کد خبر 1054067
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
تاثیر نوع گروه خونی در افزایش ریسک ابتلا به کرونا

محققان عنوان می کنند نوع گروه خونی فرد ممکن است بر ریسک ابتلا وی به بیماری COVID-۱۹، بیماری ناشی از کروناویروس جدید، تاثیر گذارد.

به گزارش مشرق، محققان آزمایشگاه استیت‌کی تیانجین چین در این مطالعه به بررسی حدود ۲۲۰۰ بیمار مبتلا به COVID-۱۹ در چین پرداختند و دهها هزار نمونه خون افراد سالم را نیز بررسی کردند و دریافتند افراد دارای گروه خونی A با ریسک بسیار بالاتر ابتلا به بیماری COVID-۱۹ روبرو هستند درحالیکه افراد دارای گروه خونی O با خطر بسیار کمتر ابتلا به این بیماری مواجه بودند.

محققان عنوان می کنند تفاوت های مرتبط با گروه خونی در ریسک ابتلا به COVID-۱۹ ممکن است ناشی از وجود برخی آنتی بادی های مشخص در خون باشد، اما بر انجام مطالعات بیشتر در جهت تایید این موضوع تاکید دارند.

بیشتر بخوانید:

این یافته ها می تواند برای درمانگرهای بیماران مبتلا به COVID-۱۹ بسیار حائز اهمیت باشد چراکه افراد دارای گروه خونی A نیاز به مراقبت های شخصی بیشتری دارند تا خطر ابتلا به عفونت در آنها کاهش یابد.

به گفته محققان، شناسایی گروه خونی افراد می تواند به عنوان بخشی از راهکار درمان COVID-۱۹ و سایر عفونت های کروناویروس مفید باشد.

«گائو یینگ‌دای»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های این مطالعه برای متخصصان پزشکی سودمند است، و شهروندان عادی نباید توجه جدی به این مسئله داشته باشند.»

وی در ادامه می افزاید: «اگر گروه خونی شما A است نباید دچار ترس و هراس شوید. این به معنای ابتلا ۱۰۰ درصدی شما به این بیماری نیست. و اگر دارای گروه خونی O هستید، نباید کاملاً احساس ایمن بودن داشته باشید. حتماً باید دست های تان را مرتب بشویید و دستورالعمل های اعلام شده را رعایت کنید.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    4 0
    چرندیات پزشکی نوین
  • US ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 21
    جالبه خانم متخصص ویروس شناسی این تحقیق را ردکرد درصورتیکه مطالب محق شدست
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      3 2
      راستش طبق قوانین علمی و مرگ و میر بالا در ایتالیا و اسپانیا چنین چیزی با عقل جور در نمیاد. در ایتالیا که از چین هم آمارش فراتر رفته همه دارای گروه خونی نوع آ نیستند. نکته دوم اینکه بشر اولیه گروه خونی اُ داشته مه اونو مستعد بیماری میکرده و گروه های خونی دیگه در اثر تکامل بوجود اومدن. و نکته آخر. اگر فرض این محققها درست باشه پس ویروس ویروسی آزمایشگاهی هست.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      7 1
      خودت میگی ویروس شناس!!!!!!!! نظر تو برای خودت محترمه. همکارهای علمی این تحقیقات خودشون رو در حد فرض و نه اصل و در یک گروه آزمایشی محدود نه در مقیاس وسیع اعلام کردن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس