کد خبر 1056978
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
آب سد سفیدرود سرریز شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب و منطقه‌ای استان گیلان از سرریز شدن آب سد سفیدرود با توجه به میزان بارش مناسب در بالادست حوزه آب خیز خبر داد.

به گزارش مشرق، میرزایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب بسیاری از زمین‌های کشاورزی گیلان توسط سد سفیدرود تأمین می‌شود، اظهار کرد: سد سفیدرود بسیاری از مشکلات آبی استان را برطرف می‌کند به‌طوری‌که آب موردنیاز ۱۷۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان توسط این سد تأمین می‌شود.

وی با اشاره به سرریز شدن سد سفیدرود گفت: امسال میزان بارندگی در حوزه بالاست بسیار خوب بوده است که این میزان بارندگی باعث شده تا ذخیره آب سد سفید به بهترین شرایط خود برسد.

بیشتر بخوانید:

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب و منطقه‌ای استان گیلان افزایش ۱۵۲ میلیون مترمکعبی آب سد سفیدرود را یک فرصت مناسب برای استان گیلان برشمرد و افزود: سد سفیدرود اکنون دارای یک میلیارد و ۶۵ میلیون مترمکعب ذخیره آبی دارد که نسبت به سال گذشته با افرایش ۱۵۲ میلیون مترمکعبی مواجه بودیم.

میرزایی با اذعان به اینکه میزان خروجی و ورودی لحظه‌ای سد سفیدرود متعادل است، بیان کرد: ورودی لحظه‌ای آب سد سفیدرود 261 مترمکعب بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای 192 مترمکعب بر ثانیه است

وی از کشاورزان خواست تا بر اساس زمان‌بندی سازمان جهاد کشاورزی کارهای شالی‌کاری خود را انجام دهند، گفت: کشاورزان اگر به توصیه‌های جهاد توجه و بر اساس زمان‌بندی معلوم شده کارهای خود را انجام دهند بسیاری از مشکلات آب‌رسانی برطرف می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    14 0
    خدایا شکر از لطف ورحمت بی پایانت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس