده‌ام، ‌البته من از آن جمهوری اسلامی دفاع کرده و می‌کنم که مردم عنصر اصلی تشکیل‌دهنده آن باشند و در آن ظلم، پایمال کردن حقوق مردم وجود نداشته باشد حتی به اندازه گرفتن دانه گندمی از دهان مورچه‌ای.

دستغیب ادامه داد: اگر حکم شورای نگهبان را بپذیریم، چگونه فردی برای حضور در مجلس نهم صلاحیت ندارد اما می‌تواند در مجلس هشتم باشد و چند ماه در تصویب قوانین تأثیرگذار، و در صورتی که آن را نپذیریم، مرجع شکایت غیر از خانه ملت و در پیشگاه مردم شریف ایران کجاست؟

وی در ادامه سخنان خود مدعی شد: گویا اراده‌ای است که باید زبان‌ها لال، قلم‌ها شکسته و نفس‌ها بریده باشد تا مورد تأیید قرار بگیری و این مخالفت آشکار با اصول قانون اساسی است، البته که چنین مجلسی در رأس امور نیست.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت در همین اساس ادعا کرد: رضاخان ملعون ۳ دوره مدرس را در مجلس تحمل کرد اما اکنون تحمل شنیدن صدای ضعیف منتقدی نیست، لذا امیدوارم روزی برسد که بنا بر فرمایشات حضرت امام مجلس در راس امور باشد و این میسر نیست مگر با انتخاباتی آزاد و حضور نمایندگانی حامی مردم در خانه ملت.

دستغیب ادامه داد: همواره تلاشم بر این بوده که در جایگاه نمایندگی بر اساس سوگند از حقوق ملت و قانون اساسی دفاع کنم و بر اساس وصیت حضرت امام و در دفاع از کشور و آرمان‌های انقلاب و همچنین حقوق مردم در انتخابات شرکت کردم و از اینکه این مسئولیت خطیر از دوش من برداشته شده، خدا را شاکرم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس