کد خبر 1055587
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
کرونا

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، از کاهش مراجعات بیماران مبتلا به کرونا به این مرکز درمانی خبر داد.

به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی، ضمن قدردانی از زحمات کادر پزشکی، پرستاری، خدماتی و اداری بیمارستان و همچنین ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در تهران، اظهار کرد: از اوایل اسفند که این بیماری در کشور شایع شد، تا کنون حدود ۱۵۰۰ بیمار در این بیمارستان بستری شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۱۰۰ بیمار درمان شده اند و باقی همچنان بستری هستند، حدود ۵۰ بیمار نیز در آی سی یو تحت درمان قرار دارند.

ببینید:

عکس/ کنایه جالب یک پرستار به خودخواهی برخی‌ها

ولایتی یادآور شد: در روزهای آغازین، روزانه حدود ۴۵۰ نفر به این بیمارستان مراجعه می‌کردند اما اکنون این آمار به حدود ۲۰۰ نفر در روز رسیده است.

وی ادامه داد: در این مدت داروهایی که اختصاصاً توسط چینی‌ها به کار گرفته شده برای درمان کرونا مؤثرتر بوده و ما هم در این بیمارستان با نظارت وزارت بهداشت از تجربیات آنان استفاده کردیم.

ولایتی، سرم تراپی را روش دیگری برای درمان کرونا عنوان کرد و افزود: زمانی که کزاز و دیفتری در کشور شایع بود، در کنار درمان با آنتی بیوتیک ها از سرم اسبی استفاده می‌کردند و به درمان بسیاری از بیماران کمک می‌کرد.

وی همچنین با اشاره به سابقه استفاده از پلاسما برای درمان آنفلوانزای اسپانیایی، استرالیا برای درمان آنفلوانزا و همچنین تجربه چین برای درمان کرونا، این روش را درمانی با سابقه مشخص و منطقی از نظر تئوری توصیف کرد.

ولایتی، استفاده از پلاسمای فرد بهبود یافته و یا همان ایمنی عاریتی را روشی مؤثرتر از آنتی ویروس‌ها عنوان کرد و گفت: با حمایت وزارت بهداشت، ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، سازمان انتقال خون و سایر کسانی که در این زمینه صاحب نظر بودند، این کار انجام گرفت.

وی افزود: با همکاری سازمان انتقال خون راه جدیدی در بیمارستان مسیح دانشوری برای درمان بیماران کرونایی ایجاد شود.

ولایتی درباره افراد بهبود یافته‌ای که قرار است از پلاسمای خون آنان برای درمان بیماران کرونایی استفاده شود، توضیح داد: دو نفر از خانم‌های متخصص این بیمارستان برای اهدای پلاسما داوطلب شدند.

وی نحوه انتخاب گیرندگان را نیز بر اساس خواسته افراد به صورت داوطلب عنوان کرد و گفت: این اقدام باید حتماً در بیمارستان انجام شود تا در صورت بروز هرگونه عارضه به وضعیت بیمار فوراً رسیدگی شود.

ولایتی ضمن ابراز امیدواری برای کاهش تلفات ناشی از کرونا توسط این روش، از همه کادر پزشکی، پرستاری، بهیاری، خدماتی و اداری این بیمارستان که بدون هیچ تعطیلی و وقفه‌ای برای خدمت رسانی به بیماران در این مدت تلاش کرده اند تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه تمامی کادر بیمارستان به رغم آگاهی از مخاطرات در این مدت با اشتیاق به انجام خدمات پرداخته اند، گفت: مدافعان حریم سلامت بدون هیچ گونه ترشرویی بیش از یک ماه است خدمت رسانی کرده اند و برخی از آنان نیز در این مدت به بیماری مبتلا شده اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    نمیدونم چرا مخم قبول نمیکنه روزهای آغازین روزی ۴۵۰ نفر مثلا ۳ضربدر۴۵۰مساوی۱۳۵۰ اما اینروزها۲۰۰نفر روزی بستری شدن تنها جمع ۴روز میشه۱۵۵۰ نفر پس بقیه روزها چی؟
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      0 0
      الان خیلیها احتیاج به بستری ندارند و با استراحت در منزل خوب میشوند مثل دوستی که به او گفته شد فقط در شرایط حاد مراجعه کند و ایشان شکر خدا با چند روز استراحت و قرنطینه در منزل بهبود تا حد زیادی یافته
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      0 0
      مخ تو درگیر نکن اغراق زیاد میکنن
  • نصر FR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    اینها که در بیمارستان درمان میشوند بیشتر از بکار گیری طب سنتی چینی است یا طب سنتی اسلامی ایرانی و یا بکار بری پلاسما درمانی .یا دارو های طب غربی بهتر است سهم هر کدام معلوم شود تا در ادامه روش درستر بکار گرفته شود .نه اینکه در پناه یکی دیگری خود را غالب و اعتبارات را جذب و برای خود کیسه بدوزد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس