مایک پمپئو نمایه

وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه به شدت از اقدام فرانسه در آزادی یک شهروند ایرانی که به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا بازداشت شده بود ابراز تأسف کرد.

به گزارش مشرق، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز یکشنبه به شدت از اقدام فرانسه به دلیل آزاد کردن «جلال روح‌الله‌نژاد»، شهروند ایرانی بازداشت‌شده در فرانسه انتقاد کرد.

جلال روح‌الله‌نژاد که سال ۱۳۹۷ بنا به درخواست آمریکا بازداشت شده بود روز یک فروردین‌ماه آزاد شد. او به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم شده بود.

بیشتر بدانید:

واکنش ماکرون به آزادی یک شهروند فرانسه در ایران

فیلم/ لحظه دیدار جلال روح‌الله‌نژاد با خانواده‌اش

یکی از اتباع کشور فرانسه که به جرم اقدام علیه امنیت در کشور بازداشت بود، آزاد شد

ماکرون از آزادی یک زندانی فرانسوی در ایران خبر داد

«روح الله نژاد» از زندان فرانسه آزاد شد

وزارت خارجه آمریکا گفت عمیقاً از «تصمیم یکجانبه» فرانسه برای آزادی جلال روح‌الله‌نژاد که واشنگتن خواستار استرداد او بود متأسف است. 

«مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه مدعی شده فرانسه به تعهداتش در یک معاهده دوجانبه استرداد مجرمین پایبند نبوده است. 

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده عمیقاً تأسف خودش را از تصمیم یکجانبه فرانسه برای آزادی جلال روح‌الله‌نژاد از بازداشت خود ابراز می‌دارد.»

وی در ادامه ادعا کرده است: «آمریکا اتهامات مهمی علیه ایشان مبنی بر صادرات غیرقانونی تجهیزات دارای کاربری‌های نظامی با نقض قوانین تحریم‌ها ایراد کرده است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرده است: «ایالات متحده و فرانسه در آوردن افراد متهم به جرائم جدی پای میز عدالت، به ویژه در مواردی که در بردارنده دلالت‌های امنیتی است منافع مشترک دارد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    16 0
    یعنی دجال چی میتونه باشه؟! تزویر در تزویر،در ضمن آنچنان سرم نمیشه ولی بعد از مزخرفاتپشت سرهم جهان غرب ،خدا بهم کمک کرده دارم دقیق و قشنگ بی نقاب تماشاشون میکنم
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    18 0
    انشاالله این خوک آمریکایی از شدت تأسف سقط بره. آمین یا رب العالمین
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    17 1
    خباثت وجودی پمپئو دیگر قابل پنهان کردن توسط خودش هم نیست چطور بعضی افراد با این همه توصیه ها و تذکرات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم مذاکره با آمریکا هنوز امید به برجام آمریکائی دارند . واقعا باید در عقلشان شک کرد
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    10 0
    یک جاسوس یا خلافکار خارجی یا وابسته به خارج گرفته میشه .خیلی راحت برای آزادی اون بوسیله تبادی یکی از ایرانیان رو بی جهت بازداشت می کنند //
    • علی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      0 0
      عشق غرب! وما ادراک عشق غرب! سرشونو بزنی ته شونو بزنی ازمدیر و استاد و تاجر و غیره تو کشور های اروپایی پلاسند. بعد به خاطر یه آدم که ازنظر امنیتی معلوم نیست چقدر اهمیت داره ولی هموطن وناموس این کشوره باید یه جاسوس خطرناک با همه اطلاعاتش که هنوز سوخت نشده وتازه است رو بدیم بره.امان از این خریت این همه مدیر واستادوتاجر وفوفول!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس