بیمارستان آمریکا

افزایش مراجعه و بستری بیماران مبتلا به کرونا در این کشور باعث اشباع بیمارستان‌ها و کمبود تجهیزات پزشکی و بهداشتی در مراکز درمانی شده و بیماران و کادر پزشکی و پرستاری را با بحران شدیدی مواجه کرده است.

سرویس جهان مشرق - سی‌ان‌ان در گزارشی از تشدید اوضاع بحرانی در آمریکا پرده برداشت و نوشت: پزشکی در نیویورک سیتی گفته است که در نهایت ما نخستین بیماران کرونایی را پذیرش کردیم و آنجا بود که همه چیز به هم ریخت. این پزشک که به شرط افشا نشدن نامش به علت نگرانی بابت شغل خود با سی‌ان‌ان صحبت کرد، بیمارستانی را توصیف کرد که آمادگی مناسبی برای هجوم بیماران کووید-۱۹ نداشته و همین حالا منابع بیمارستان رو به اتمام است و باعث شده که تعداد بیماران با وضعیت حاد، از ونتیلاتورها (دستگاه‌های تنفسی) بیشتر شود. این دکتر گفت:ما تجهیزات نداریم، ما تخت نداریم. وی افزود: تصور اینکه ما در نیویورک هستیم و این اتفاق در حال رخ دادن است عجیب است. انگار که سناریویی برای یک کشور جهان سوم باشد.

این شبکه آمریکایی در ادامه گزارش خود به نقل از این دکتر آمریکایی آورده است: در ابتدا بیماران بیشتر از گروه سنی بالای ۷۰ سال بودند، اما در هفته‌های گذشته تعدادی بیمار زیر ۵۰ سال هم وجود داشته است. وی در خصوص بیماران جوان‌تر گفت: آنها متوجه شدت و حدت این بیماری نیستند. دو هفته پیش، زندگی کاملاً متفاوت بود.

کرونا ایتالیا

سی‌ان‌ان در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: کارشناسان سلامت عمومی، از جمله دکتر ژروم آدامز، جراح آمریکایی، هشدار داده‌اند که ممکن است آمریکا "تبدیل به ایتالیا بشود"، کشوری که در آن بیمارستان‌هایی پر از بیماران کووید-۱۹ مجبورند امکانات را جیره‌بندی کرده و تصمیم بگیرند که به چه کسی ونتیلاتور بدهند. با این حال، آمریکا ممکن است همین حالا هم در حال مشاهده شروع این اتفاق در برخی مناطق باشد، که نشانگر دوره جدیدی از شیوع سراسری در آمریکاست.

دکتر کریگ اسپنسر، مدیر سلامت جهانی در فوریت‌های پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک-پرسبیترین/ کلمبیا در نیویورک سیتی می‌گوید: واقعیت این است که آنچه ما همین حالا هم در اتاق‌های اورژانس شاهد هستیم، ناگوار و وخیم است. اسپنسر به سی‌ان‌ان گفت: هفته گذشته وقتی که سر کار رفتم، درباره یک یا دو نفر بیمار در میان ده‌ها نفر صحبت کردیم که ممکن بود بیمار کرونایی باشند. در شیفت دیروز، تقریباً همه بیمارانی که ویزیت کردم کرونایی بودند، و وضعیت بسیاری از آنها به شدت حاد بود. بسیاری از آن‌ها اینتوبه شدند. بسیاری از آنها به سرعت اوضاعشان وخیم شد. فضای این هفته با هفته گذشته بسیار متفاوت است. مقامات در ایالت نیویورک در حال وادار کردن بیمارستان‌های سراسر ایالت به افزایش ظرفیت هستند. این ایالت محل زندگی بیش از ۶% از موارد تأییدشده جهان است، و تقریباً نیمی از موارد ابتلا آمریکا در نیویورک هستند.

بیمارستان های آمریکایی کرونا

دکتر آنتونی فاوسی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده، هشدار داد: یک شیوع، یک بیماری همه‌گیر جهانی مانند این ویروس، می‌تواند هر حکومتی در جهان را تحت فشار قرار دهد. بدون وجود ونتیلاتور کافی، "در شرایطی قرار خواهید گرفت که لازم است تصمیمات بسیار سختی اتخاذ کنید.

سی‌ان‌ان همچنین اقدامات ویژه‌ای را که بیمارستان‌ها قصد دارند انجام دهند تا ظرفیت خود برای بیمارانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند را افزایش دهند، توصیف کرد و به نقل از مقامات نیویورک نوشت: ما تا آنجا جلو رفته‌ایم که سعی داریم یک رویه آزمایشی را امتحان کنیم که در آن ونتیلاتور را نصف کنیم. ما از یک ونتیلاتور برای دو بیمار استفاده می‌کنیم. اجرای این طرح دشوار است، آزمایشی است، اما در این برهه زمان ما گزینه دیگری نداریم.

شبکه خبری سی‌ان‌ان اذعان کرد: فقط نیویورک نیست که فشارها را احساس می‌کند. بیمارستان‌ها در سراسر آمریکا شاهد موج سنگین بیماران، کمبود تجهیزات محافظتی پرسنل نظیر ماسک و لباس، و کارگران خدمات پزشکی هستند که احساس می‌کنند خودشان، خانواده‌هایشان و بیمارانشان در معرض خطر قرار گرفته‌اند. چندین پرستار در سراسر کشور به شرط افشا نشدن نامشان با سی‌ان‌ان صحبت کرده‌اند، آن‌ها نیز می‌ترسند شغلشان را از دست بدهند.

یک پرستار اتاق اورژانس در ویرجینیا، بیمارستان محل کار خود را «فوق‌العاده بی‌نظم»، همراه با دپارتمان اورژانسی که در آن بیماران مشکوک به کووید-۱۹ کنار بیمارانی با دیگر مشکلات سلامتی می‌نشینند، توصیف کرد. وی گفت: زوج سالمندی را می‌بینید که درد قفسه سینه دارند و دقیقاً کنار کسی نشسته‌اند که به سرفه و آنفولانزا مبتلاست. به نظر من این شرایط به شدت خطرناک است. او گفت که از زمان شروع پخش ویروس، دخترش را در آغوش نگرفته چون نگران است که ناقل بیماری باشد.

پرستاران آمریکایی کرونا

یک پرستار دیگر در جورجیا گفت که درخواست او برای تست دادن مکرراً رد شده، حتی با این که علائمش در طول یک هفته بدتر شده است. این پرستار از چندین بیماری که از ذات‌الریه فوت کرده بودند ولی تست کرونا روی آنها انجام نشده بود، مراقبت کرده بود و در نهایت روز سه‌شنبه مورد آزمایش قرار گرفت – همان روز در بیمارستان بستری شد و در قرنطینه قرار گرفت.

جودی شرایدن-گونزالز، پرستار اتاق اورژانس در مرکز پزشکی مونتفیور و رئیس انجمن پرستاران ایالت نیویورک، گفت: همه وحشت کرده‌اند و می‌ترسند که به علت عدم وجود تجهیزات محافظتی آلوده شوند؛ از بسیاری از پرستاران خواسته شده که برای بیماران مختلف از همان یک ماسک مجددا استفاده کنند. شرایدن-گونزالز گفت که می‌ترسد تعداد ونتیلاتورها یا کارکنان برای مراقبت از همه کافی نباشد اما در بیمارستان محل کار او هنوز کار به آنجا نرسیده است.

سی‌ان‌ان در بخش پایانی گزارش خود آورده است: برای شرایدن-گونزالز، خطر آلوده شدن در اثر کمبود ماسک و لباس، بسیار واقعی و ملموس است. وی گفت: ما احساس می‌کنیم وظیفه داریم که از بیماران خود مراقبت کنیم. همه چنین حسی دارند. اما نمی‌خواهیم مریض شویم و نمی‌خواهیم ناقل باشیم. در بیمارستان خود من (و فکر نمی‌کنم محدود به همین بیمارستان باشد) پرستاری داریم که اکنون در حال استفاده از ونتیلاتور است و با ویروس در تماس بوده.

دکتر پیتر هوتز، استاد و معاون مدرسه ملی داروهای تروپیکال در دانشکده پزشکی بیلور، قبلاً به سی‌ان‌ان گفته بود: اگر ویروس کادر درمان را از بین ببرد، بازی تمام است، چراغ‌ها خاموش می‌شوند. اگر چندین نفر از کادر درمان، پزشکان اورژانس و پرستاران به این بیماری گرفتار بشوند (یعنی شرایطی که در آن همکاران در بخش مراقبت‌های ویژه از همکاران خود مواظبت می‌کنند)، می‌توان گفت که هیچ چیز برای ایالات متحده بیش از این بی‌ثبات‌کننده نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    86 28
    به جهنم، بدتر بشه.
    • علی IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      24 46
      خیرخواه مردم باشیم خداوند اول خودش رو رحمان معرفی کرده یعنی خیرخواه مطلق وعام توهر شرایطی باید شبیه بود به خیر هایی که الگوهامون هستند علی حسن حسین وهمه معصومین علیهم اسلام
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      86 17
      اقای علی نمیشه خیرخواه ظالمان و امثال شمر و عمر شد.
    • نیکان IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      74 11
      علی آقا ما بد کسی رو نمی خواهیم ولی این رو بدون خداوند خیلی عادل هست، عدل خدا دیر یا زود داره اون هم بر اساس مصلحت ولی سوخت و سوز نداره. بعضی دوستان هم میگن مردمش چه گناهی دارن ولی باید همچین مردمی هستن که همچین دولت و رئیس حمهوری رو انتخاب می کنن که دنیا رو به ظلم و ستم و کشتار و تحریم کشونده
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      38 5
      من خیرخواه کسی که به ملتم ظلم کنه نیستم، هنوز آنقدرها ساده‌لوح نشدم!
    • CH ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      11 54
      سلام داعشی
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      16 24
      اینا مردم عادی آمریکا هستند. خیلی هایشان آدم های خوبی هستند
    • محسن IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      4 3
      این نکته را مد نظر قرار بپید که ملت امریکا با سیاستمداران ان فرق میکنن پس ما نباید از مریضی انها هم خوشحال باشیم. یاد جمله سردار حاجی زاده افتادم در باره حمله موشکی که میگفتن ما نخواستیم امریکاهارا بکشیم فقط میخواستیم ماشین جنگی امریکا را متوقف کنیم.
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      1 0
      یخورده سواد داشتی و سیره امامان رو میخوندی اینو نمینوشتی
    • کارشناس IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      0 2
      تو غلط میکنی با اربابت که به ملتهای دیگر توهین میکنی
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      0 1
      مثل سرنوشت ایران نشه خدا بهشون رحم کنه
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      0 0
      خداوند پیامبر عزیزمان را اسوه معرفی کرده.و ایشان به دشمنی که خاکستر هم بر روی ایشان ریخته بود با مهربانی رفتار کردنند . نیاکان ما نیز پندار نیک و گفتار نیک کردار نیک را مورد توجه قرار داده اند.خوب باشیم تا فرزندانمان هم خوب شوند.
  • علی الله داد IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    مردم بدبخت آمریکایی تاوان جنایت های دولتمردان خود را می دهند ای کاش این مردم با سرنگونی دولتمردان خود به این عذاب خود پایان بدن
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      69 6
      اکثر مردم آمریکا به جز بخشی بدتر از دولتمردانشون هستن پس لایق این عذاب هستن
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      34 4
      اونا هم مثل ما تاوان انتخابشون را میدن..... البته خیلی مونده تا بدن.....!
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      28 3
      خدایا فراعنه زمان مستکبرین عالم را نابود بفرما و کشتی انسانیت را هرچه سریعتر به ساحل امن ظهور برسان و دوستداران و محبین امیرالمومنین را در اقصی نقاط عالم از تمام بیماری ها و حوادث مصون و محفوظ بدار
  • GB ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    89 5
    امریکا با چنین وضعیتی چگونه خود را منجی جهان می داند؟ ملت خودش را نمی تواند مدیریت کند
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    65 4
    خداوند مکر این ظالمان را به خودشان برگردانده است. لعنت خدا بر آمریکای ظالم
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    107 6
    حال ایرانیهائی که رفتن تو بهشت آمریکا دیدنیه اونائیکه به همه چیز و همه کس فحش دادن و رفتن
  • ناشناس ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    32 2
    ما برای مردم امریکا بدخواه نیستیم اما دشمن سرسخت نظام استبدادی و کفرانگیز امریکا هستیم - امیدواریم این حادثه مردم امریکا را بیدار کند و متوجه بشوند که حاکمیت امریکا که دشمن دین و ایمان آنها و مردم جهان بوده حتی نتوانسته همین دنیا را هم به آنها بدهد و با ساخت و انتشار این ویروس مردم خودش را هم بدبخت کرده است
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    36 1
    قبلا فیلم زامبیا نگاه میکردیم که با گاز گرفتن اونیکی مبتلا میکرد حالا داره میشه واقعی وقتی آمریکا همه رو تحریم میکنه مردم میگذاره زیر فشار آه وناله ب آسمان رسیده حالا نوبت خودشه چقدر داخل منطقه آدم کشته میشود وآواره ونفرین میکنن خدا صبرش تمام شده با یک ویروس همه جهان قفل کرده گفته بروید خانهایتان بنشینید لعنتیا آدمخار
  • فرید IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    13 44
    این چه تیتریه زدید؟! یه خورده انسانیت به خرج بدید .ماهرچی میکشیم از تنگ نظری -بدبینی وکم ظرفیتی امثال شماها ست که مملکت و به این روز انداختید.
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      18 9
      برو بابا هرچی میکشیم از بلاهت و ساده لوحی امثال شماست با اون حافظه های تاریخی 1روزه تون
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      21 3
      چرت نگو صدات از جای گرمی درمیاد کشوری که به افراد مریض رحم نکنه و دارو رو تحریم کنه پست تر از این حرفاس که بخوای با پز روشنفکری و این عقده ای بازیا ازش دفاع کنی
  • ایرانی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    20 4
    پس چرا اینقدر نرخ مرگ و میر در امریکا پایینه. حدود یک و نیم درصد.
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      25 8
      وقتی ویروس کار خودت باشه داروشم داری، پس مشکلی برات پیش نمیاد اونایی هم که مردن 70 به بالاها بودن واسه رد گم کنی.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    38 4
    این همه که برای تولید سلاح های کشتار جمعی سرمایه گذاری کردن برای تجهیزات بهداشتی و انسانی سرمایه گذاری می کردن وضعشون اینطوری نبود.
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    37 6
    اینقدر ظلم کردن و از ته دل مرگ بر آمریکا گفتیم....
    • DE ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      6 4
      ما چرا داریم با کرونا میمیریم ؟؟ ما به کی ظلم کردیم ؟؟؟ افکار خاله زنکانه را ول کنید !
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      1 1
      ما برای این می میریم که هدف این ویروس بودیم ولی مکر آمریکا به خودش بازگشت و در مدتی کوتاه آمارشون شد رتبه اول دنیا
  • ناشناس IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    33 6
    اینهمه سرخپوست کشتید سرزمین گرفتید . سیاهپوست به بردگی کشیدید کشورتان را بسازید . اینهمه شما آمریکایی ها تن مردم دنیا را لرزاندید . ویتنام و افغانستان و عراق و یمن را به آتش و خون کشیدید . اینهمه کودتا و تحریم و جنایت راه انداختید . که منافع خودتان را تامین کنید ؟؟ یکمقدار مرگ و سختی و مشکلات را تجربه کنید تا بفهمید یک من ماست چقدر کره دارد . بزودی با وجود اینهمه اسلحه شخصی در آمریکا و بحرانهای پیش رویتان . چنان تلفاتی بین مردم آمریکا بوجود میاورد که تلفات کرونا پیش آن هیچی نیست !! نوش جانتان باد .
  • ناشناس IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    35 4
    بیچاره فزندان و نوه های مسئولین که با کلی پول توی آمریکای جهانخوار بد بخت بدون بهداشت گیر کرده اند.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    15 33
    فعلا که مرگ و میرش خیلی پایینه فکر مملکت خودت باش که مرگ کادر درمانی کشورت رکورد زده
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      22 11
      کشورت؟بیشرف بیوطن غلط میکنی درباره کشور ما نظر میدی اگه خودتو ایرانی نمیدونی؟برو با همون کابوی ها گاوچرونیتو بکن وحشی عقده ای حقیر
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    8 47
    آهان الان آمریکا بدبخت شده و آمارش داره میره ابلا در عوض دارو و تجهیزات دارند نه اینکه سالن فوتبال میگیرن تخت اضافه میکنند اقامتگاه درست میکنند!
    • ناشناس IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      18 3
      یکمقدار غیرت ملی داشتن هم بد نیست ! این ویروس داره همه رو درو میکنه . با وجود اینهمه سختی و محدودیت و بی پولی . باز هم دم ایران گرم .
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      3 5
      ماشین تایپای بی اراده بدبخت اجیرشده چه فعالن تو این صفحه بیچاره ها از ثروت تیلیاردی اینا ۱نصف استخونشم جلوی شماها نمیندازن که زندگی و عمرتونو دارین صرف دفاع ازینا میکنین این جماعت از نردبون عمر ۱۰۰۰۰۰تا امثال شماها بالا رفتن که شدن این ولی شماها چی؟فقط الت دست و ابزار قدرتشونین و از نظر اونا ارزش وجودیتون با مقادیری تفاله برابره چون احمق بی مغزای زیادی میتونن بیان جاتون ههههههههه
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      4 1
      برو دیگه پشت سرهم نشسته نظرای 100من 1غاز مزخرف میذاره حال ادم ازت بهم میخوره خائن چندش آور
    • رضا IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      8 2
      همون تحریم هایی که غربی ها بر ضد حکومت و ملت ایران انجام دادم فقط 50 درصدشو بر ضد آمریکا اجرا می کردند الان وضع آمریکا در حد سومالی و جزیزه آدم خواران بود . انصاف داشته باشیم انگاری که دست و پای یک دروازه بان فوتبال رو ببندی بعدش مربی انتظار داشته باشه گل نخوره .
    • US ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      1 0
      اول خبر رو کامل بخون بعد نظر بده. دقیقا مشکلشون اینه که ظرفیت و تجهیزات ندارن
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    18 4
    فعلا که ایران خدا رو شکر بیشترین امکانات و بهترین عملکرد را داره
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    11 2
    کشوری که اقتصادشو بسته به فروش و صادرات اسلحه و برای اینکار همه جای دنیا رو به جنگ و خونریزی کشونده و حتی به مردم خودشم رحم نمیکنه و فروش سلاح به بچه هارو حاضر نیست متوقف کنه میگه معلما هم مسلح بشن حقش بدتر از ایناست
  • رضا IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    3 7
    بالا رفتن آمار آمریکا نشان دهنده ی آمار بالای تست هاست نه مثل بعضی از کشورها که روزانه 1000 تا تست انجام میشه آمار هزار نفری مرگ در آمریکا نشان دهنده ی این است.
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      7 1
      اتفاقا آمریکا به خاطر تعداد کم تستهایش مورد انقاد شدید و داخلی و جهانی است. تا هفته پیش کل تستهای آمریکا از روز اول کرونا فقط 5000 مورد بود! البته در یک هفته اخیر تستها زیاد شده اما هنوز برای کشور 300 میلیونی آمریکا بسیار کم است.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    5 0
    به همه ی این بدبختیها تعطیلی بارها کازینوها را اضافه کنید چه کار کنن. همشون از افسردگی و خشم تخلیه نشده به خودکشی و خشونت روی میآورند.خداوند گروهی از مردم را توسط گروهی دیگر از بین میبرد چون اگه بعضیها زنده باشند برای نسل بشر خطرناکند. شاید الان که کرونا شده اروپاییها و امریکا یکم دست از سر م مالک اسلامی مثل یمن و عراق و فلسطین و کشورهای مظلوم آفریقایی بردارند وبه خودشون مشغول باشند .ما هم که خدا را داریم سختی کشیده وصبوریم .خدا باهامونه.
  • Vahid IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    16 13
    حالم از این سایت بهم میخوره با این کاربرهای احمق و خرافاتی مردم آمریکا چه کناهی دارن اونا هم آدمن فقط ما آدمیم خجالت بکشید
    • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      2 3
      وای تو چقدر چندش آوری سرتاپاتو عقده حقارت گرفته بدبخت
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      2 1
      آیا گناهی بزرگتر از حمایت و سکوت در مقابل فرانروایان شیطانی آمریکا وجود دارد؟
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      2 3
      تو هم عقل نداری...
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      3 8
      احمقی از سرو روت می باره
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      2 5
      گناهشون اینه که فاسدو هرزه ای مثل ترامپ رو به عنوان رئیس جمهورشون انتخاب کردن
  • DE ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    1 0
    زمان اون رسیده که امریکایی هایی که هنوز نمیدونن مریض هستند و بیماران امریکایی بسرعت وصیت نامه های خودشون رو بنویسند و از خدا برای سکوت و شرکت در ظلمی که سران ظالمشون به ملت ایران کردند از خدا طلب مغفرت و بخشش کنن. متاسفانه ملت ایران 41 سال در سخت ترین شرایط و تحریم ها سختی و رنج های زیادی از دست سران امریکایی منتخب مردم امریکا کشید اصلا کک مردم امریکا نگذید و یک اعتراضی به دولت هاشون نکردن. درسته ما به مرگ کسی راضی نیستیم ولی شاید زمان اون رسیده امریکایی ها یک ذره از رنج های مردم ایران رو تجربه کنن تا یک ذره انسان تر بشن.جانبازان شیمیایی کشور ما که به سختی تا به امروز تنفس می کنن و درد میکشن. و خیلی هاشون با درد زیاد شهید شدند ایا اینها ادم نبودند؟ خانواده شون قلب نداشتند و رنج نکشیدند؟ تنها گناه مردم ایران این بود برای حفظ کشورشون دین شون از خود دفاع میکردند. ببینن که مرگ فقط برای همسایه نیست مرگ و بیماری و رنج برای این خودشون هم هست.
  • دریکوندی US ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    7 0
    ایشالا که آمریکا به همین زودی به پای ایران بیفته کمک بخواد
  • سربازان وطن IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    4 0
    آخرش رژیم منحوس آمریکا برای حل بحران کرونا در کشورشان بایستی دست به دامان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شوند
  • سربازان وطن IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    1 0
    آخرش رژیم منحوس آمریکا برای حل بحران کرونا در کشورشان بایستی دست به دامان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس