کد خبر 1056755
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
کودک نمایه

خروج از منزل ممکن است فرد سالم را مستعد به آلودگی ویروس کرونا کند، بنابراین با چند پیشنهاد خودتان را در منزل سرگرم کنید.

به گزارش مشرق، باوجود فراگیری شدن ویروس کرونا در جهان همه ما می‌دانیم که تا مهار کامل این ویروس نباید از خانه خارج شد. اما آیا تا به حال با خود گفته اید ماندن یا نماندن ما در خانه چه فرقی به حال ویروس کرونا می‌کند؟ یا ما که جوان و سالمیم پس به این ویروس مبتلا نخواهیم شد.

واقعیت این است که اگر شما به این ویروس ناقل باشید دیگران از شما خواهند گرفت و اگر افراد دیگر به این ویروس مبتلا باشند شما خواهید گرفت. وزارت بهداشت جهانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که اگر یک ربع با فرد ناقل به ویروس در فاصله حداقل دو متر صحبت کنیم امکان آلوده شدن ما به ویروس وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

۱۴ راهکار طلایی برای آرامش کودکان در روزهای کرونایی

خانه‌نشینی کرونایی را چگونه سپری کنیم؟

با این حال بسیاری از افراد خود را در منزل قرنطینه کرده و سلامت جسمانی شان را هرگز قربانی این ویروس نمی‌کنند. اما افرادی هم هستند مانند شاغلان که به علت تامین خرج زندگی از ماندن در خانه معافند. افرادی که به بیرون منزل رفت و آمد دارند بایستی هنگام ورود به منزل تمامی نکات بهداشتی از قبیل شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع را جدی بگیرند و در خیابان استفاده از ماسک و دستکش را به هیچ عنوان فراموش نکنند.

خانه امن‌ترین مکان ممکن است. فردی به کرونا مبتلا خواهد شد که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با فرد ناقل به ویروس در تماس باشد و اگر سلامت جسمانی خود و دیگران برایتان مهم است وترجیح داده اید تا مهار کامل این ویروس خطرناک و کشنده در خانه بمانید، بهترین کار این است که وقت بیشتری را در کنار خانواده، همسر، فرزند، پدر یا مادر و ... بگذرانید.

با یک دیگر فیلم و سریال‌های بیشتری ببینید و از تماشای آن‌ها تا حد امکان لذت ببرید.

چند کتاب مورد علاقه تان را از لیست کتاب‌هایی که قبلا برای مطالعه کنار گذاشته بودید را انتخاب و فرصت را غنیمت شمارید. البته می‌توان کتاب‌های مورد علاقه را هم از سایت‌های مفید دانلود کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

با کسانی که مدت هاست به آن‌ها زنگ نزده اید تماس گرفته و گفت وگویی تازه کنید.

نرمش‌های خانگی انجام دهید و در این روزهای خانه نشینی فرصت را برای کاهش وزن غنیت شمارید. البته برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان مصرف سبزیجات و میوه جات تازه را فراموش نکنید.

وجود کمی استرس برای مراقبت و مدیریت لازم و ضروری است، ولی مقدار زیاد آن نه تنها کمکی به این موضوع نخواهد کرد بلکه با کاهش قدرت ایمنی بدن، عامل ایجاد بیماری‌های روانی بعدی است.

به مطالبی که از طریق منابع نامعتبر منتشر می‌شوند توجهی نکنید و همچنین مطالبی که مردم را می‌ترساند و نا امید می‌کند را برای آن‌ها ارسال نکنید و تا می‌توانید به یک دیگر امید دهید.

این روزها کادردرمانی بیمارستان‌ها در خط مقدم کشور یا جهان هستند و بسیاری از آن‌ها در بیمارستان‌های محل کارشان قرنطینه هستند و مدت هاست خانواده شان را برای نجات جان هموطنان ندیده اند و برخی از آن‌ها به علت تماس با فرد بیمار از دنیا رفته اند. پس بهترین کار ماندن در خانه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس