کاردار امارات عربی متحده به وزارت خارجه ایران احضار شد

وزارت خارجه ایران از ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها خواست اگر موفق به انجام یک نقل و انتقال ساده بانکی برای خرید یک بسته قرص ادویل یا یک ماسک به مقصد ایران شدند، مدارکش را برای وزارت خارجه آمریکا بفرستند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه توئیترش و در پاسخ به ادعای آمریکایی‌ها که گفته‌اند غذا، دارو و کمک‌های بشردوستانه تحریم‌ نیستند، نوشت: « ایرانیان و آمریکاییان عزیز یک یادآوری دوستانه: اگر موفق شدید از منزل، شرکت یا نزدیک‌ترین بانک محل زندگی‌تان یک نقل و انتقال ساده بانکی برای خرید و ارسال یک بسته قرص ادویل، یک کیلو عدس یا یک عدد ماسک به مقصد ایران برای اقوام خود انجام دهید، مدارک آن را برای وزارت خارجه آمریکا بفرستید.»

وزارت خارجه آمریکا در توئیتی نوشته بود: «ایرانیان عزیز، یک یادآوری دوستانه: غذا، دارو و کمک‌های بشردوستانه تحریم نیستند.»

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران 21 اسفندماه در اظهاراتی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند اقلام دارویی جزو تحریم نیست، ولی عملا راه را بسته‌اند و کانال سوئیس را هم که باز کردند، منابع آن کانال محدود است. درخواست کردیم منابع دیگری در کشورهای مختلف داریم، اجازه دهند منابع ما وارد آن کانال شود، ولی تا الان اجازه ندادند منابعی که متعلق به ما و با پول ملت ماست، وارد کانال شود که از آن برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی استفاده کنیم.

موسوی افزود: سه هفته است که با یک کشور صحبت می‌کنیم که منابع را منتقل کنیم، ولی اجازه نمی‌دهند و اینجاست که عملا راه را بسته‌اند و تجهیزات پزشکی را تحریم کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    80 3
    حالم از این دولت بی عرضه فلک زده به هم میخوره.فقط بلدن التماس بکنن.چطور حاج قاسم داروی وزارت بهداشت رو تامین میکرد بدون اینکه ذره ای التماس کسی رو بکنه؟دارو رو میشه پیداش کرد .اینها آدمش نیستن و عرضه ندارن.
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      40 1
      برادر من ! اینها بی عرضه نیستن عمدا اینکار رو میکنن چون عامل نفوذی و نوکر غرب و آمریکا هستن عمدا تولید و پیشرفت کشور رو خوابوندن و التماس میکنن تا بگن ما بدون واردات و غرب هیچکاری نمیتونیم بکنیم
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      29 0
      ما خیلی وقته وزارت خارجه نداریم، ایشون وزیر برجام هستن نه بیشتر.
    • جواد IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      0 27
      تا یه عده ای نادان مثل تو توی این کشور زندگی میکنن این کشور حال روزش همینه کجای دنیا مرسومه به طرف فحش بدی بعد طرف بگه بفرما سوار من بشو اونایی که از دیوار سفارت کشورهای دیگه بالا میرن ومرگ بر این واون میگن مسئول مردن مردم کشور هم هستن خدا دراون دنیا تقاص این مردم مضلوم رو ازشون میگره
    • قریشی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      25 1
      جناب جواد! ... ما یا ملتهای دیگه که به امریکا فش میدن و پرچم نجسش رو به آتش می کشم الکی اینکار رو نمی کنیم، امریکا در طول تاریخ پایتخت جنایت و اشغالگری و خونریزی بوده و ما حق داریم هم فش بدیم و هم پرچمشون رو به آتش بکشیم ... در همین عراق در نتیجه اشغال توسط امریکا حدود یک میلیون نفر عراقی تا کنون به شهادت رسیدند اونوقت شمای هرزه بی هویت می فرمائید براشون صلوات خیرات کنیم؟!
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    68 0
    فعلا که با وضعیت وحشتناک رشد آمار کرونا در آمریکا، به زودی این یانکیها هستن که به کمکهای ما احتیاج پیدا میکنن. آدمکشهای آمریکایی هنوز نمیدونن که دست خدا بالاتر از همه دستها است.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    8 0
    این جواد دراکثر سایتها من دیده ام کامنت میگذاره واقتصادوعزت و،،،،،،، ایران را زیر سعدال میبره این نامش جواد وایرانی ایثاست واقعا یا یک خارجی بیگانه دشمن ملت ایران است یا یک مزدور خاین
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج . خدا به داد مردم مظلوم یمن برسد اونا حتی غذا برای خوردن ندارن چه رسد به دارو . مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود.
  • جعفر آقا IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    5 0
    باید تمام دنیا علیه امریکا تحریمها را در نظر نگیرن چون با این کار باعث زورگویی بیشتر امریکا برای خودشون میشه و از اونها به عنوان اهرم فشار استفاده می کنه.باید هر چه زودتر به این نتیجه برسند.و به تحریمها توجه نکنند.و بگن مرگ بر آمریکا. چون حتی به بیماران و کودکان مریض هم رحم نمیکنه.
  • IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    جناب 23:14 اگه بالارفتن از سفارت خیلی جرم بزرگیه اونوقت کودتا کردن تو یه کشور دیگه چقدر جرمه ؟ ضمنا اونا برای همین کودتای سال 1332 آمریکا از دیوار سفارت رفتن بالا و برای شکنجه مردم ایران بدست ساواک و غارت نفت ایران و خیلی چیزای دیگه. آدم که نباید هرچی کوری زاده مزدور وطنفروش میگه دربست قبول کنه. اون یه جیره خور مفلوک بیسواد و بدبخته نه بیشتر.
  • مرصاد IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    4 0
    پلیدتر از شیطان بزرگ ؛ پیاده نظام داخلی آن هستند !!
    • DE ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      0 0
      آفرین!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس