کد خبر 1055086
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
سوال یک منبری از مولوی عبدالحمید: جریان پنجره موجود در گنبد خضراء چیست؟

حجت‌الاسلام محمد دغانلو سخنران مذهبی در واکنش به سخنان مولوی عبدالحمید اظهار داشت: برای روشن شدن جریان از ایشان سوال می‌کنم: جریان پنجره موجود در گنبد خضراء پیامبر(ص) چیست؟

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمد دغانلو سخنران مذهبی در واکنش به سخنان مولوی عبدالحمید مبنی بر رد عقاید شیعه و بی‌مبنا بودن توسل و شفا اظهار داشت: برای روشن شدن جریان، از ایشان سوال می‌کنم، جریان پنجره موجود در گنبد خضراء پیامبر (ص) چیست؟

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: در کتاب سنن دارمی و کتاب وفاء الوفاء للسمهودی این جریان تاریخی نقل شده است که در مدینه خشکسال شد و مردم در بیت پیامبر (ص) نشستند و از همسر ایشان جناب عایشه راهکار خواستند. ایشان دستور داد: در حجره‌ای که قبر پیامبر (ص) است بروید و سقف را باز کنید؛ به طوری که بین قبر پیامبر (ص) و آسمان حائلی نباشد. روای می‌گوید اهل مدینه این کار را کردند و به واسطه توسل به قبر پیامبر (ص) به قدری در مدینه باران بارید که تمام زراعت‌ها سیراب شد و شترها فربه شدند.

دغانلو تصریح کرد: در کتب روایی اهل سنت، به کرات توسل به قبر پیامبر (ص)، توسل به پیراهن ایشان، توسل به موی حضرت، توسل به عبای ایشان و ... مطرح شده است که نشان می‌دهد، توسل از ارکان اصلی دین اسلام است.

فیلم پاسخ کامل حجت‌الاسلام دغانلو را اینجا بببنید:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    به عبدالحمید بگوید در مشرک بودن شیعه و سایر مسلمانان شکی نیست. چون ما می رویم پشت سنگی بیجان را سجده می کنیم فقط چون جای پای اثر پیامبری از هزاران سال قبل روی آن مانده و ما می رویم هفت بار قبر همسر و پسر آن پیامبر را طواف می کنیم! آن سنگ بی جان همان مقام ابراهیم است که خدا فرمود اتخذوا من مقام ابراهیم مصلی (بقره،125) و آن قبر هم قبر هاجر و حضرت اسماعیل علیهما السلام است که به خاطر آنها حجر اسماعیل بنا شده و همه مسلمانان این دو قبر را همراه کعبه طواف می کنند. از بس که مشرکند!
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      32 4
      اولا مسلمین و بالاخص شیعیان که گفتید مشرک نیستند بلکه اون مسیحیت تحریفی است که ۱ را ۳ می داند و داعیه ی شرک دارد شما بهتره بروید و یک تحقیقی بکنید جای اینکه این گناه کبیره را به مسلمین افتراءببندید
    • AT ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      21 0
      این که شد کل مسلمونها
    • SE ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      80 6
      نفهمیدید که دارد به عبدالحمید طعنه می زند؟ و به او می فهماند طبق اعتقاد باطل وهابیت همه مسلمانان مشرک هستند؟
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      25 7
      شما هم که از طرفداران عبدالشیطان هستی اولاً! دوم اینکه گفتتی خدا گفته "اتخذوا من مقام ابراهیم مصلی" خوب اگه خدا گفته تو خر کی هستی که بخوای باهاش مخالفت کنی؟.
  • پویا نوری IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    جناب دغانلو، خودتان را خسته نکنید نرود میخ آهنین بر سنگ ، اینها چهار تا آدم کج و کوله را به اسم صحابه گرفتند و چسبیدن بهشون و اهل بیت پیغمبر را رها کردند ، معاویه که خودش و پدرش و جدش دشمن پیغمبر و پدرانش بودند که اظهر من الشمس هست کاری کرد با اهل بیت پیغمبر که هیچ دشمنی نکرد اینها به ظاهر عالم هستند فکر کردند یه عمامه و کمی ریش برای عالم بودن کافیه ولی هنوز کتابهای خودشان را هم مطالعه نکردند ، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک عدوهم من الجن و الانس من الاولین و الاخرین
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    99 22
    مولوی و امثال او گوششان به این حرفا بدهکار نیست. هدف و نیت او چیز دیگری است، حالا شما هرچه میخواهی استدلال کنی یا حدیث بیار. این جماعت را باید نا ادیده و ناشنیده گرفت و بزرگشون نکرد شاید حق بندگی خداوند ستوده را به جا آورده و هدایت شوند
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    بنظرم یه مناظره اونم با منابع خود برادران اهل سنت خیلی میتونه کارگشا باشه و اگر اون اقا خیلی ادعا داره بیاد و در یک فضای احترام متقابل مناظره کنه.
  • SE ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    58 7
    خفته با تلنگری بیدار است، این چه خفته ایست که با صور اسرافیل هم هنوز خواب است
  • DE ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    128 8
    ای کاش بعضی از این برادران سنی یک هزارم احترام و تکرم و افتادگی و خضوع وخشوعی که در مقابل خاندان سلطنتی بن سلمان و آل سعود دارند را در مقابل خاندان پیامبر ص داشتند.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 36
    نظر بنده اینه که پس ساخت این همه ضریح و حرم وگنبد وبارگاه کار اشتباهیه چرا که با باز بودن مرقد مطهر این پاکان باعث میشه که همیشه مرقد مطهر پیامبران وامامان ومعصومین میتونه باعث خیرو برکت برای مردم روی زمین بشه پس بهتره که اینها جمع بشه و برای جلوگیری از بی حرمتی فقط اصراف این مرقدها یک حصار زیبا درست بشه برای جلوگیری را بی حرمتی یک.چیزی مثل زریح اما بدون سقف
  • CA ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    6 65
    الان وقت این موارد نیست.هزاران سال این مباحث باطل را دارید.مقصود خداست کعبه و بت خانه بهانه . عوض اینکه هر دو گروه روحانی تشیع و تسنن تفرقه و فتنه ایجاد کنند در فکر ایجاد روحیه برای شهروندان در این شرایط باشند.شما در این مورد هم مفید نباشید پس وجود هر دو گروه به چه دردی میخورد. در صلح و سلامت و ... همه میتوانند مفید باشند.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    45 2
    چطور به مقدسات اهل تسنن توهین بشه اشوب میشه اما به شیعه مجازن هر چی بگند اونم داخل ایران. باید با این افا برخورد کرد اونم شدید. من ادم افراطی نیستم مادرم اهل تسننه و همچنین یکی از دومادهام و بهترین دوستانم اما هرکس که توهین کرد باید جوابشو بگیره والسلام
  • رسول IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    5 40
    مردم خسته هستن حوصله شنیدن این مزخرفاتو ندارن مولوی چی کفته و تو چی جوابشو دادی
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      29 0
      نه اتفاقا خیلی مردم دنبال حقیقتا توی این دو روزه دنیا فقط کسانی از این مباحث خسته میشن که ادم را حیوانی در حد خور و خواب و شهوت دیده اند که باید خوب بچره ونشخوار کنه و چاق بشه و بعد بمیره و تمام تو هم اگه خسته ای خب گوش نکن برو بخواب خستگیت دراد ؟
  • فرامرز IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 22
    من فقط اینو فهمیدم که مسلمانان چه تسنن و چه شیعه افتادن به جون همدیگه و دارن همدیگه رو به اسم اسلام میکشن و این همه آدم بیگناه توی کشورهای اسلامی کشته میشن، یکم فکر کنید در عراق،افغانستان، یمن لبنان، فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی هزاران هزار انسان بیگناه الکی کشته میشن و کشورهای ابرقدرت این وسط سلاح میفروشن و دارایی های کشورهای اسلامی رو به غارت میبرن چون فهمیدن مسلمانان بخاطر عقاید خودشون حاضرن همدیگه رو بکشن و جالب اینجاست که هردو گروه هم ادعا میکنن با کشته شدن شهید میشن و به بهشت میروند بدون اینکه ذره ای فکر کنن عزیزان بنده آزاری مکن
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      18 0
      شما کاملا اشتباه فهمیده اید. چون این تکفیری های وهابی هستند که به دستور اسراییل به جان همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی افتاده اند و شما انتظار دارید ما از خود دفاع نکنیم.
  • امیر NL ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    10 0
    دست به سر کردن مردم و تمرکزشون روی مساءل جدی جامعه یا چپاول پول توسط یک وزیر برای گیر ندادت نردم به اون مورد میان مثلا دختر آبی رو علم میکنن تا مردم برن قاطی باقالیا .در مورد این حماقت و وقاحت که در رسانه پخش داره میشه.دست به سر کردن مردم شاید باشه.ولی باید دید این قضیه شیعه و سونی مطرح شدنش در رسانه یک نشانه از موفقیت جنگ رسانه پمپ او است بلخره سرش باز شد در ایران.آقا دامن نزنید
  • لباب IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 16
    حالا بعد خشکسالی یه بارونی اومده . اونم در عربستان که همیشه خشکسالیه . چه ربطی به اون دریچه داره ؟اینآ همه خرافاته . با عقل و خرد منافات داره . خوب الان اون دریچه را باز کنن فردا عربستان بارون بیاد . چرت و پرت را با چرند پاسخ دادن هنر نیست .
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      17 0
      اصلا متن را خواندی؟ این راه حل را عایشه نشان داد و بعد از برداشتن سقف مرقد پیامبر باران آمد و قطع هم نشد تا دوباره سقف را بستند. لابد همه اش اتفاقی و تصادفی بوده! کلا امثال شما همیشه در تاریخ کارشان انکار معجزات انبیا بود چون می دانستند پذیرش دین خدا آزادی های حیوانی آنها را محدود می کند.
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      3 0
      فکر کرده ای وهابی ها دریچه را باز می کنند تا باران بیاید و کل تفکر وهابیت را ابطال کند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس