کد خبر 1054327
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کرونا

احتمالا بعد از عبور از کرونا، کنترل مرزها، محتوای بیمه نامه‌ها، الگوهای کاری و رفت و آمدهای روزانه به محیط کار برای همیشه عوض خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از بی‌بی‌سی، در حالی که هنوز میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شب‌ها را با کابوس‌های آخرزمانی از خواب می‌پرند، بسیاری دیگر از هم اکنون به تاثیرات اپیدمی کووید-۱۹ بر آینده جوامع انسانی فکر می‌کنند. از جمله اندا کوران که در بلومبرگ از دنیای پس از کرونا نوشته است.

"همه بحران‌های اقتصادی بر رفتار ما تاثیرات پایداری گذاشتند. رکود بزرگ جهانی در دهه ۳۰ میلادی برای سال‌ها این شعار را سرلوحه زندگی مردم کرد؛ 'اسراف نکن تا محتاج نشی'... تاثیرات رکود جهانی اقتصاد در سال ۲۰۰۸ شکاف درآمد میان کارگران و کارفرمایان را به قدری عمیق کرد که تا امروز از یاد کسی نرفته". و البته دامنه اثرات آن در خاورمیانه با بهار (خزان شده) عربی و در آمریکا و اروپا با سر کار آمدن راست‌گرایان همراه بوده است.

"ماسک زدن، دورکاری و انبارکردن آذوقه که در چند هفته گذشته عکس‌العمل های پارانوییدی و موقت به نظر می‌رسیدند کم‌کم به عنوان عادات روزمره جلوه می‌کنند... وقتی که این بحران عبور کند بسیاری از این رفتارها در سطوح خرد و کلان باقی خواهد ماند. کارفرمایان به دورکاری و پتانسیل‌های مثبت آن بیشتر توجه خواهند کرد. مردم به خرید آنلاین بیشتر عادت خواهند کرد. کشورهایی مثل سنگاپور از هم اکنون به فکر تصویب قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای رعایت بهداشت و سلامت اجتماعی افتاده‌اند. دانشگاه‌ها و مدارس تدریس آنلاین جدی‌تر خواهند گرفت و احتمالا جهان آکادمیک چند گام سریع و دایمی را به سوی آموزش مجازی برخواهد داشت."

کارن هریس، مدیر شرکت مشاوره‌ای برایان مارکو ترندز در نیویورک به بلومبرگ گفته: "اگر مدیران بتوانند قواعد و سیاست‌های دورکاری کارمندان خود را در خلال این بحران سامان ببخشند، احتمالا بعد از تمام شدن این اپیدمی دورکاری رواج بیشتری خواهد یافت".

کازیو موما، مدیر سیاست‌گذاری بانک مرکزی ژاپن می‌گوید: "احتمالا بعد از عبور از کرونا، کنترل مرزها، محتوای بیمه نامه‌ها، الگوهای کاری و رفت و آمدهای روزانه به محیط کار برای همیشه عوض خواهد شد".

"در چین که شهر ووهان آن کانون اولیه شیوع بیماری کووید-۱۹ شناخته می‌شود مقام‌ها از هم اکنون ممنوعیت کامل خرید و فروش حیوانات وحشی در بازار این شهر را اعلام کرده اند... چین احتمالا قوانین بهداشت شهری و فردی را ارتقاء خواهد داد. مردم این کشور باز هم بیشتر به خرید اینترنتی روی خواهند برد و مانند سال ۲۰۰۲ که سارس همه را از رفتن به مراکز خرید گریزان کرده بود، این بار هم تعاملات فردی روزانه تغییرات جدیدی را تجربه خواهد کرد".

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    22 1
    اینترنت که انفجاری رشد خواهد کرد به صورتی که رشد مورد انتظار در چند دهه آینده را در چند سال خواهد داشت. مسافرت برای مثلا بازدید موزه ها یا مناظر دیگر به تاریخ خواهد پیوست. بهداشت فردی و حساسیت نسبت به انتقال ویروس از حیوانات بیشتر خواهد شد.
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      15 7
      تعداد پیشگوهای بیسواد و جوگیر رشد فزاینده خواهد داشت
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    21 4
    خدا کنه مردم چین هم همه چیز خواری رو کنار بزارند.
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      27 14
      به جز برخی کشورهای اسلامی، تقریباً در همه جای دنیا همه چیز خواری وجود داره، تو آمریکا هم هست، رستوران های مختلف همه چیز خواری هست، منتها بایستی این بیماری از چین شروع می شد و گر نه محاسبات آمریکا به هم می خورد
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      2 0
      مردم اروپا همه چیز خوار نیستند .. مثلا در عربستان مارمولک و مار و ملخ بوفور خورده میسود امثال شماها نمیخواهید که ببینید
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    10 1
    مرسوم شدن مراسم ختم از راه دور را جا انداختید!!
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    22 20
    تا زمانی که سکان فرمانروایی بشر به دست امام زمان (عج) نیفتاده از این قبیل بیماری ها و کشتارها کم نخواهیم دید. جنایتکاران عالم وارد مرحله ای شده اند که فقط با حذف کامل آن ها، بشر خواهد توانست روی خوش و آرامش را به طور واقعی و پایدار حس کند و این نخواهد شد مگر به دست ولی خدا در زمان ظهور. به خدا قسم فقط ظهوره که انسان ها رو از این بدبختی ها رها خواهد کرد. اللهم عجل لولیک الفرج.
  • DE ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    4 3
    اگر بشریت جان سالم از این معرکه بدر ببره .طبقات فقیر جوامع انگلیس و امریکا درس های فراموش نشدنی یه سیستم کلاش سرمایه داری خواهند داد. مردم سیستم سرمایه داری حقه باز و فریبکار که از جیب مردم ابکش درست کرده رو سرش داغون خواهند کرد. دولت های غربی و ویروس انگل بی بی سی بیخود صابون به دلشون نمالند.سرمایه داری و استعمار جهانی با تولید تبعیض های شدید به اندازه کافی تهدیدهای جهانی برای خودش یعنی بمب های ساعتی خلق کرده. نیازی به مبارزه با تروریسم نداره. نهضتهای کارگری و اجتماعی زیادی در باره امنیت جانی و میران درامد ها بخصوص تو انگلیس و امریکا شدت خواهند گرفت.
  • م.ع DE ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    این یک بیماری جهانی است..باید اصول بهداشتی را رعایت کرد.حفظ جان انسانها را مانند عبادت خدا زیبا دانست
  • م.ع DE ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 1
    تاریخ از آین موارد زیاد دیده .هرچه پیش اید خوش اید
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      0 0
      تاریخ بیماری دست ساز به خود ندیده بود. از وقتی سکان امور و علم به دست جنایتکاران افتاده شاهد این جنایت ها هستیم.
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    1 0
    چقدر اموزش اکادمیک باحال خواهد شد .. مشغول خوردن بیسکویت وچای ..خخ
  • ناظر IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    تومواردخیلی کلان تر وجدی ترس که تاحالابشردرگیرش شده تغییرات چندان کلانی ایجادنشده اینکه یک بیماری عفونیه که اصلا در ۸۰ درصدافرادعلامت نداره ودرنقطه اوجش ۲ درصدمرگ ومیرداره این سطح فشارروی هیچ چیزتاثیرقابل توجهی نخواهدداشت
  • mohamax IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    مرد حسابی چه ربطی به دولتمردان وظهور امام زمان داره
  • خلیل IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    ربط نداره،فعلا تنها چیزی که مهمه نکات بهداشتیه،اگه خوانوادت برات مهمه بهداشت را درست و حسابی رعایت باید باید باید کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس