ویروس کرونا

بر اساس پیش‌بینی دکتر آنتونی فاوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، ویروس کرونا ممکن است بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا را به کام مرگ بفرستد و «میلیون‌ها» نفر را مبتلا کند.

سرویس جهان مشرق - دکتر فاوچی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در عین حال اظهار داشت که نمی‌خواهد صرفاً این پیش‌بینی را «قطعی» بداند اما احتمال آن وجود دارد. اظهارات فاوچی در شرایطی مطرح شد که بخش بزرگی از آمریکا در راستای مهار گسترش بیماری به حالت تعطیلی درآمده است.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: از فاوچی درباره اظهارات اوایل هفته رئیس‌جمهور دونالد ترامپ سؤال شد که گفته است می‌خواهد کشور تا عید پاک بطور کامل از حالت تعطیلی خارج شود. عید پاک دو هفته دیگر فرامی‌رسد. ترامپ همچنین گفته که دولتش طی هفته جاری دستورالعمل‌هایی را در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی در دستور کار خود قرار می‌دهد. فاوچی در پاسخ گفت: «اگر بخواهم زمان تعیین کنم، نمی‌دانم، شاید هفته‌ها طول بکشد، امروز و فردا تمام نمی‌شود و مطمئناً هفته آینده نیز تمام نخواهد شد. کمی بیش از اینها طول می‌کشد.»

بر اساس پیش‌بینی دکتر آنتونی فاوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، ویروس کرونا ممکن است بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا را به کام مرگ بفرستد و «میلیون‌ها» نفر را مبتلا کند.

دکتر دبورا بیرکس هماهنگ‌کننده واکنش کاخ سفید به ویروس کرونا
دکتر دبورا بیرکس هماهنگ‌کننده واکنش کاخ سفید به ویروس کرونا

دکتر دبورا بیرکس هماهنگ‌کننده واکنش کاخ سفید به ویروس کرونا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی در این باره اظهار داشت: «هیچکدام از ایالت‌ها، هیچکدام از شهرهای بزرگ از ویروس در امان نیستند. همه شهرهای بزرگ باید فرض را بر این بگذارند که با آنچه در نیویورک اتفاق افتاده مواجه خواهند شد.» نیویورک بالاترین تعداد موارد تائید شده ابتلا به ویروس را داراست.

دکتر تام اینگلزبی مدیر مرکز تأمین سلامت مدرسه بهداشت همگانی بلومبرگ دانشگاه جان هاپکینز در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز گفت که وی زمان‌بندی عید پاک ترامپ را واقع‌بینانه نمی‌داند.

 وی در این باره اظهار داشت: «برای مثال، ایتالیا از لحاظ همه‌گیری چند هفته از آمریکا جلوتر است و تدابیر بسیار جدی و سختگیرانه‌ای در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی اتخاذ کرده است، مردم در خانه نگه داشته شده‌اند، مدارس بسته شده‌اند، و به همه توصیه شده خانه را ترک نکنند. در آنجا شاهدیم که بیماری به گسترش خود ادامه داده و یک بحران ملی را رقم زده است.»

وی ادامه داد: «بنابراین، فکر می‌کنم در مقطع کنونی باید از آنچه کشورهای موفق در این زمینه انجام داده‌اند، تبعیت کنیم ــ این کشورها عمدتاً در آسیا واقع شده‌اند: سنگاپور، هنگ‌کنگ، کره جنوبی، چین، تایوان. آنها تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی را تا زمان کنترل همه‌گیری به اجرا گذاشتند. صرفاً در آن مقطع بود که این تدابیر را به صورت آزمایشی کاهش دادند.»

در پایان این گزارش آمده است: به باور اینگلزبی آمریکا تا قبل از اواسط ماه آوریل به آن مقطع نخواهد رسید. وی در این باره گفت: «بدیهی است که کشور باید به نقطه‌ای برسد که مردم بتوانند به سر کار برگردند، اما اگر خیلی زود به سر کار برگردیم، این همه‌گیری بطور گسترده و شدید ادامه پیدا خواهد کرد. در آن صورت یک اقتصاد عادی نخواهیم داشت.»

گفتنی است بر اساس تازه‌ترین آمار دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون حدود ۱۶۵ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا تائید شده است که بالاترین رقم ابتلا در میان همه کشورها به شمار می‌رود. حداقل ۳ هزار نفر نیز جان خود را در این کشور از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    20 3
    باابن وضع نسل امریکایی ها به زودی منقرض میشود -اه سرخ پوستان وسیاه پوستان دامنشون میگیره -بومیان اصلی این سرزمبن سرخ پوستانند-
    • ممدخان IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      3 4
      مثلا ابر قدرت ایالات متحده امریکا که مهد پیشرفت است و نفس کشورهای اروپایی را در شیشه ریخته دنیا را با دلارهایش تهدید به تحریم کرده چگونه درمانده و سردر گم در مقابل یک ویروس به زانو در آمده است !!!
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    8 4
    قابل توجه خودتحقیرکننده های داخلی
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    4 0
    این اتفاق نخواهد افتاد. زیرا هر بیماری یک دوره ای دارد و یک اوج و فرود دارد. یعنی سینوسی است. چین تمام شد و ایران نیمه را رد کرده و آمریکا تازه شروع شده و به نیمه نزدیک میشه.
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      2 0
      البته در مورد نمودار سینوسی فراز و فرود ارگانیسمها درست می فرمایید. دور دوم اگر هم باشه حالت ایمنی نسبی ایجاد شده.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    4 2
    یعنی شما حاضرید میلیونها ایرانی بمیرن ولی چند نفر آمریکایی هم بمیرن. سناریوها برای ایران که بدتره.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    4 2
    تنها کشوری که امارش به تعداد واقعی مبتلایان نزدیکه امریکاست. هم به خاطر شفافیت هم به خاطر تعداد بسیار زیاد انجام تست ها. کدوم پزشک ایرانی در روزهای اول که شاهد کمبود شدید همه چیز بودیم جرات داشت بیاد و نظام سلامت و سیاست گذاری ها رو به باد انتقاد بگیره ؟
  • تمشکال IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    2 2
    با تعدد آزمایشگاههای بیولوژیک در سرتاسر دنیا بشر با دست خودش نسبت به نابودی خود قدم بر می دارد پایداری و عمر ویروس ها در گذشته نسبت به ویروس های جدید مثل کووید-19 کوتاه بوده اما تغییرات ساختاری ویروس ها و میزان کشندگی آن هر ساله افزایش می یابد و بزرگترین خطر برای انسان ها در سال های بعد خواهد بود . تنها راه تعطیلی این آزمایشگاههاو عدم هرگونه آزمایشات بیو لوژیکی است وگر نه انسان ها خودشان را نابود خواهند کرد !
  • علی DE ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 3
    ولی ۵۰۰۰۰۰۰ بنظرم واقعیتر بنظر میرسد٬ البته درصورتیکه دولتی آمریکا بتواند امکاناتی موجود را تا یک هفته دیگر به ۱۰ برابری فعلی افزایش دهد! که یک چنین چیزی فعلاً نا ممکن بنظر میرسد.
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 2
    چاه کن ته چاهه
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 3
    اینکه رهبران و افراد پیر در برخی ملل نمیمیرند مثل پاپ و مرکل و ترامپ و ملکه خیلی بده و درمان اختصاصی دارند و به مردم نمیدهند
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    4 1
    بنظرم اسم سایتتون بزارید،پخش اخبار منفی از امریکا صحت حرفام..تعداد خبرای همین امروزو نگاه کنید
  • خورشید NL ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 3
    خوشحال نباشید، همه کشورها بدون استثناء خراب کردند، اخبار خروجی همه کشورها کذب است، تا چند ماه آینده خیلی چیزها روشن خواهد شد که به آگاهی و انتخاب مردم در سراسر کره زمین کمک خواهد کرد، که البته برای هیچ دولتی خوشایند نخواهد بود.
  • DE ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    احتمال مرگ ۲۰۰ هزار آمریکایی و مبتلا شدن میلیون‌ها نفر به ویروس کرونا در این کشور// بابا حالا ما به شوخی گفتیم مرگ بر امریکا . عجب مرگ بچه مثبت حرف شنوییِ ها.
  • DE ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    اقای زیبا کلام به شماتسلیت عرض می کنیم!!!!!!! که قبله تون داره فرو می ریزه:)))))))))))))))))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس