کد خبر 1056283
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کرونا

در شرایطی که فوتبال ایران اسیر مشکلات مدیریتی و کرونا شده، AFC در حال تدارک یک برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان در چند کشور خاص است تا به این شکل از فشردگی مسابقات جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، در حالی که فوتبال در اقصی نقاط جهان تعطیل شده و هیچ برنامه مشخصی برای پیگیری ادامه رقابت ها وجود ندارد، کنفدراسیون فوتبال آسیا در صدد نظرسنجی و مشورت از کشورهای عضو خود برای ادامه برگزاری این رقابت ها تا آبان ماه سال جاری است.

بیشتر بخوانید:

کعبی: اهدای جام قبل از پایان لیگ غیرقانونی است

این کنفدراسیون به واسطه برنامه متفاوت خود در برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، از لغو مسابقات و نیمه تمام گذاشتن آن ناامید نشده و خبرها در رسانه‌های خارجی حاکی از این است که ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز در ۲ کشور برگزار می شود.

*جای خالی ایران در برنامه جدید AFC

گمانه‌زنی‌های مختلفی از سوی رسانه‌های عربی برای میزبانی مسابقات غرب آسیا مطرح می‌شود. یک رسانه قطری پیش از این عمان و کویت را برای میزبانی از مسابقات معرفی کرده بود. این بازی‌ها بنا به گفته این رسانه‌ها در ماه آگوست (مرداد) برگزار می شود.

در جدیدترین خبر در این زمینه سایت «الکره العراقیه» مدعی شد که امارات میزبان بازی های گروه A لیگ قهرمانان آسیا می شود. در این گروه استقلال با الوحده امارات، الاهلی عربستان و الشرطه عراق رقیب است.

این برنامه ریزی احتمالی در حالی است که تا همین الان هم تیم های ایرانی در دور رفت مهمان بودند و هرگز دیداری در ایران برگزار نشده و وعده داده شده بود که در دور برگشت تیم های ایران در هر سه بازی میزبان شوند اما با این برنامه ریزی و در نظر نگرفتن ایران به عنوان یکی از میزبان ها، به نظر کلاه بزرگی بر سر تیم های ایرانی خواهد بود.

*مسئولان ایرانی در خواب هستند؟

با توجه به وضعیت آشفته فدراسیون فوتبال، استقلال و پرسپولیس و برخی تغییرات مدیریتی در سپاهان به نظر می رسد در ایران کسی متوجه برنامه ریزی جدید AFC نیست و بعد از اتمام برنامه ریزی و تصویب توسط کشورهای عضو، هواداران و بازیکنان تیم ها باید شاهد لشگرکشی مدیران به AFC  و گرفتن وعده و وعید از این نهاد باشند تا شاید در فصول آینده ایران به عنوان یکی از کشورها بتواند از حق میزبانی خود دفاع کند.

*پتانسیل بالای ایران برای میزبانی دور گروهی

اگر برنامه ریزی احتمالی مبنی بر برگزاری دیدارهای هر یک از گروه ها در یک کشور و خودداری از برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت اجرایی شود، ایران با داشتن ورزشگاه هایی مانند آزادی، امام رضا، نقش جهان و شهدای فولاد پتانسیل اجرای این برنامه ریزی را دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس