کد خبر 1054966
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
تجارت / کرونا

داده‌های بررسی جدید شاخص مدیران خرید (پی‌ام‌آی) توسط آی‌اچ‌اس مارکیت نشان می‌دهد اقتصاد منطقه اروپا در ماه مارس به علت تشدید شیوع ویروس کرونا با سقوطی بی‌سابقه روبرو شده است.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، داده‌های بررسی جدید شاخص مدیران خرید (پی‌ام‌آی) توسط آی‌اچ‌اس مارکیت نشان می‌دهد اقتصاد منطقه اروپا در ماه مارس به علت تشدید شیوع ویروس کرونا با سقوطی بی‌سابقه روبرو شده است.

این داده‌ها که روز سه‌شنبه منتشر شده نشان‌دهنده سقوط برق‌آسای پی‌ام‌آی کل اروپا از ۵۱.۶ واحد در ماه فوریه، به ۳۱.۴ واحد در ماه مارس است.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی صندوق بین‌المللی پول از ضربه کرونا به اقتصاد جهان

پیش بینی ۱۲ اندیشمند جهانی از دنیای پسا کرونا

این شاخص نشان‌دهنده فعالیت‌های تجاری در بخش خدمات ۱۹ کشور عضو اتحادیه اروپا می‌باشد. رقم بالا ۵۰ نشان‌دهنده رشد و رقم پایین ۵۰ نشان‌دهنده افت است. میزان فاصله زیادی که این شاخص در ماه مارس با رقم ۵۰ واحد ایجاد کرد نشان‌دهنده شدت سقوط سهمگین فعالیت‌های تجاری در منطقه یورو می‌باشد.

این بیشترین سقوط ماهانه در فعالیت‌های تجاری اروپا از آغاز ثبت این شاخص در جولای ۱۹۹۸ تا کنون است. رکود پایین قبلی در سال ۲۰۰۹ و در ماه فوریه اتفاق افتاده بود و این شاخص تا ۳۶.۲ واحد پایین آمده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدرضا IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    بگذار اونها هم کمی از سختی های اقتصادی که چند سال است مردم ایران به خاطر تحریم های ظالمانه تحمل می کنند، لمس نمایند. انشاءالله که اقتصاد هم آمریکا و هم اروپا فلج بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس