گوردون براون نخست وزیر سابق انگلیس کرونا

گوردون براون نخست‌وزیر سابق انگلیس ضمن اذعان به اینکه کشورها به تنهایی نمی‌توانند با کرونا مقابله کنند، از رهبران جهان خواسته تا جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا «نوعی حکومت جهانی موقتی» تشکیل دهند.

سرویس جهان مشرق - گاردین گزارش داد گوردون براون خواهان آن است که در قالب یک سیستم جدید تحت نظارت رهبران جهان و کارشناسان بهداشت، سازمان‌های بین‌المللی نظیر سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل از اختیارات اجرایی برخوردار شوند، اختیاراتی که بر حاکمیت ملی کشورها مقدم خواهند بود.

این نخست‌وزیر سابق حزب کارگر که در کانون تلاش‌های بین‌المللی جهت مقابله با تأثیرات ناشی از فروپاشی بانک‌ها در سال ۲۰۰۸ قرار داشت، در این باره گفت که به یک کارگروه با مشارکت رهبران جهان، کارشناسان بهداشت، و رؤسای سازمان‌های بین‌المللی نیاز است که از اختیارات اجرایی جهت هماهنگ‌سازی تلاش‌ها برخوردار باشد.

سخنرانی پادشاه عربستان سعودی در جریان کنفرانس مجازی گروه ۲۰
سخنرانی پادشاه عربستان سعودی در جریان کنفرانس مجازی گروه ۲۰

این روزنامه انگلیسی در ادامه آورد: نشست مجازی گروه ۲۰ متشکل از کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه روز پنجشنبه به ریاست عربستان برگزار شد، اما براون اظهار داشت شورای امنیت سازمان ملل نیز باید ترجیحاً در این نشست شرکت داده می‌شد. وی در این باره گفت: «این چیزی نیست که یک کشور واحد بتواند از پس آن بربیاید. یک واکنش جهانی هماهنگ باید صورت پذیرد.»

بروان اظهار داشت بحران کنونی با آنچه وی در گذشته با آن مواجه شده تفاوت دارد: «آن یک مشکل اقتصادی بود که علل اقتصادی و راه‌حل اقتصادی داشت. این یک وضعیت اضطراری پزشکی است و در راستای مقابله با آن باید اقدام مشترک صورت گیرد. اما هرچه در راستای مقابله با وضعیت اضطراری پزشکی بیشتر مداخله کنید، اقتصادها به میزان بیشتری به خطر می‌افتند.»

در جریان بحران مالی، براون دیگر رهبران جهان را نسبت به لزوم نجات مالی بانک‌ها متقاعد کرد و سپس نشست گروه ۲۰ را در لندن برگزار کرد که برآیند آن یک بسته نجات ۱/۱ تریلیون دلاری بود.

ترامپ

گاردین در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: علیرغم سیاست «اول آمریکا» ی دونالد ترامپ، براون معتقد است که هنوز می‌توان از یک نهاد اضطراریِ برخوردار از اختیارات اجرایی کمک گرفت. بروان اظهار داشت کارگروه جهانی پیشنهادی وی در دو جبهه با بحران خواهد جنگید.

این امر مستلزم تلاش‌های هماهنگ جهت یافتن واکسن و ساماندهی تولید، خرید، و ممانعت از سودجویی است. بسیاری از کشورها طی دو هفته گذشته اقدام به ارائه بسته‌های اقتصادی کرده‌اند، اما براون اظهار داشت که کارگروه می‌تواند: از هماهنگی میان بانک‌های مرکزی مطمئن شود؛ در راستای ممانعت از فرار بی‌سابقه سرمایه از اقتصادهای بازاری نوظهور گام‌هایی بردارد؛ و بر سر یک رویکرد مشترک جهت بهره‌گیری از هزینه‌کرد دولتی با هدف تقویت رشد توافق کند.

براون اظهار داشت در سال ۲۰۰۸ در برابر استفاده از گروه ۲۰ به‌عنوان بستری جهت مقابله با بحران مالی مقاومت صورت گرفته است، اما رهبران جهان باید بدانند که رویکرد انفرادی شانس موفقیت ندارد.

وی در این باره گفت: «ما نیازمند نوعی کارگروه اجرایی هستیم. اگر مسئولیت با من بود، گروه ۲۰ را به یک سازمان فراگیرتر تبدیل می‌کردم، زیرا در اوضاع‌واحوال کنونی باید به کشورهایی گوش داد که بیش از همه متأثر شده‌اند، کشورهایی که تفاوت‌ها را رقم می‌زنند، و کشورهایی ــ نظیر کشورهای آفریقایی ــ که در آنجا احتمال تأثیرپذیری تعداد عظیمی از افراد وجود دارد.» به گفته وی، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول باید توان مالی خود را افزایش دهند تا بتوانند با تأثیر این بحران بر کشورهای دارای درآمد پایین و متوسط مقابله کنند.

کرونا ویروس چین

در پایان باید گفت واقعیت این است که جهانی‌شدن در وهله اول به گسترش همه‌گیری کمک کرد و این امر بطور کامل و جامع مستندسازی شده است. در حالی که براون خواستار تشکیل یک حکومت جهانی برای مقابله با کرونا شده است، نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که حتی در شرایطی که گسترش ویروس در چین شدت گرفته بود، سازمان بهداشت جهانی بطور مرتب از کشورها مصرانه می‌خواست تا تدابیر کنترل مرزی اتخاذ نکنند و درست چند هفته بعد، بسیاری از کشورهای اروپایی در نهایت مرزهای خود را بستند، اما دیگر خیلی دیر شده بود.

اگرچه ایده تشکیل یک کارگروه ویژه با اختیارات بالا برای دخالت در امور کشورهای دیگر می‌تواند انگیزه‌های سیاسی و اقتصادی و استعماری نهفته‌ای در خود داشته باشد، با این حال این اظهارات مقام سابق انگلیسی عجز و ناتوانی کشورهای پیشرفته غربی در مقابله و مهار ویروس کرونا بیش از پیش نمایان می‌کند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس

گفتنی است رسانه های انگلیسی گزارش دادند که تست کرونای بوریس جانسون نخست‌وزیر کنونی این کشور مثبت شده است و او علائم خفیف بیماری را دارد

. وی در صفحه توئیتری خود با بیان اینکه به کرونا مبتلا شده و هم اکنون در قرنطینه است گفته دولت را همچنان اداره خواهد کرد.

بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده، شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس به عدد ۱۱۶۵۸ نفر رسیده و تعداد ۵۷۸ نیز تا کنون جان خود را از دست داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • US ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    12 3
    نخست وزیرهای انگلیس، پدر سوخته ها، پس از پایان دوره نخست وزیری شون تازه به یاد بشردوستی می افتن.
    • SE ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      5 1
      کدام بشردوستی؟! این پیشنهاد مزورانه زمینه ساز تسلط مطلق بر جهان است
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      3 0
      این هم سیاست بازیه که می خواد از آب گل آلود ماهی صید کنه.
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      1 1
      به اقای زیباکلام شدیدا تسلیت میگم...
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    14 2
    لابد کاندیدای نخست وزیری این حکومت جهانی هم میشه
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      5 1
      :)
    • SE ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      6 2
      انگل ستان که توان همکاری و همانگی با اعضای اتحادیه اروپا در اداره مشترک این اتحادیه را نداشت و با خودسری از اتحایه اروپا خارج شد چطور میتواند در یک دولت جهانی با عضویت دیگر کشورهای جهان که نسبت به کشورهای اتحادیه اروپا دارای ایدئولوژیهای و دیدگاهای سیاسی و ساختارهای اداری متفاوت‌تر و گاها متضاد هستند، همراهی و قابلیت اداره مشترک جهان را داشته باشد؟! لذا منظور واقعی این روباه مکار سپردن اداره جهان به دیوانه های خونخوار انگل ستان و کاخ سیاه و شرکای جنایتکارشان است.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    18 18
    تمام اتفاق هایی که دارد در جهان می افتد هر یک قطعه ای از پازل حکومت جهانی حضرت رو تکمیل می کنه. این حکومت جهانی رو که دیگه ما نگفتیم. نخست وزیر سابق انگیس داره میگه
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      19 11
      خخخخخخخخخخخخخخخ باشه
    • BE ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      18 15
      بله یواش یواش داره دم خروسی صهیون و روباه انگلیش در میاد ! این ویروس که جهانی شده برای حکومت جهانی جهانی شده !! ای لعنت بر شیطان ....
  • حسن SY ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    53 12
    من صد در صد با طرح ایشان مبنی بر حکومت جهانی موافقم به شرط اینکه فرمانده اش امام زمان عج باشد
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      13 10
      حکومت جهانی به رهبری نظام اسلامی که توش امار کرونا به صفر میرسه.البه فقط امارش
    • GB ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      0 1
      اشتباه منفي دادم
  • GB ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    14 17
    گوردون براون یکی از خبیث ترین نخست وزیر قلابی انگلستان بود. او در حقیقت نخست وزیر منتخب نبود بلکه برعلیه تونی بلیر که نخست وزیر بسیار کثیفی نیز بود در حزب کارگر کودتا کرد و به نخست وزیری کوتاه مدتی رسید. در همان مدت کوتاه سرسپردگی و نوکری خود به شیطان و صهیونیسم را بطور پوست کنده نمودار کرد. اینهم یکی از پیشنهادات خبیثانه و در خط صهیونیستی اوست که بتوانند بر امور جهان مستولی شوند. چه بسا خود اینان ویروس را بازسازی و پخش کردند که مستمسکی برای اجیای حکومت جهانی مرده ی خود داشته باشند. این حیوان شرافت نداره.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    16 1
    همون اتحاد نیم بند خودتون فرو ریخت ، آمریکا تمام پروازها از اروپا رو متوقف کرد ، مرزهای کشورهای اروپایی به روی هم بسته شد ، اقلام و کالاهای بهداشتی رو به روش دوران وایکینگ ها از هم میدزدید کاروان نیروهای نظامی روس بدون جنگ وارد قلب ناتو شدن و رژه میرن بعد شما تز ایجاد حکومت جهانی برای مهار کرونا میدید احتمالا هم رهبران این حکومت غربی ها هستند.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    28 16
    اون وقت رئیس این حکومت جهانی کی باشد؟ لابد اسرائیل یا حداکثر انگلیس! اینها از هیچی برای کسب پول و قدرت فرو گذار نمی کنند همین قدر بی شرف
    • DE ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      12 19
      نه عزیزم.احتمالا استاد پروفسور دکتر پیلوت قالیباف را همچین آروم گازانبری رییس جهان میکنن
    • ۲۰۲۰ IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      3 1
      جناب ۱۱:۱۸ عزیزم تو گلکمی! میخوای یه حقوقدان بذاریم بره با کرونا مذاکره کنه اونهم برد برد؟ هم چرخ زندگی مردم بچرخه هم چرخه تکثیر کرونا!
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    3 0
    نویسنده مطلب را خوب آغاز نکرده «این نخست‌وزیر سابق حزب کارگر که در کانون تلاش‌های بین‌المللی جهت مقابله با تأثیرات ناشی از فروپاشی بانک‌ها در سال ۲۰۰۸ قرار داشت»!!! زمانی که بلر نخست‌وزیر بود، من تعجب می‌کردم که بلر کیست که از ۱۹۹۱ عضو بیلدبرگ بوده و تا بعد که جایگزین بلر شد فهمیدم که طرف بالاتر از بلر بوده! ابتدای متن ترجمه بوده و باید اشاره می‌شد، هرچند تفسیر در بند پایانی وجود دارد.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    13 10
    انشاالله که آن حکومت جهانی امام زمان است وبزودی تشکیل شود.
  • کارشناس IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    9 0
    حالا وقت ان است که قدرتهای جهان بدانند که در مقابل یک ویروس با ان همه سلاح های پیشرفته باید احساس ضعف کنند . واقعا کاره ای نیستید
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    19 6
    خودشون ویروس رو تولید کردند حالا میخواهند برای ضد ویروس جهان رو به اسارت بگیرند!
  • م حمد IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    8 6
    احسنت به این تدبیر حیله گرانه. میخوان هژمونی مجددی به راه بیندازند به رهبری خودشان.
  • س IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    6 9
    باشه ، لابد حاکم و نقطه هرم این حکومت جهانی هم انگلیس باشه عین همون بازی که در سازمانهای دیگر بین المللی در آوردید
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    14 1
    دیگه دنیا اینو کم داشت که دنیا رو بدن دست ترامپ و جانسون چه شود حالا معلوم شد چرا این ویروس پیداش شد نظم نوین جهانی اجباری یه اتحادیه اروپا رو توانستید مدیریت کنید گند زدید بهش حالا دنیا کوتاه بیا روباه جان
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      5 0
      حالا معلوم شد چه کشوری این ویروس راتولید کردوتا آخرش هم پیام وبرنامه داره
  • DE ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    6 0
    از خنده غش کردم. وقتی در سوریه و یمن و لیبی و عراق میلیونها نفر به طرز فجیحی می‌مردند و هنوز می‌میرند به فکر حکومت جهانی نبود حالا که افسار گندکاری های خودشان از دستشان خارج شده آنهم نه برای مردن انسانها در چین و ایران و حتی ایتالیا و اسپانیا به خاطر کرونا بلکه فقط برای آمریکا و انگلیس و آلمان دنیا باید برای نجات چشم آبی ها بسیج شود. از این شامرتی بازی‌ها از روباه پیر زیاد دیدیم در صد سال اخیر. زمانی که چاه‌های آب آشامیدنی عشایر بختیاری را در اطراف مسجد سلیمان به طور سیستماتیک مسموم می‌کردند و نسل کشی می‌کردند که حتی پدر بزرگ و مادر بزرگ بنده مسموم شدن فکر بشریت نبود. چاه کن همیشه ته چاه هست.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    15 1
    خدایا بنازم به قدرت بی انتهایت که انسانهای مغرور و مستکبر به مادیات را با ویروسی به ذلت و خاری کشانده ای.
  • DE ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    14 0
    گاردین گزارش داد گو درون براون خواهان آن است که در قالب یک سیستم جدید تحت نظارت رهبران جهان( امریکا و انگلیس!!) و کارشناسان بهداشت بی مرز!! ، سازمان‌های بین‌المللی خودی نظیر سازمان بهداشت نهانی و سازمان زرشک بی ملل از اختیارات اجرایی برخوردار شوند، اختیاراتی که بر حاکمیت ملی کشورها مقدم خواهند بود. و همه کشورها را مانند گاو گوسند و بره و بز در اختیار " جهان زیر سلطه صهیون " قرار دهد. روباه پیر بی دندان مکاری که از اتحادیه اروپا خارج شده میخواد یه اتحادیه برا ی چاپیدن ملتها درست کنه!! این حالت موقت بوده و همیشه با انداختن ویروس جدیدی به جامعه موقتییتش 10 سال 10 سال تمدید میشود.
  • FR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    5 0
    خب دیگه روش همیشگی انگلیسی .....وقتی در موضع قدرت اند فقط خودشان وقتی در موضع ضعف اند بیایید همه با هم باشیم !
  • SE ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    3 1
    آلوده کردن جهان و شیوع کرونا به قصد فراهم کردن بهانه‌ای برای رسمی شدن تسلط استکبار پلید بوده است تا با پایه گذاری دولت موقت جهانی قانونی خون ملتها بمکند
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    5 0
    کثافت انگل جزیره جزیره انگلها در اندازه این حرفها نیست بتمرگید بیش از این رسوائی بار نیاورید تولید و توزیع این ویروس از صندوقچه آن پیرزن عجوزه (شبه ملکه) بوسیله جنایت پیشه های آمریکا از اخلاف انگلیسی شان نشئت گرفته این ننگ به پیشانی انگلستان و یانکی ها چسبیده است
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    3 1
    کثافت انگل جزیره جزیره انگلها در اندازه این حرفها نیست بتمرگید بیش از این رسوائی بار نیاورید تولید و توزیع این ویروس از صندوقچه آن پیرزن عجوزه (شبه ملکه) بوسیله جنایت پیشه های آمریکا از اخلاف انگلیسی شان نشئت گرفته این ننگ به پیشانی انگلستان و یانکی ها چسبیده است
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    1 0
    منظور این حضرت والا نظم نوین جهانی است که میخواد خاکبرداری رو شروع کنه.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    1 0
    حکومت جهانی تحت رهبری چه کسی ترامپ فاسد قمار باز انگلیس خبیث مکرون حقه باز آلمان با سابقه تولید و فروش سلاح شیمیایی و یا سایر دولت های فاسد امثال آل سعود و آل خلیفه و آل شیطان امارات بله باید رهبری جهانی برای اداره جهان باشد تا از این مصیبت ها رهایی یابیم اما آن رهبر جهانی همانست دکه ما انتظارش را داریم و جمهوری اسلامی با تکیه بر اعتقادات در آن جهت حرکت می کند و بقرای همین چون بر خلاف منافع دولت هایی خبیث غربی و امریکاست مواجه با مشکلات تحریم و غیره می شود اما به یاری خدا از همه مشکلات عبور کرده و سران فاسد حاکم بر برخی کشور ها را به خاک مذلت خواهد نشانید
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    1 0
    تا آمریکای جنایتکار و تروریست جهانی در منطقه است وضع بدتر خواهد شد نه بهتر ..مرگ بر آمریکا ..
  • احمد IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    1 0
    سلام. چه جالب تقسیم کار کردند برای تسلط مطلق بر بشریت. یه دفعه یه نفر که هیچ مسولیت سیاسی در کشوری نداره میاد یه پیشنهاد بشر دوستانه سر میده! پیشنهاد از طرف روباه پیر هست پادشاه مطلق دنیا که همه ملزم به اطاعت از او باشند برای سلامتی و زنده ماندن! {آدم یاد مکاشفات یوحنا میوفته : گفتند: کیست به بزرگی او؟ و کیست که با او توان جنگیدن داشته باشد؟»........اما آنهایی که نام و یاد خدا در دلهایشان محکم شده از پرستش او سرباز می زنند} مکروا مکرالله والله خیرالماکرین. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    1 0
    حتمن قراره رییس این حکومت جهانی موقت هم یکی از میون خودتون باشه .گرگهای درنده ی آدم نما. حکومت جهانی تشکیل خواهد شد دائم نه موقت به وسیله مهدی موعود انشالله بعد از سقط رفتن یک یک شما جنایتکاران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس