خوش و بش سرخابی‌ها در پایان

پیشکسوت تیم استقلال گفت: در ۵ ماه اخیر اتاق مدیرعاملی باشگاه های استقلال و پرسپولیس را به محله برو و بیا تبدیل کرده اند و این بدترین اتفاق برای دو تیم پرطرفدار ایران است.

سرویس ورزش مشرق – از جمله اخباری که در روزهای تعطیلی فوتبال حتی یک لحظه هم از داغی و تازگی نیفتاد بحث مدیریت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود! جایگاهی با اهمیت که همچون مهره ابتدایی "دومینو" در تکان خوردن سایر ارکان هر دو باشگاه پرطرفدار کشورمان نقشی حیاتی را بازی می کنند. اما در همه ماه های گذشته هر دو پست با تنش های زیادی همراه بودند.

بهتاش فریبا بازیکن اسبق تیم استقلال و عضو تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت و گو با مشرق، در این باره که چه وضعیتی در رأس هر دو باشگاه سرخابی پایتخت در حال رخ دادن است حرف زد. او همچنین درباره برگزاری متمرکز لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ و شرایط این روزهای تیم استقلال نیز مطالب مهمی را بیان کرد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال معرفی و منصوب شد. این موضوع چقدر برای استقلال اهمیت دارد؟

- من کمی جامع تر درباره هر دو باشگاه پرطرفدار تهرانی حرف می زنم. قصد دخالت در امور مدیریتی باشگاه پرسپولیس را ندارم ولی داریم می بینیم که ظرف ۴، ۵ ماه گذشته هر دو باشگاه سرخابی تهران به شدت از نظر مدیریتی تحت فشار هستند. یکی می آید و یکی می رود، یکی استعفا می دهد یکی ردش می کند و دیگری قهر می کند و در نهایت آنچه برای منِ پیشکسوت و طرفدار دو تیم قابل مشاهده است چیزی نیست جز براه انداختن یک محله برو و بیا در رأس باشگاه های مهم تهرانی که همواره نقش اساسی در تعیین ساختار تیم ملی فوتبال کشورمان داشته اند.

* به این وضعیت خوشبین نیستید؟

- چطور می توان خوشبین بود؟ البته بنده به آقای سعادتمند تبریک می گویم و باید تأکید کنم که جرأت زیادی داشته که این سمت را با این همه بدهی چند ده میلیاردی و کلی مسایل دیگر پذیرفته است. باید دید ایشان چند روز در این سمت باقی می ماند!

* یعنی فکر می کنید او هم برود؟

- انسان به امید زنده است! ما هم امیدواریم که او در کارش موفق باشد و نتیجه بگیرد. ولی استقلال همین الان در اولین قدم ۱۰ میلیارد بدهی خارجی دارد. بلافاصله پس از آن پول بازیکنان این فصل مانده است. از آن مهمتر پایان قرارداد ۶، ۷ بازیکن استقلال از همه بدتر است که با این وضعیت اقتصادی باید آنها را هم نگه داشت. همه آنها از تیم های داخلی پیشنهاد دارند و باید به تک تک شان هم حق داد که به فکر آینده و زن و بچه شان باشند. ۶، ۷ بازیکنی که از ارکان اصلی تیم هستند. اگر این بدهی ها پرداخت نشود ممکن است پنجره نقل و انتقالاتی بسته شود که در آنصورت احتمال جدایی بیشتر هم خواهد شد.

* موضوعی که مطرح کردید تا چه حد به واقعیت نزدیک است؟

- با توجه به شرایط موجود، خیلی نزدیک است. اصلا هم نمی توان به بازیکنان تیم خرده گرفت.

* صحبتها و پیشنهاداتی مبنی بر برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ در یکی دو کشور به صورت متمرکز مطرح است. از آنجا که شما با استقلال تجربه بازی در جام باشگاه های آسیا به صورت متمرکز را داشته اید این شکل برگزاری آن هم از ابتدا بدون احتساب نتایج دیدارهای دو هفته ابتدایی را چطور ارزیابی می کنید؟

- با نگاهی به نتایج گرفته شده به نظر می رسد این شکل برگزاری، به سود نمایندگان ماست. چون این وسط فقط سپاهان بوده که یک برد داشته و همان تیم هم بازی دومش را باخته است. استقلال و پرسپولیس هم که هرکدام یک باخت و یک تساوی دارند. شهرخودرو هم که هر دو بازی اش را با شکست تمام کرده است. نمی دانم  در قطر است یا امارات یا هر دو، ولی در کل نهایت تماشاگری که برای دیدن بازی تیم های ما در این دو کشور به استادیوم بروند ۱۰۰۰ نفر می شود و این در قیاس با حجم ۵۰، ۶۰ هزار نفری که لااقل برای هر دیدار تیم های ما در ایران به استادیوم می روند نوعی ضرر حمایتی و البته مادی برای تیم‎هایمان است.

* دیدارها رفت و برگشت هم نیستند؟

- قطعا گروهی است و یک بازی، تعیین کننده تکلیف دیدار دو تیم خواهد بود. پس باید دقت بیشتری هم در این شکل مسابقات داشته باشیم.

* فکر می کنید لیگ مان ادامه پیدا کند یا تمام می شود؟
- وقتی این ویروس موذی را نمی شناسیم کسی نمی داند چه آینده ای روبروی ماست. در واقع وضعیت مقابل برای همه نه تنها شفاف نیست بلکه تارِ تار است. نمی دانیم این ویروس با گرما از بین می رود یا نه! نمی دانیم ظرف یکی دو سال واکسنش ساخته می شود یا زودتر یا دیرتر. با این شرایط قطعا باید صبر کرد و دید مسئولان فیفا چه تصمیمی می گیرند ولی آنچه مسلم است کسی از فوتبال بازی نکردن نمرده ولی کاملا واضح است که کرونا می تواند با دیدار دو نفر با هم، جان یکی یا هر دو آنها را بگیرد. پس فوتبال را می توان دو سال بعد هم بازی کرد ولی کسی که بمیرد دیگر زنده نمی شود.

* برداشت خودتان از این وضعیت چیست؟

- ویروس کرونا اگر هزاران بدی و خطر برای بشریت داشت در عوض یکی دو خوبی هم داشت. اینکه وقتی می شنویم نخست وزیر انگلیس با آن همه اسکورت و بادیگارد کرونا گرفته متوجه می شویم ویروس کرونا هیچ تفاوتی بین انسان ها قایل نمی شود. پس همه آنهایی که به دیگران ظلم می کردند و می تاختند باید بدانند بین آنها و دستفروش خیابان، شاعر و بی سواد و عالم و نادان هیچ تفاوتی نیست و از این نظر همه انسان ها با هم برابرند، پس دست از زورگویی بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    میگم فغانی پناهنده شده
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 1
    پول یامفتی که از جیب این ملت میریزن تو حلقوم فوتبالی ها رو خرج خود مردم کنید واقعا فوتبال نیاز حیاتیه جامعه اس؟؟؟
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 0
    درود بر شما آقای فریبا خصوصا با اون جمله آخر در مورد خوبی های کرونا، عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس