کد خبر 1057088
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
منشا بوی بد تهران

معاون مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست کشور از تشکیل کارگروه ملی بررسی بوی بد تهران خبرداد.

به گزارش مشرق، داریوش گل‌علیزاده، معاون مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست کشور از تشکیل کارگروه ملی برای مهار بوی نامطبوع در استان تهران خبر داد و گفت: راهکارها برای مقابله با بوی نامطبوع در استان تهران را دریافت کرده‌ایم و برنامه نهایی کارگروه در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید:

۲۵ سناریو برای منشا بوی نامطبوع پایتخت

وی در خصوص کانون‌های ایجاد بو در استان تهران گفت: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که بوی نامطبوع در محور تهران قم از سه منشاء اصلی حاصل می‌شود،گفت: مجتمع پسماند آرادکوه که دپوی زباله به صورت سنتی در آن صورت می‌گیرد، مجتمع دامداری دامگستر که از ۲۷ تا ۲۸ هزار واحد دامی تشکیل شده و عدم ساماندهی و تجمع فضولات دام‌ها یکی از منابع تولید بوی نامطبوع است و سوم فاضلاب‌های اسلامشهر، رباط کریم و واوان که به سمت اتوبان قم و کانال نواب وارد شده و در برابر شهرک سینمایی دفاع مقدس زیر پل اتوبان تجمع پیدا می‌کنند.

گل‌علیزاده ادامه داد: این سه منبع اصلی تولید بو هستند و با تغییر مسیر باد نوع بو متفاوت می‌شود. منابع پراکنده تولید بو هم وجود دارد مانند مانند زباله‌سوزی‌ها و واحدهای دامی که اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در ساماندهی آن‌ها عملکرد موفقی داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    3 0
    عامل اصلی انتشار بوی بد هرگز معرفی نخواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس