کد خبر 1055824
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
‌

دوشنبه گذشته توئیتر در اعلامیه‌ای رسمی تصریح کرد برای اثبات کاهش 20 درصدی درآمد دیگر نیازی به تحلیل‌های پیچیده نیست. این اعلامیه وضعیت وخیم صنعت تبلیغات را به خوبی نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، محمد رستم پور فعال رسانه ای در  کانال تلگرامی خود نوشت: ⁣

استفاده روزانه توئیتر در سال 2020، 23 درصد افزایش یافته اما با این وجود، درآمد توئیتر در پایان ماه مارس 20 درصد کاهش خواهد یافت. چرا که تبلیغات تجاری توئیتر به شدت در حال سقوط است. نیازی به توضیح نیست که شیوع کرونا، ضربه‌ای جدی به شرکت‌های رسانه‌ای وارد کرده است. آنان باید تبلیغات خود را از شرکت‌ها و بنگاه‌های مختلف اقتصادی و تجاری بگیرند که با شیوع کرونا با کاهش درآمد روبرو شده‌اند.

دوشنبه گذشته توئیتر در اعلامیه‌ای رسمی تصریح کرد برای اثبات کاهش 20 درصدی درآمد دیگر نیازی به تحلیل‌های پیچیده نیست. این اعلامیه وضعیت وخیم صنعت تبلیغات را به خوبی نشان می‌دهد.

اگرچه نیویورک‌تایمز اوایل فوریه هشدار داده بود که شیوع کرونا ممکن است میزان آگهی‌های تجاری آنلاین را کاهش دهد، اما هیج‌کس این میزان کاهش درآمد آگهی‌های تجاری را پیش‌بینی نمی‌کرد. بعدازظهر سه‌شنبه نیز فیس‌بوک در یک اطلاعیه اعلام کرد این شرکت بسیاری از سرویس‌های درآمدزای خود را فعال نمی‌کند. فیس‌بوک به ویژه در کشورهایی که با شیوع کرونا روبرو هستند، کاهش شدیدی در تبلیغات تجاری تجربه می‌کند.

با توجه به اندازه بازار تبلیغات دیجیتال که بیش از 50 درصد از کل تبلیغات را تشکیل می‌دهد، باید شاهد کاهش چشمگیر درآمد در ماه‌های آینده در این حوزه باشیم. از سویی دیگر، احتمالاً گوگل و فیس‌بوک از پس پیامدهای شیوع کرونا برآیند، اما شرکت‌های رسانه‌ای سنتی، روزنامه‌های محلی به شدت متضرر خواهند شد. با ادامه کرونا رویدادهای بزرگی مثل المپیک 2020 که بازار بزرگ و فوق‌العاده تبلیغاتی است، لغو خواهند شد و در نتیجه بسیاری از تبلیغات تجاری با سقوط سهام و افزایش هزینه‌ها روبرو خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس