نمکی

سعید نمکی گفت: به یک نقطه روشن در کنترل بیماری‎های ویروسی رسیده‎ایم و در آینده‎ای نزدیک دستاوردی از سوی جمهوری اسلامی اعلام می‎شود که ایران را در این عرصه در سطح جهانی در رتبه نخست قرار می‎دهد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان که به‌عنوان مهمان در جلسه امروز شورای‌عالی قوه قضائیه شرکت کرده بود، با ارائه گزارشی از ظهور پدیده کرونا و سیر شیوع آن در کشورمان و دیگر کشورها، به تشریح اقدامات صورت‎گرفته برای مقابله با این بیماری پرداخت و از حمایت‎های ویژه مقام معظم رهبری از کادر درمان به‌عنوان ارزشمندترین عامل مهم در تقویت جریان مبارزه با ویروس کرونا یاد کرد.

نمکی همچنین با تقدیر از حمایت‎ها، پیگیری‎ها و دلجویی‎های رئیس قوه قضائیه و همکارانش از کادر پزشکی و درمانی کشور، تصریح کرد: با دمیده شدن روح وفاق ملّی و روح جهاد در کشور، صحنه زیبایی از همراهی و همگامی مردم و مسئولان به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید:

حجت الاسلام رئیسی: رویکرد جدید ضد فساد در وزارت بهداشت قابل تقدیر است

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای پایش سلامت عمومی و ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی اظهار داشت: اگرچه مبارزه با کرونا در شرایط تحریمی دشوار است ولی ما از ابتدا با کمبود داروهای خاص در نظر گرفته‌شده برای درمان این بیماری مواجه نبوده و نیستیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: با تشکیل قرارگاه ویژه در نیروهای مسلح به‌دستور مقام معظم رهبری کار زیبایی شکل گرفت و سپاه و ارتش با ایجاد کارگاه‎ها و نقاهتگاه‎های ویژه، کمک شایانی در تأمین اقلام بهداشتی و تخت‎های بیمارستانی کردند و توانستیم با کمک آنها نیازهای کادر درمان را برطرف کنیم و خدمات‌رسانی را ارتقا بخشیم.

وی از غربالگری عمومی به‌عنوان یکی از اقدامات مؤثر در قطع زنجیره انتقال ویروس یاد کرد و گفت: بعد از راه‎اندازی ایستگاه‎های غربالگری با کمک بسیج پزشکان، تا شب گذشته 61 میلیون و 600 هزار نفر غربالگری شدند که 51 میلیون و 44 هزار نفر از طریق تلفن و 10 میلیون و 50 هزار نفر از طریق سامانه تحت‎نظر قرار گرفتند که 218 هزار و 800 نفر حائز پیگیری تشخیص داده شدند که از میان آنها 93 هزار و 778 نفر در منزل تحت درمان قرار گرفتند و 16 هزار و 49 نفر به بیمارستان‎ها معرفی شدند که از این تعداد هم 5 هزار و 391 نفر بستری شده‎اند.

نمکی با بیان این‎که با اجرای طرح منع تردد که با همکاری دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و نظامی و وزارت راه عملیاتی شده، اقدامات کنترلی برای قطع زنجیره انتقال کامل شده و اکنون روند مرگ‎ومیر کاهش یافته و شرایط خدمات‌رسانی در بیمارستان‎ها نیز بهتر شده است.

وزیر بهداشت در پایان سخنانش با اشاره به اعجاز الهی در کنترل فوری کرونا در کشورمان خاطرنشان کرد: امروز به یک نقطه روشن در کنترل بیماری‎های ویروسی رسیده‎ایم و در آینده‎ای نزدیک دستاوردی از سوی جمهوری اسلامی اعلام می‎شود که ایران را در این عرصه در سطح جهانی در رتبه نخست قرار می‎دهد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • BG ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    16 2
    از نظر‌ حفاظت اطلاعات علمی دانشگاهیان آموزش نمی بینند
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      13 0
      برای اینکه متاسفانه اکثر دانشگاهها دارن از تلگرام استفاده می کنند.
    • مهندس IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      0 0
      حداقل هماهنگ کنید با همدیگه. همین امروز هم آقای ظریف گفته:تحریم ها کرونا را جسورتر کرده. شما هم که اینجوری. رئیس کلیدساز هم که گفته بود شنبه ردیفه! معلومه اصلا" توی دولت چه خبره؟ اینهمه آشفتگی و سراسیمگی و تناقض در نظرات؟ چرا با مردم صداقت ندارید؟ خب اگر به دستاورد خوبی رسیدید چرا توی دهن اون مسئول نمی زنید که میگه"تحریمها کرونا را جسورتر کرده" ؟!!
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 0
    یعنی همون روش درمانی دکتر سلیمانی که تکذیب شد ؟
  • شهبازی IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    31 2
    بسمه تعالی ۱.در تقلب احوال بزرگان شناخته می شوند ازمون بزرگی الهی سرداران جبهه پزشکی شناخته شدند. سلیمانیها کاظمیها همتها باکریهای جامعه پزشکی شناخته شدند ۲.باردیگر نقش بی بدیل رهبری در این عرصه به دنیا نشان داده شد. ۳. مردم عزیز ایران هم با همدلی همکاری صحنه های بهشتی خلق کردند که دشورای ابتلا و بلا را به شیرینی تبدیل کردند
  • محسن IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    22 1
    زحمات کادر درمانی و نیروهای مردمی و ارتش و سپاه و بسیح بویژه روحنیت حهادی قابل تقدیر است . همگی خسته نباشید
  • US ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    17 0
    ان شاءلله
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    22 1
    افرین بر شما
  • نصیری IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    34 2
    معلوم بود ، با توجه به سرعت بالای توفیقات علمی پزشکی کشور - در عرصه مبارزه با این بیماری نیز موفق و الگویی برای سایر کشورها خواهیم شد . بی نهایت سپاسگزاریم
  • DE ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    4 22
    دستاورد شما فقط ...
    • حمید IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      12 1
      کاکا فحش رو کسایی میدن که ضعیف و عجوزن اگه به دین اعتقادی نداری به احترام خودت ، شخصیت و حرمت خانواده ات ادب رو رعایت کن
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      8 2
      کثافت توی رذل هستی که دروغ های غرب رو باور کردی و امروز کرونا عیار این کشورها رو مشخص کرد... دیگه از این حرفا نزنی آشغال
    • لپی IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      2 1
      مسموم شدی. برو انور بشین لب جوب استفراغ کن. اینجا نه خواهشا.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    8 6
    دل خجسته ای دارید به خدا. گفتار درمانی نمیخواهیم
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      3 10
      دقیقا ۴۱ سال هست فقط گفتار درمانی کردن. میان میگن فلان مشکل هست باید حل بشه. یکی نیست بگه بابا شما مسئولی اینارو حل کنید نه اینکه چیزی که خودمون میدونیم تکرار کنی. امثال مهران مدیری هم کارکردشون تسکین دادن مردمه. الان هم پر رو پر رو میگن فلان موفقیت قراره اتفاق بیفته. کو کجا کی؟؟؟؟
    • احمد IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      1 0
      جناب 21:14و 19:38، افتتاح خط تولید کیت تشخیص کرونا که در سه ساعت این کار را انجام می دهد،گفتاردرمانی بود؟!!!! افتتاح بیمارستانها و نقاهتگاههای ارتش و سپاه، گفتار درمانی بود؟!!!! ضد عفونی کردن مرتب شهرها توسط گروههای جهادی و دستگاههای زیربط گفتار درمانی بود؟!!!!! تقدیر سازمان بهداشت جهانی از ایران بواسطه اقدامات مقابله با کرونا به خاطر گفتار درمانی بود؟!!! ایجاد سامانه غربالگری که تا کنون دهها میلیون نفر در آن ثبت نام کرده اند، گفتار درمانی بود؟!!!!چرا داری حرف از چهل و یکسال می زنی بی انصاف؟!!! در این چهل و یکسال ( آن هم در اوج تحریم ها و با وجودجنگ هشت ساله) دستاورد نداشتیم بی انصاف؟!!!! کسی منکر مشکلات اقتصادی کشورو ضعف عملکرد برخی از مسئولین نیست جناب ، ولی اینکه خودتو به کوری و نفهمی بزنی و زحمات طاقت فرسای کادر درمانی و متخصصان کشوررا بهش بگی گفتاردرمان!!!! ،اوج بی انصافی و بی وجدانی است، امثال تو غیر از اظهارنظر چه کاری برای حل مشکلات کرده اید؟!!!! فقط بلدید غر بزنید؟!!!!! بسیاری از بیماری ها مثل فلج اطفال و سرخک و ... در کشور با زحمت کادر درمانی و متخصصان کشور از بین رفته و این کار مورد تایید و تقدیر سازمان بهداشت جهانی هم قرار گرفته، بعد تو می گی چهل و یکسال گفتار درمانی؟!!! طوری حرف می زنی که انگار کرونا در کل دنیا از بین رفته و فقط در ایران وجود دارد!!!!!!، ساخت واکسن این بیماری هم ممکن است ماهها طول بکشد، این حرف من نیست، حرف سازمان بهداشت جهانی است.وضعیت وخیم ایتالیا و اسپانیا و صدرنشینی امریکا از نظر میزان ابتلا را نمی بینی بی انصاف؟!!!!! این کشورها تعداد قربانیان و مبتلایانشان بسیار کمتر از ایران بود، ولی حالا به چندین برابر ایران رسیده اند، ولی در این کشورها افراد خودتحقیر مثل جنابعالی نیستند که به جای کار مثبت، فقط و فقط غر بزنند.در اوج تحریم ها که در جهان هم بی سابقه است، کارهای بسیار ارزشمندی برای مقابله با کرونا انجام گرفته است و مقامات ارشد سازمان بهداشت جهانی هم این اقدامات را تایید کرده اند، کسی ادعا نمی کند که هیچ ضعف و نقصی در این اقدامات نبوده است ( ضعف در اخد به هنگام برخی تصممات و....)، ولی امثال شما که هیچ تخصصی هم در حوزه مقابله با کرونا ندارید و هنگام اظهارنظر در مورد کرونا، حرف از چهل و یکسال !!!!!می زنید، قطعاً قضاوتتتان صحیح نیست.
    • رامین IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      1 0
      جناب 19:38 و21:14،حرف بی خود نزنید، اگر صرفاً گفتاردرمانی بود، حدود چهارده هزار بهبود یافته وجود نداشت، اگر صرفاً گفتار درمانی بود، اقدامات درمانی ایران مورد تحسین سازمان یهداشت جهانی در مصاحبه های متعدد قرار نمی گرفت ،واقعاً باید از خودتان خجالت بکشید که ارزش زحمات کادر فداکار درمانی کشور را کم ارزش جلوه می دهید.خدتان برای کم کردن مشکلات کشور چه غلطی کحرده اید که حالا موضع طلبکارانه می گیرید؟!!!!!حتی در مورد ایتالیا و اسپانیا هم که وضعیت بسیار بدتر از ایران دارند ، کسی نمی تواند ادعا کند که فقط گفتاردرمانی کرده اند، بعد شما در مورد ایران که بهتر بودن عملکردش در این زمینه اظهر من الشمس است ، حرف از گفتاردرمانی می زنید؟!!!! فقط وطن فروشان بی غیرت و بی شرف به خاطر مشکلات امروز کل چهل و یکسال را زیر سوال می برند.
  • یکی IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 2
    ما که نفهمیدیم چی شد؟ یه روز میگن تا تابستون درگیریم و صدها هزار نفر مبتلا میشن یه روز میگن بزودی از شرش خلاص میشیم!!!!!!!!!!!!
    • مانی IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      0 0
      شما دستهاتو خوب بشور درست میشه ان شاءالله
  • علی رضا IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    1 0
    سپاس از فرزندان امت مقاومت.جهان بعد از سردار سلیمانی و سربازانش نظم نوینی می گیرد
  • علی رضا IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 2
    سپاس از فرزندان ابن سینا ها ، زکریاها و سمیعی ها.بعد از سردار سلیمانی و سربازانش ، جهان با سرعت معجزه آسایی نظم نوینی می گیرد.
  • بافقی IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    اقای دکتر خدا قوت پرشکان پرستاران کادر محترم بیمارستانها حدا قوت انشالله اجرتان با امام زمان علیه السلام .مطمئن باشید پیروزید به لطف حق
  • برهان IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    ما از این بزودی و باید و میشود زیاد شنیدیم . مستندات دست اورد را نگفته غرور و افتخار کاذب پروپاگاند میکنن . با نزدیک به سی چهل هزار الوده و مریض و چهار هزار کشته از کدوم دست اورد حرف میزنه ؟تازه دست خیلی هم بمراکز درمانی نرسیده . و توی امار نیستن
  • GB ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    به والله اگر سپاه و ارتش و بسیج نبودند الان معلوم نبود چند میلیون الوده میشدند دمشون گرم دم کادر درمانی جان برکف هم همیشه گرم
  • Roya TR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    ینی ای دروغی که میگه راسته؟!!
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    امروز ضرورتاً برای خرید گوشت و تره بار به میدان فروش گوشت و میوه و تره بار وابسته به شهرداری واقع در میدان بهمن ، جنب شهرداری منطقه ۱۶ مراجعه کردم . در خیابان مقابل میدان مذکور، ترافیک سنگین بود و ماموران محترم راهنمایی و رانندگی هم مشغول جریمه کردن رانندگان خاطی بودند . علی رغم شلوغی داخل میدان ، متاسفانه اکثر قریب به اتفاق مراجعه کنندگان و همچنین فروشندگان غرفه ها فاقد ماسک و دستکش بودند! ، در محوطه خارج از سالنها ی مسقف ، بر روی چرخ دستی ها و سکوها هم بساط فروش احشاء مرغ و.. بصورت غیر بهداشتی پهن بود ، در دو طرف سالن باریک فروش میوه و تره بار، اجناس مربوطه را در خارج از غرفه ها و بر روی پیشخوان ها و زمین ریخته بودند و فروشندگان هم در وسط سالن برای جذب مشتری بالای چهار پایه ها ایستاده بودند ، تعدادی از مردم هم برای خرید تخم مرغ بدون رعایت فاصله از یکدیگرصف کشیده بودند، شلوغی و ازدحام جمعیت و بسته شدن راه توسط غرفه داران ، باعث سختی عبور و مرور مشتریان شده بود و بالطبع ایجاد فاصله مردم از یکدیگر بمنظور پیشگیری از سرایت ویروس غیرممکن شده بود!. هیچگونه نظارت و انضباطی وجود نداشت ، درصورتی که می شد افرادی در مقابل درب ورودی گمارده شوند که از ورود افراد فاقد ماسک و دستکش جلوگیری کرده و درجه تب مراجعه کنندگان را بررسی نمایند و نرده ای مابین سالن ها گذاشته شود که مسیر ها دو طرفه شده و ازشلوغی و ازدحام جمعیت جلوگیری شود و همچنین از مسدود شدن راه توسط غرفه داران پیشگیری شده و فروش تخم مرغ و موارد مشابه را در مکانی مناسب در نظر گرفت . خلاصه اینکه بحمدالله اجناس به وفور موجود بود ولی بی نظمی و عدم رعایت بهداشت توسط غرفه داران و ... ، در یک کلام « وحشتناک» بود و تمام زحمات مردم خانه نشین و پزشکان و پرستاران و مقابله کنندگان با ویروس منحوس کرونا را به هدر می داد ! . لذا خواهشمنداست که در اینمورد و سایر موارد مشابه نظارت دقیق بعمل آمده و نظم داده شود!
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    ای کاش اشاره ای میکردید که درحوزه دارویی است یا وسیله است یا....
  • محسن .ف IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    میگن همه غربالگری شدن .
  • مهران RU ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    احتمالا ماسک سه بند کشف چردن جای ماسک دوبند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس