مقابله با کرونا با عینک‌های هوشمند تب سنج

محققان چینی از تولید عینک‌های هوشمندی خبر داده اند که با بررسی آنی شرایط افرادی که دمای بدن آنها بالا است، ابتلای اشخاص به تب را تشخیص می‌دهند.

به گزارش مشرق به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، شرکت روکیدو که در پارک فناوری هانگژو چین فعال است برای کنترل دمای بدن افراد یک عینک مبتنی بر هوش مصنوعی تولید کرده است.

بیشتر بخوانید:

این عینک قادر است در عرض دو دقیقه دمای بدن صدها نفر را که در محیط اطراف و در فاصله یک متری از عینک در حال حرکت هستند بررسی کند و در صورت بالا بودن دمای بدن اشخاص آنها را شناسایی و مشخص کند.

شرکت یادشده عینک‌های مذکور را در اختیار مقامات امنیتی محلی و پلیس شهر هانگژو قرار داده تا آنها با گشت زدن در شهر افرادی که تب دارند را به سرعت شناسایی کرده و به مراکز درمانی و بهداشتی منتقل کنند.

چین امیدوار است با استفاده از چنین فناوری‌هایی جلوی شیوع مجدد ویروس کرونا را در این کشور که به تازگی موارد ابتلای به آن به شدت کاهش یافته، بگیرد. عینک هوشمند مذکور بعد از شناسایی افراد مبتلا به تب دمای بدن آنها را نیز به دقت نمایش می‌دهد. تب یکی از علائم قطعی ابتلاء به کرونا و بسیاری از بیماری‌های عفونی دیگر است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس