امیر سیاری - کراپ‌شده

معاون هماهنگ کننده ارتش اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کرونا را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، امیر حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش، صبح امروز در مراسم افتتاح نقاهتگاه ۲۰۰۰ تختخوابی ارتش طی سخنانی اظهار داشت: سامانه بهداشت و درمان ارتش با پایش مستمر بیمار در کشور چین وضعیت را تحت کنترل داشت. با شیوع بیماری در کشور و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در ستادکل نیروهای مسلح، قرارگاه پدافند زیستی در ارتش و نیروهای تابعه نیز ایجاد شد و اقدامات مهمی انجا شد.

وی افزود: به دنبال صدور فرمان فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر ساماندهی خدمات نیروهای مسلح برای کمک بیشتر به سامانه بهداشت و درمان کشور و پیش بینی انجام رزمایش مقابله با حمله بیولوژیکی احتمالی و ابلاغ قرارگاه امام رضا ستادکل به ارتش، نیروهای ارتش فعالیت خود را افزایش دادند. 

بیشتر بخوانید:

 امیر سیاری ادامه داد: از جمله این اقدامات می توان به خدمات رسانی ۳۲ بیمارستان و کلیه مراکز درمانگاهی، در اختیار قرار دادن ۱۶۰۰ تخت، راه اندازی ۲۰۰ مرکز پایش سیار و ثابت، ایجاد ۴۵۷۵ تخت نقاهتگاهی، پایش سلامت و ضد عفونی خودروها در ورودی۸۰ شهر، ضد عفونی کردن خیابانها و اماکن عمومی، تبدیل خیاط خانه ها به کارگاه تولید ماسک، تبدیل اماکن تولید مواد شوینده به مواد ضدعفونی کننده، بکارگیری تجهیزات یگان های جنگ نوین و تغییر کاربری برخی از آنها وساخت تجهیزات جدید از جمله این اقدامات بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: در جهت اجرایی شدن رزمایش، نیروی زمینی به صورت گسترده در ابعاد مختلف وارد عمل شد و در نهایت در اجرای تدبیر ستادکل نیروهای مسلح و دستور فرمانده کل ارتش، نیروی زمینی مامور به ایجاد نقاهتگاه ۲۰۰۰ تختخوابی ظرف مدت ۴۸ ساعت شد که هدف اول نشان دادن توانمندیهای ارتش در اتفاقات مشابه در کمترین زمان و هدف دوم کمک به سامانه بهداشت و درمان کشور برای کاهش مدت بستری بیماران است. 

وی ادامه داد: نیروی زمینی با اقدام به موقع و با استفاده از ظرفیتها و توانمندی های موجود امروز موفق شده است این ماموریت را با سرافرازی به انجام برساند. نیروهای تابعه ارتش همزمان با انجام این اقدامات گسترده و موثر در حفظ ارتقا و توان رزمی خود فعال بوده و آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را دارا هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    8 2
    مشرقی ها چرا برای این کار نظر نمی دهید!!! اگه سپاه یک چادر می زد گوش فلک رو پر می کردید!
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      5 0
      وقتی همه رسانه ها ساکتن یعنی این کار واسه تبلیغات نبوده و واقعا یه شاهکاره درمانیه.خدا خیرشون بده
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    خدا قوت-نظامیان باید باتیز بینى علاوه بروظایف اصلى خوددراینگونه مشکلات مکمل بقیه باشندتاعملکردایران بهترازکشورهاى دیگرباشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس