کد خبر 1054596
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
مصرف ۳.۵ میلیون مترمکعب آب در یک روز!

مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران گفت: میزان آب مصرفی تهران در ۲۹ اسفند معادل ۳.۵ میلیون مترمکعب بوده که در ۵۰ سال اخیر بی سابقه است.

به گزارش مشرق، محمد رضا بختیاری، با اشاره به اینکه این حجم مصرف آب در تهران به دلیل همزمانی خانه تکانی‌ها و بیماری کرونا بوده است، افزود: ۳.۵ میلیون متر مکعب معادل مصرف آب معمولاً در اوج گرمای تابستان بوده است که ادامه این روند در مصرف آب شرب ما را در تابستان با مشکل مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: میزان آب شرب مصرفی در شهر تهران در سال ۱۳۹۸ به یک میلیاردو ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال قبل از آن ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران با اشاره به بی سابقه بودن مصرف آب شرب در تهران در اسفند ماه سال ۹۸ ادامه داد: بارندگی‌های ۱۳۹۸ خوب بود و توانستیم بخشی از مصرف را کنترل کنیم، اما ظرفیت انتقال و تصفیه آب شرب محدود است.

بختیاری با بیان اینکه وضع فعلی تهران سبب اختصاص اعتبار مناسب به این استان شده است، گفت: پیش بینی می‌شود تصفیه خانه ششم تا پایان خرداد به بهره برداری برسد و ۵۰ تا ۶۰ میلیون مترمکعب آب بیشتری برای تهران تولید شود. بیش از ۴۰ درصد آب مصرفی در استان تهران متعلق به بخش شرب است که این رقم در کشور ۷ تا ۸ درصد را تشکیل می‌دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    2 0
    روزهای خوش خیالی انسانها تمام شده. جنگ انرژی، تهدید بیولوژیک، جنگ رسانه ای، شیوع خرافات. اینها سیاه نمایی نیست. اینها مرحله بحران هویتی بشره. خوش به حال اونایی که در سالهای زیبای آرامش و عدالت جهانی به دنیا میان.
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      0 0
      مهمتر بحران شعور و عقله.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    3 0
    پارسال چه جلز و ولزی می کردیم از سیل اما الان که فکر می کنیم می بینیم اگر انهمه اب نبود و مثل سالهای قبل با خشکسالی و قحطی اب مواجه بودیم الان چه مکافاتی داشتیم برای ضدعفونی. خدایا شکرت که باز تو به فکر ما هستی
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    1 0
    سوره واقعه : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاءَ الَّذِي تَشْرَبُونَ ﴿۶۸﴾ آيا آبى را كه مى ‏نوشيد ديده‏ ايد (۶۸) أَأَنْتُمْ أَنْزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ ﴿۶۹﴾ آيا شما آن را از [دل] ابر سپيد فرود آورده‏ ايد يا ما فرودآورنده‏ ايم (۶۹) لَوْ نَشَاءُ جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ ﴿۷۰﴾ اگر بخواهيم آن را تلخ مى‏ گردانيم پس چرا سپاس نمى داريد (۷۰)
  • ناشناس IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    با این شرایط مریضی مصرف آب دیگه بالا میره، فقط باید مردم موقع دست شستن شیر آب باز نزارن و البته در نظر بگیرین مردم اینروزها بیکار بودن خونه تکونی هم انجام دادن و البته مصرف آب تو مکانهای شلوغ و مدارس هم دیگه نداریم. پس غصه نخورین
  • bahman rezai DE ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    وقتی یک شهرستانی بشه مدیر عامل آبفا کلان شهر تهران، از این حرف ها موقعی که سیل داره کشور را میبره زیاد می زنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس