کد خبر 1055298
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
حسگر مافوق صوت

محققان استرالیایی برای اولین بار موفق به تولید حسگری زیستی شده اند که رصد و بررسی آنی و لحظه به لحظه تومورهای سرطانی را ممکن می‌کند.

به گزارش مشرق، به نقل از نیواطلس، این حسگر زیستی با زیر نظر گرفتن تومورهای سرطانی می‌تواند رشد و تحول آنها را بررسی کند و همین مساله درمان دقیق‌تر انواع سرطان را تسهیل می‌کند. همچنین با استفاده از حسگر یادشده می‌توان تأثیرات و پیامدهای سکته‌های قلبی و مغزی را با جزئیات بیشتری بررسی کرد و درمان‌های مناسب‌تری را پیشنهاد داد.

حسگر زیستی مذکور غیر سمی و بسیار باریک است و می‌توان آن را در بدن هر فردی کار گذاشت تا فرایند بیماری را به طور دقیق زیر نظر گرفت. حسگرهای یادشده با باتری کار می‌کنند و تنها کافیست در زیر پوست کار گذاشته شوند تا واکنش بدن به درمان‌های مختلف را نیز به اطلاع پزشکان برسانند.

یکی دیگر از کارکردهای این اختراع تازه بررسی سطح pH تومورهای سرطانی است.

بررسی این موضوع میزان تهاجمی بودن تومورهای سرطانی را مشخص می‌کند و تجویز داروی مناسب را ممکن می‌کند. قرار است در آینده تزریق اکسیژن به این حسگرهای زیستی ممکن شود تا با انتقال این اکسیژن به نقاط حیاتی بدن از تأثیرات مختلف انواع سکته کاسته شود.

این فناوری فعلاً بر روی موش‌ها در حال آزمایش است و دانشمندان قصد دارند آن را به گونه‌ای طراحی کنند که کنترل و کسب اطلاعات از حسگر زیستی با استفاده از گوشی‌های هوشمند ممکن شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    ای بابا. این که استرالیاییه؟ تیتر را که اول دیدم فکر کردم در حال ساخت کیت تشخیصی کرونا که بودیم، این حسگر مافوق صوتم را هم گفتیم بسازیم بد نیست! خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس