کد خبر 1056708
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
پالایشگاه نمایه نفت نمایه

به علت کاهش تقاضا برای سوخت در اثر شیوع ویروس کرونا، انتظار می‌رود ظرفیت پالایش کامل شرکت سینوپک چین، بزرگ ترین پالایشگاه آسیا در سال ۲۰۲۰ از سال ۲۰۱۹ کمتر باشد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به علت کاهش تقاضا برای سوخت در اثر شیوع ویروس کرونا، انتظار می‌رود ظرفیت پالایش کامل شرکت چاینا پترولیوم کمیکال یا سینوپک چین، بزرگ ترین پالایشگاه آسیا در سال ۲۰۲۰ از سال ۲۰۱۹ کمتر باشد.

بیشتر بخوانید:

تراژدی بزرگ در کمین ترامپ +آمار

سقوط شدید بورس وال استریت برای سومین بار در ۶ روز گذشته

ییشینگ لینگ، معاون سینوپک گفت کاهش تقاضا تا پایان نیمه نخست امسال ادامه خواهد یافت و کاهش تقاضا در تمام سال منجر خواهد شد اما انتظار می رود مصرف نفت پالایش شده در سه ماهه چهارم به حالت عادی بازگردد.

لینگ گفت: «به علت تاثیرات سه ماهه نخست و دوم، انتظار داریم مصرف سالانه محصولات نفتی رشد منفی داشته باشد.»

وی افزود: «رقم سالانه نرخ بهره وری پالایش ما در سال  ۲۰۲۰ با توجه به تاثیر شیوع کرونا و میزان صادرات، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.»

این شرکت نرخ بهره وری پالایش نفت خام خود را در ماه فوریه در بحبوحه شیوع کرونا که نخستین بار در ووهان دیده شد، به ۶۶ درصد کاهش داده بود.

متوسط نرخ بهره وری این شرکت در سال گذشته ۹۱.۳ درصد بوده است.

لینگ همچنان گفت شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بر صادرات محصولات نفتی تاثیر خواهد گذاشت و بر پالایش نفت سینوپک در سه ماهه دوم تاثیر منفی خواهد داشت.

وی توضیح داد: ذخایر محصولات نفتی پالایش شده در ماه فوریه در این شرکت به بالاترین سطح رسیده است، اما انتظار می رود در پایان ماه مارس به حالت عادی باز گردد.

همچنین بزرگ ترین پالایشگاه آسیا در مورد کاهش تولید مواد پتروشیمی در ماه های آتی هشدار دارد، زیرا انتظار می رود که کاهش چشمگیری در مصرف جهانی در یکی دو ماه آینده دیده شود.

سینوپک در ماه فوریه نرخ فعالیت های خود را ۱۰ درصد کاهش داده بود اکنون آن را به نزدیک ۱۰۰ درصد رسانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BG ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 0
    بزرگترین پالایشگاه اسیا مال چین هست. نفت خام هم تولید نمی کنه می خره. اون وقت یکی هست که میگه ساخت پالایشگان به صرفه نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس