کریم علیوی

یک نماینده عراقی گفت که خروج کارکنان سفارت آمریکا از عراق و بازچینی نیروهای این کشور نشان از وجود برنامه‌ای برای حمله به مواضع نیروهای عراقی و مقاومت دارد.

به گزارش مشرق، «کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» خروج کارمندان سفارت آمریکا از عراق را زمینه‌سازی برای حمله به مواضع نظامی عراق از جمله الحشد الشعبی دانست.

او به وبگاه المعلومه گفت که این اقدام سفارت آمریکا در بغداد نشان می‌دهد که این کشور برنامه‌ای برای ضربه به الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت یا رهبران آن دارد و با خارج کردن دیپلمات‌های خود می‌خواهد آن‌ها را در برابر هرگونه واکنشی ایمن نگه دارد.

بیشتر بخوانید:

ترس آمریکا از پاسخ مقاومت به سفارتش در عراق

علیوی خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه‌ها و انتقال آن‌ها به پایگاه‌های بزرگ‌تر را با این هدف دانست که ارتش آمریکا قصد دارد با جمع‌آوری نیروهای خود در پایگاههای بزرگ‌تر، بتواند از آن‌ها محافظت کند و اینگونه نیروهای آمریکایی در معرض آتش نیروهای مقاومت نباشند.

این نماینده عراقی تأکید کرد که نیروهای آمریکایی به خوبی می‌دانند که هرگونه حمله به نیروهای مقاومت و الحشد الشعبی، بی تردید بدون پاسخ نخواهد ماند.

او هرگونه عقب‌نشینی آمریکا از عراق را رد کرد و گفت که آمریکایی‌ها فقط مواضع خود را تغییر داده‌اند و می‌خواهند نیروهای خود را در پایگاههای اصلی از جمله «عین الاسد» و «حریر» متمرکز کنند.

 روزنامه «نیویورک تایمز» بامداد شنبه (دیروز) در گزارشی نوشت که پنتاگون در بخشنامه‌ای محرمانه از فرماندهان نظامی خود خواسته تا برنامه‌ای برای افزایش تحرکات در عراق و کارزاری جهت «نابودی» یکی از گروه‌های مقاومت در این کشور تدوین و طراحی کنند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مهدی IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    24 13
    خب پایگاه هاشون روبزنید، رياض راب نيد، اصلا تلاویورابزنید
    • IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      8 0
      چشم . فقط دقیق محلهای مورد نظرتو با ذکر اولویت اعلام کن من از سمت شما دستورشو صادر کنم
  • محمد IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    21 10
    مرد باشید و شما هم پایگاه عین الاسد را موشکباران کنید تا دست از سرتان بردارند
    • قریشی IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      12 3
      قطعا گره کور حضور امریکا در عراق بدست خودشان باز نمی شود و این نبرد مقدس و بیرون راندن اشغالگران باید با دستان متبرک سپاهیان ایران صورت پذیرد ... اگر عراقی ها شهامت داشتند از همان اول با اشغال کشورشان و ورود نیروهای اشغالگر مقابله می کردند ، چند سال است فقط نیروهایی از ملت عراق در مقابل امریکا دست به سلاح برده که پیرو مکتب سپاه ایران بوده و گرنه بقیه ملت بسیار بیخیال به گذران زندگی مشغولند
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    15 8
    آن ها پایگاه هایی که در مقابل راکت های کاتیوشا و خمپاره و...آسیب پذیر بود خالی کردند تمرکزشان را در عین الاسد و حریر و...گذاشتند قرار است در هیت هم پاتریوت نصب کنند و به زودی دست به نقشه های شومشان بزنند ولی به اذن الهی اجلشون رسیده و دارند با دست خودشان گورشان را میکنند...
  • ابوالفضل نژادخیر IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    6 14
    به نظر من برادران عراقی باید پیش دستی کنن و نیروهای آمریکایی رو هدف قرار بدن . ایران هم باید در این شرایط کنار عراقی ها باشه و به آمریکاییها حمله کنه . نیروهای ایران و عراق می تونن همدیگرو پوشش بدن . انشاءالله پوزه ی آمریکایی هارو به خاک می مالن . خاک بر سر عربستان و امارات . همین چند کشور اسلامی که در غرب آسیا هستن در کنار ایران به راحتی می تونن اسراییل و آمریکارو نابود کنن .
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    11 2
    انشالله
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    12 5
    گروههای مقاومت باید طرحهایی برای ضربه زدن و تلفات گرفتن از آمریکا داشته باشند. یعنی سناریوهای مختلف عملیاتی. یک روز هم نباید از هماهنگی غافل بشوید. یادتان نرود نفوذی ها در هر رده و قوم و طایفه را بزنید که آمریکا هیچ جایگزینی نداشته باشد و نا امید شود. دعاگو هستیم.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    9 2
    شهادت در نبرد با شرافت از مرگ با کرونا است
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    12 1
    راه حل عراق هم در بحث آشوب خیابانی و تفرقه احزاب و هم در بحث بیرون کردن اشغالگران- حملات موشکی شبانه و محدود و مستمر هر شب برای ترک و یا تعطیلی پایگاههای آمریکایی است
  • ناشناس IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 0
    از خدا میخوام که نقشه هایشان را بر آب بکنه چنان نابود بشن که دیگه نتونن فکرش رو بکنن انسان نیستن که نمیدونم چی تو مغزشون هست فقط به فکر منطقه ما هستن خدایا نابودشان کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس