دکتر اقبالیان

دکتر اقبالیان با رد برخی توصیه‌هایی که به اسم طب اسلامی یا سنتی در فضای مجازی صورت می‌گیرد، هشدار داد عوارض ناشی از این توصیه‌ها تا مدت‌ها سلامت افراد را دچار خطر و آسیب می‌کند.

سرویس جامعه مشرق - با گذشت بیش از یک ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور، حالا سیستم بهداشت و درمان ایران با تلاش همه‌جانبه و مجاهدت همه نیروهایش، توانسته به شرایطی پایدار در پایش و غربالگری عمومی برای مقابله با این ویروس برسد. طی روزهای گذشته نیز دکتر نمکی وزیر بهداشت از متخصصان طب سنتی درخواست کرد تا به حوزه پیشگری و درمان ویروس کرونا وارد شوند.

در همین راستا، گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران سامانه «نوبان» را برای کمک به مبتلایان یا افراد مشکوک به کرونا از طریق ارتباط با متخصصین طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی کرده است.

خانم دکتر فاطمه اقبالیان مدیر گروه طب سنتی دانشکده طب ایرانی در گفتگو با خبرنگار مشرق درباره این سامانه می‌گوید: با توجه به شیوع کرونا، سامانه تلفنی نوبان جهت دسترسی آحادجامعه به متخصصین گروه طب سنتی راه اندازی شده است.

دکتر اقبالیان افزود: در حال حاضر چند سامانه سراسری وجود دارد که کار غربالگری را انجام می‌دهد و افرادی که نیاز به ارجاع دارند را به سیستم بهداشت و درمان ارجاع می‌دهند تا ارجاعات غیرضرور مردم کاهش پیدا کند. سامانه ۴۰۳۰ هم اکنون این غربالگری را انجام می‌دهد.

طب سنتی، مکمل طب رایج است

رئیس گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به علاقه بسیاری از مردم به رعایت دستورات طب سنتی و ضرورت ساماندهی این حوزه، گفت: «در سامانه ۴۰۳۰ این خلأ وجود داشت و کارشناسان این مرکز، در زمینه طب سنتی امکان مشاوره‌ نداشتند. ما این سامانه را راه‌اندازی کردیم تا مردم بتوانند از دستورات طب سنتی نیز بهره‌مند باشند. در این سامانه، همه پاسخ‌دهندگان پزشک هستند و همه پروتکل‌های غربالگری وزارت بهداشت رعایت می‌شود. ما ابتدا علائم اولیه کرونا را سوال می‌کنیم و اگر کسی مشکوک بود و نیاز به دریافت درمان دارویی و ارجاع به بیمارستان داشت، حتما ارجاع می‌دهیم. در صورتی که نیازی به ارجاع نداشته باشد، توصیه‌ها و تدابیری که لازم است چه برای پیشگیری و یا در مراحل اولیه ابتلا که علائمی را دارند و باید در قرنطینه خانگی باشند، در کنار درمان‌های طب جدید، ما داروهای طب سنتی را هم به آنها تجویز می‌کنیم. کلینیک‌های مشخصی هم برای خدمات‌رسانی و ارائه داروهای مورد نیاز به این افراد پیش‌بینی شده است.»

به گفته خانم دکتر اقبالیان، این سامانه به موازات و در کنار دیگر سامانه‌های وزارت بهداشت بوده و متخصصان طب سنتی، توصیه‌ها و خدماتی را به مردم ارائه می‌کنند. این سامانه برای آن دسته از افراد راه اندازی شده‌ است که در کنار طب جدید، بیشتر علاقه‌مند به دریافت توصیه‌ها و درمان‌های سنتی برای پیشگیری یا درمان ویروس کرونا هستند. در این سامانه با باورهای رایج و غلط درباره طب سنتی نیز مقابله می‌شود و تمام توصیه‌ها طبق نظر متخصصان و پزشکان ارائه شده و مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی ایران است. تمام پاسخگوهای این سامانه نیز پزشکان متخصص طب سنتی دانشگاههای کل کشور هستند.

اقبالیان با بیان اینکه درمان همزمان با روش‌های طب رایج و طب سنتی به کاهش همه‌گیری و بهبود سریع‌تر مبتلایان کمک می‌کند، افزود: در کشور چین بیش از ۹۰ درصد از بیماران کرونایی، در کنار طب رایج، درمان طب سنتی را هم دریافت کردند.

روغن بنفشه نقشی در پیشگیری یا درمان کرونا ندارد

وی درباره حواشی اخیر پیرامون طب سنتی و باورهای شکل گرفته در شبکه‌های مجازی و برخی اقدامات صورت گرفته در این حوزه گفت:

«بیماری همه‌گیر یا همه‌گیری از دوران قدیم هم وجود داشته، مانند حصبه و طاعون و ... در کتاب هم این بیماری‌ها و همه‌گیری‌ها ذکر شده و توصیه‌های درمانی مختلفی هم برای آنها آمده است. این توصیه‌ها شامل پیشگیری هم هست از جمله اینکه در چه شرایط و مکان‌هایی شیوع و همه‌گیری بیشتر می‌شود یا در زمان همه‌گیری، باید در منازل ماند و توصیه‌های پیشگیرانه و درمانی دیگری که در این زمینه وجود دارد. بنابراین، گرچه بیماری با نام "کرونا" در کتاب (کتب مرجع طب سنتی) وجود ندارد، اما بیماری‌های همه‌گیر از قدیم بوده و مبحث جدیدی نیست. متخصصان طب سنتی هم با این نگاه و براساس علائم این بیماری، تطبیق می‌دهند که این علائم مشابه کدام بیماری‌هاست و طبق آن تجویز و درمان را شروع می‌کنند.»

دکتر اقبالیان با رد ادعای ساخته شدن داروی کرونا در طب سنتی گفت: اینکه در طب سنتی چنین ادعایی شود که داروی درمان قطعی کرونا ساخته شده است، دروغ است و تا کنون نه در طب رایج و نه طب سنتی، چنین دارویی ساخته نشده است. داروها و درمان‌هایی که ما تجویز می‌کنیم همگی بر پایه مبانی طب سنتی و علائمی است که از این بیماری مشاهده می‌کنیم.

وی با رد تاثیر روغن بنفشه در درمان یا پیشگیری از کرونا گفت: روغن بنفشه جزو داروهایی است که می‌تواند در برخی افراد تب را کاهش دهد، اما قطعا در یک بیماری با پیچیدگی کرونا که به ریه و کلیه‌ها حمله می‌کند و آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به هیچ عنوان نمی‌تواند به تنهایی موثر باشد. ما برنامه‌های جدی‌تری برای درمان داریم، از جمله درمان‌های ضدویروس که مقالات علمی هم موجود است که اثرات آن را اثبات می‌کند.

شیوع عارضه سوء مصرف زنجبیل،‌ سیاه‌دانه و سیر

اقبالیان با دسته‌بندی طب سنتی به دو گروه خوب و بد می‌افزاید: بین طب سنتی خوب و طب سنتی بد تفاوت‌های وجود دارد و بسیاری از مطالبی که امروزه تحت عنوان طب سنتی یا اسلامی گفته می‌شود، در مخالفت و تضاد با مبانی طب سنتی ایرانی است و ضرر هم دارد. به عنوان مثال توصیه می کنند که مردم بطور روزانه زنجبیل و سیر مصرف کنند تا از کرونا در امان باشند. یکی از مبانی طب سنتی، مبانی مزاجی است. یعنی تجویز دارو به افراد مختلف براساس مزاج‌هایی که دارند باید صورت بگیرد و تجویز و توصیه به مصرف یک دارو با مزاج گرم - که در اینجا زنجبیل و سیر از حالت غذا خارج شده و دارو محسوب می‌شود - بطور مرتب، می‌تواند عوارض داشته باشد و ما در حال حاضر در کلینیک‌های طب سنتی، با عارضه سوء مصرف (یا اُور دوز) و مصرف بی‌رویه سیر و زنجبیل و سیاه دانه روبرو هستیم و به کرّات بیماران با این عارضه به ما مراجعه می‌کنند.

وی هشدار داد: سوء مصرف این داروها، به عوارض بلند مدت از جمله آلرژی‌های پوستی و تنفسی و تغییرات نامناسب در مزاج افراد منجر می‌شود. به همین دلیل کسانی که یک دارو را برای عموم مردم و بدون توجه به مزاج افراد توصیه می‌کنند، و آن را درمان قطعی هم می‌دانند، مطمئن باشید که هیچ مبنایی در طب سنتی نداشته و هیچ بویی از علم هم نبرده است و سلامت مردم را تهدید می‌کند.

توصیه‌های عام برای همه مردم در روزهای کرونایی

دکتر اقبالیان اما توصیه‌های عام برای عموم افراد در این روزها داشت که به گفته ایشان، معتدل المزاج است و غالب افراد جامعه می‌توانند به آنها عمل کنند: استفاده از بعضی دمنوش‌ها و غذاها برای تقویت سیستم ایمنی از جمله این توصیه‌هاست. دمنوش رزماری، دمنوش سیب و به، استفاده از دمنوش آویشن و عناب جهت پاکسازی بدن، شربت لیمو (با لیموی تازه) بدن را در برابر حملات عوامل بیماری‌زا تقویت می‌کند، مصرف نارنج به عنوان چاشنی غذا هم موجب کاهش اضطراب ناشی از این بیماری می‌شود و هم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

استفاده از رب میوه‌ها، از دیگر توصیه‌های دکتر اقبالیان برای این روزهاست: استفاده از رب به، رب سیب و رب انار برای تقویت معده، قلب و سیستم ایمنی بدن بسیار توصیه می‌شود. اینها همه توصیه‌هایی است که همه افراد جامعه می‌توانند استفاده کنند. در کنار آن، مصرف متعادل دارچین (به جز افرادی که به آن حساسیت دارند) برای عموم افراد نیز توصیه می‌شوند.

به گفته خانم اقبالیان، در مرکز مشاوره سامانه نوبان، جزوه‌ای هم روی سایت این مرکز بارگذاری شده که در دسترس عموم مردم قرار گرفته و می‌توانند مطالعه کنند.  (برای مشاهده اینجا کلیک کنید)

وی درباره دود کردن اسپند و عنبرنسارا و خاصیت آن نیز گفت: دود کردن جداگانه اسپند، کندر یا تخم گشنیز در حد متعادل آن به اندازه یک بار در روز و بسیار ملایم، توصیه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    7 2
    فکر می کنید بهاین زودی این مردم فرق شمارا بادیگران می فهمند که شما پزشک هستید ودوره دیدهطب گیاهی به نظر بازار برای سوئ استفاده کنندگاه از ندانستن مردم بیشتر باز شد مگر اینکه بسیار تبلیغ شود که مردم بفهمند
    • US ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      17 4
      مردم هنوز دوران جاهلیت خود را می گذرانند. و افراد شیاد هم با این جهالت سواری م یگیرند.
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      7 0
      اگه تبلیغ بشه بقیه هم میفهمن
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      0 0
      شماره تلفنهای داده شده در متن گزارش هم که کار نمی کنند...
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      2 4
      وزارت بهداشت و ... یکبار شجاعت داشته باشند صریح بگویند علت مخالفت با طب اسلامی چیه؟ غیر از اینه که دکان قاچاقچی ها و واردکنندگان دارو و دلالهها را تخته می کنند که " اکثرا اقازاده ها و بعضی مسئولان و کله گنده های بازار هستند؟ فاجعه این که عوام الناس هم باور می کنند!
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    33 50
    طب ایرانی شما هم مرهون ابن سینا و رازی است که هر دو بعد از اسلام هستند و هردو مسلمانند وکرنه قبل از اسلام در ایران طب نبود
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      22 18
      خدا شفات بده
    • مهدی IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      11 3
      واقعا شفای عاجل
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      19 11
      ...حضرت محمد دوتاپزشک داشت که یکیش ایرانی بود. قابل توجه هموطنی که نوشته طب ایرانی باحکیم رازی وابن سینا بود واین هردومسلمان بوده اند. طب ایرانی قدمت چنهزارساله دارد.درضمن حکیم رازی اصلامسلمان نبود وحی ونبود قبول نداشت اساسا کتوب آسمانی رانمی پذرفت
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      1 3
      فضولی نکن
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    26 41
    تو را بخدا ببین بودجه کشور صرف چه اموری در دانشگاه میشه؛ ”گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی”! بعد میگن چرا کسر بودجه داریم! خخخخخخخ
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      14 15
      واقعاً
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      31 8
      دوسالِ هرچی داروی شیمیایی خوردم دچار مسمومیت دارویی شدم والان داروهای گیاهی رو جایگزین کردم...بنظر شما یکی مثل من نباید از طب اسلامی و گیاهی استفاده کند ؟!چون افرادی مثل شما آنرا مسخره میکنید؟!
    • لیلا IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      8 13
      نیست طب مدرن داره معجزه می کنه، به خاطر همین حق دارید ماسوی مدرنیزم را مسخره کنید. از طب اش که هنگ کرده و مسن ها را رها کرده بمیرند تا جنگ اش که با میکروب و باکتری به جون بشریت افتاده تا سرمایه دارها بعد از مردن سالمندان و مریض ها، جیب هاشون را از قبل پرتر کنند.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      3 1
      مردم به طب سنتی اقبال پیدا کرده اند چون توش نتیجه دیده اند حالا تو خودت رو بزن به در و دیوار که بگی علمی نیست! با نتایج چه می کنی؟؟
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    5 0
    آخ آخ من عاشقِ سیرم ولی متاسفانه دوسالِ نمیتونم بخورم حالمو بد میکنه :(
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    38 13
    این ها همه گارد میگیرند و میگویند هر کسی گفت داروی کرونا را ساخته دروغ گفته. به جای این حرف ها یک بار بیایید بررسی کنید. وقتی این طوری صحبت میکنید هیچ ادم عاقلی نمیتونه حتی به شما اعتماد کند. سریع ندانسته وقتی رد میکنید طرف مقابل چگونه باید دفاع کنند و یا اثبات کنند و یا رد بشود. شما چون قدرت دستتون هست و سریع رد میکنید و جایی هم برای اظهار نظر هیچ کسی باز نمی گذارید و هیچ کسی جز خودتون رو قبول ندارید.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    31 27
    روغن بنفشه رو استفاده کنید مخصوصا مشرقی ها!!
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      4 5
      خودت استفاده کن.!!!
    • رسول IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      28 7
      روغن بنفشه با ساندیس تداخل دارویی نداره ؟!..............
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      10 17
      رسول حواست باشه الکل تقلبی این روزها زیاد شده خودتو به ....فنا ندی !!!!!
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      3 2
      اگه اسمش را بذاریم شیاف خوبه؟ کدوم پزشک توی عمرش تا حالا شیاف تجویز نکرده؟ اینها مغالطه است برای دور کردن مردم از سلامتی. ما سه ساله با طب اسلامی خداراشکر سالم و سرحالیم. الحمدلله رب العالمین
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    7 14
    خواهرزاده من سیرخورددقیقا دچارعارضه نفس تنگی شدید شد آنهم نیم ساعت تایک ساعت البته باشکم خالی هم که بدترش کرد ! طب سنتی درموردمزاجها دقیق میگه واینجاهم عملا من دیدم .
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    8 3
    سلام خداقوت. عالی.
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    30 29
    طب سنتی و طب ابوعلی سینا مربوط به چند قرن قبل است حتی توان درمان یک عفونت ساده را نداشتند. میلیون انسان با امراض تلف می شدند. خود ابن سینا نمی توانست سرماخوردکی خودش را مداوا کند. دارای گیاهی ان زمان که طب پیشرفت نکرده بود قابل قبول بود نه امرو با این پیشرفت شکرف طب. مثل اینک هواپیما را برای مسافرت کنار بکذاریم و سوار الاغ شویمه
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      6 17
      مرده شور تو رو ببره که نمیدونی چه اراجیفی به هم میبافی
    • مهدی IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      4 8
      چقدر راحت دروغ میگویی پینوکیو!
    • IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      11 3
      دمت گرم بخدا حال کردم با این جوابت علاوه بر این رازی خودش با اسلام را هم قبول نداشته
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      4 12
      مثل اینکه شما تا حالا مریض نشدی و کارت به بیمارستان نکشیده ...‌ با این همه ادعا و پیشرفت هزار بار آدم میره و میاد نه تشخیص درستی داده میشه نه درمان درستی براش هست متاسفانه
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      3 13
      زیاد حرص نخور هدف از این مصاحبه ها. ترویج طب سنتی و ترویج طب تبریزیان نیست بلکه هدف کوبیدن و تخریب این دو طب هست و این کار هدفمند هست زیرا به اسم متخصص طب سنتی دارند بر علیه درمان های موثر طب سنتی و تبریزیان تبلیغ میکنند و انگشت روی مواد اصلی داروهای سنتی میگذارند و میگویند این ها سبب سو هاضمه و کذا و کذا میشه. این کار هدفمند و با اغراض سیاسی داره صورت میگیره
  • ناشناس IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    2 4
    خواهشااا حرف الکی نزنید...چه طب روز و چه طب سنتی از درمان یک ویروس ساده عاجز شدن..چه خودم و چه بستگانم همگی علایم خفیف و شدید شبه کرونا را داشتیم و با مصرف ۳بار عسل و سیاهدانه و کاظمیه بهتر شدیم...اگر سیاهدانه عوارض داره پس دارو های قوی و چرک خک کن ها و داروی ایدز که در درمان کرونا استفاده مکنید عوارص نداره.. یه همر سلامتی مردم و به بازی گرفتید با چیزای پیچیده ....فقط درد مردم و بیشتر کردین..هرروز مردم مریض ترن‌..‌، .
  • مهدی IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    2 11
    کی گفته روزانه سیر و زنجبیل مصرف کنند؟!!! برای تقویت سیستم ایمنی بدن غیر از اینها هم موارد دیگری هست مثل معجون عسل سیاهدانه، پونه کوهی و دارچین و... اینهایی که زیاده روی کردند با مطالعه مطلبی در یک کانال، بدون تحقیق و بررسی بیشتر مصرف خودسرانه داشتند مثل قضیه خوردن الکل در برخی شهرها! باید هر چیزی به اندازه مصرف و در این موارد به مزاج خود توجه کرد! سیر و زنجبیل باید دو بار در هفته مصرف شود و در روزهای دیگر از سایر گرمیجات مقوی سیستم ایمنی با توجه به مزاج! چون گرمی برای بلغمی ها مفیدتر تا گرم مزاجها!
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    4 12
    پس شما نون هم نخور چون هزار سال پیش مردم نون میخوردن
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    17 3
    به نظرمن حیف از این همه بودجه که صرف طب گیاهی کردهاید به جای ان این همهخرج را صرف طب نوین واوردن بهترین تجهیزات پزشکی می کردید وقت پزشکانراهم روی همان پزشکی خودشان متمرکز می کردید البته فکر می کنم این طب ایرانیرا دردولت قبل درست کردند واینها شاید مجبور به ادامه اش
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    1 13
    با سلام بنده عصاره گیاهی با توجه به مطالعاتی که در سالهای متمادی داشته ام تهیه کرده ام و ضمن ارج نهادن به تلاش همه عزیزان میتوانم ادعا کنم در پیشگیری از ویروس کرونا بهترین است در درمان نیز فوق العاده کمک کننده است با توجه به اینکه نمونه کار بنده تقریبا منحصر بفرد است استدعا دارم در جهت کمک به نجات جان هموطنانمان با اینجانب همکاری کنید
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    2 11
    این چطور دکتر طب سنتی بود که همه چیز را منکر شد؟ امروزه طب سنتی دو گونه است طب سنتی وزارت بهداشتی که معتقد است طب سنتی مکمل طب رایج است که اگر با این تفکر بخواهند داروی کرونا را بسازند به هیچ جا نمی رسند و طب سنتی مقابل وزارت بهداشت که و که به طب سنتی بعنوان طب کل نگر نگاه می کند که اساتید بزرگ طب سنتی مثل حکیم خیراندیش و حکیم روازاده و اساتید بزرگ طب سنتی از این شاخه اند این وسط می ماند طب اسلامی که به معنی واقعی مظلوم واقع شده و آماج حملات بی رحمانه قرار گرفته است در حالی که طب رایج و طب سنتی دنبال دارو می گردند طب اسلامی از اول اعلام کرده که برای این بیماری داروی امام کاظم علیه السلام مفید است که هر کس که استفاده کرده خیر آنرا هم دیده
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      3 1
      این خانم به نام طبیب سنتی هدفش تخریب و حمله به طب سنتی روازاده و خیر اندیش و طب تبریزیان هست تا مردم بگویند فلان طبیب سنتی هم حرف روازاده و تبریزیان را رد کرد. به تعبیر بهتر این فرد در واقع مدافع طب رسمی و جدید هست که با لباس طب سنتی هدفش بدبین کردن مردم به طب موثر و کارآمد سنتی ایرانی میباشد. زیرا اطلاع مردم از اثرات شگرف و مثبت طب سنتی موجب وحشت شدید کسانی شده که دارند جیب مردم رو خالی میکنند با مواد شیمیایی داروهای شیمیایی لذا به حربه های گوناگون روی اورده اند تا مردم را فریب دهند. یعنی عوامفریبی. متاسفانه سایت های مانند مشرق و فارس نیز اقدام به انتشار اکاذیب این افراد میکنتد. از مشرق تعجب میکنم چرا کامنت های ما رو نشر نمیده
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      1 1
      داروی حضرت امام کاظم علیه السلام و داروی جامع حضرت امام رضا علیه السلام معجزه است. البته هرکسی لیاقت استفاده از این ها را نداره این را توی این چند سال فهمیدم با جبهه گیری های جاهلانه ی در ظاهر عالمانه.
  • احسان معتمدی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    5 15
    دروغگو انچه مضر است داروهای شیمیایی است و داروهای گیاهی و سیر و سیاهدانه و غیره با مصرف مناسب بسیار مفید و حیات بخش هستند
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      1 1
      کرونا یه ویروس جدیده و طب سنتی هیچ شناختی نسبت به این بیماری نداره پس راه علاج و درمان هم برای این بیماری ناشناخته کلاشی و شیادیه و باید باهاش برخورد بشه
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      1 1
      سیر و زنجبیل مواد طبیعی هستند و با مصرف در حد معقول هرگز مضر نیستند مدرک تقلبیت رو قاب بگیر بزرا در کوزه!!!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    2 1
    داروی گیاهی ضرر داره ولی داروی شیمیایی بی ضرره؟!!! بدا به حال ما که امثال شما شدن متخصص و صاحب نظر.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    2 1
    «روغن بنفشه جزو داروهایی است که می‌تواند در برخی افراد تب را کاهش دهد». این داره میگه روغن بنفشه می تونه کمک کنه بعد نویسنده نتیجه گرفته هیچ خاصیت پیشگیری یا درمانی ندارد
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    1 0
    هر چه بخورید وهر چه نخورید اخرش می افتیذ رودست بیمارستانها وکادر درمان عزیز فقط وقت طلایی راداز دست می دهید وزخمت کادر درمان را زیاد می کنید
  • GB ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    1 1
    حتما باید دنیا مارو به تمسخر بگیره؟ حتما باید عقب افتادگی ما به دنیا ثابت بشه؟ چرا سوژه دست بقول خودتان دشمن و بیگانه و منافق میدهید؟ چرا چهره دین اسلام را خراب میکنید؟ 40 سال به دین ضربه زدید، الان دارید نابودش میکنید!
  • عبداله IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 4
    خیانت در روزهایی که مردم کشتار میشوند دو از نزدیکان ما کرونا گرفتند و با داروی امام کاظم درمان شدند
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    1 1
    باید به اطبای سنتی واقعی مراجعه بشه نه کسایی که طب رایج راه اندازیشون کرده برای جلوگیری از مراجعه ی مردم به اطبای سنتی و اسلامی واقعی
  • مهراب قنبرى مرداسى IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    سلام ضمن خسته نباشى كليه كادرشبكه بهداشت ودرمان ؛ بايستى از كليه ظرفيت هاى وزراء ديگراستفاده وهرچه سريعتر غربالگرى افراد( كل جمعيت كشور) تمام كنند. وازطرف براى درامان بودن مردم ودلخوشى مردم يا ارزاق وحقوق ماهيانه به مدت يكماه در اختيار مردم بگذارندتاخيالشان ازلحاظ موادغذايى راحت باشند.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    1 1
    و یسقون فیها کاسا کان مزاجها زنجبیلا احادیث معصومین و قرآن رو ول کردین و آویزون طب سنتی سفارشی شدین.؛. طب سنتی که توی دانشگاه ها تدریس میشه تحت سلطه طب غربیه ..در طب غربی درمان بیماری اصل نیست فروش دارو اصله
  • حسین فدایی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 1
    سلام مصرف دمنوش زرچوبه دارچین وزنجبیل دمنوس دیگر دم کرده زنجبیل تازه ولیمو ترش وپرتقال با پوست با عسل توصیه می کنم کسانی که به بیرون از خانه می روند مقدار سیر یا زنجبیل تازه در دهان قرار دهند مثل ابنبات نگه دارن اینها چنانچه ویروس وارد دهان شود انرا می کشد اگر هم نکشد چون بزاق تولید می کند وارد معده می شود مصرف مایعات توصیه می شود مصرف دمنوش بنفشه تب را پایین می اورد
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    3 1
    مشرق لطفا شما هم به جای کامپیوترهای مدرن ساخت غربی های کافر که معایب بسیاری هم داره استفاده ازشون، از کامپیوتر یا حسابگرهای سنتی مثل چرتکه استفاده کن! نمیدونم چرا فقط به تحمیل طب سنتی به مردم که میرسه یاد سنت و روشهای قدیمی میفتید ولی توی چیزهای دیگه نه!
  • سید۲ IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 0
    وارد سایت که شدی با هزینه های ویزیت مواجه میشوی . هزار آفرین . طبیب هم طبیبای قدیم . تا پول نگیرن حرف نمی زنند .!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس