دیپلمات روس: تحریم‌ها نمی‌گذارند کمک‌های بشردوستانه به ایران برسند

یک دیپلمات روس با رد ادعای مقامات آمریکایی درباره تحریم نبودن غذا و دارو برای انتقال به ایران گفت که محدودیت‌های مالی اجازه نمی‌دهد که کالاهای بشردوستانه به شیوه معمول به ایران ارسال شود.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌الملل در وین اتریش از تحریم‌های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «حامیان سیاست فشار حداکثری آمریکا در تلاش هستند تا به توجیه بپردازند. آنها می‌گویند که ارسال غذا و دارو به ایران تحریم نشده است. این درست است اما واقعیت این است که حتی کالاهای کاملا بشردوستانه نیز به دلیل محدودیت‌های مالی قابلیت انتقال به ایران به شیوه معمول را ندارد.»

بیشتر بخوانید:

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.

 وزارت خارجه روسیه نیز روز دوشنبه از آمریکا خواست در بحبوحه شیوع بیماری «کووید-۱۹» که بر اثر ورود ویروس «کرونای جدید» به بدن ایجاد می‌شود، تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    گفتار و کردار مقامات آمریکایی ها متضاد است و کرونا جان مردم عادی و قشر متوسط وضعیف را بیشتر می‌گیرد و جان انسان‌ها برای ترامپ و تیمش اهمیتی ندارد وجالب است بیشتر دولت‌ها جرات انتقاد از آنها رادارند اما ملت ایران خدا رادارند واین هم می‌گذرد و روسیاهی برای مدعیان حقوق بشر و دمکراسی در تاریخ ثبت میگردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس