کد خبر 1053599
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
معجزه خوردن یک حبه سیر

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف سیر روزانه سیر برای افراد بسیار مفید بوده و خواص فراوانی دارد.

به گزارش مشرق، محسن پویان، محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: مصرف سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی که خاصیت ضد ویروسی دارد برای پیشگیری از بیماری برونشیت بسیار توصیه شده است.

او گفت: مصرف سیر می‌تواند باعث کاهش فشار خون شود و برای افرادی که فشار خون بالایی دارند بسیار مفید است.

پویان ادامه داد: مصرف سیر برای افرادی که سفره زمن و شدید دارند درمان مناسبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: افراد می‌توانند برای درمان انواع آکنه و جوش‌های صورت از سیر استفاده کنند؛ همچنین مصرف سیر اگر به صورت مداوم باشد باعث کاهش سیر زوال عقل شده و از آلزایمر پیشگیری می‌کند.

پویان اظهار کرد: افرادی که کلسترول خون دارند با مصرف سیر می‌توانند به کاهش سطح کلسترول خونشان کمک کنند؛ و برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا مصرف سیر بسیار موثر است. 

او بیان کرد: افرادی که از موخوره رنج می‌برند؛ می‌توانند از سیر استفاده کنند به این صورت که ۱۰ حبه سیر را بکوبند و با چهار قاشق غذاخوری، روغن زیتون و یک قاشق روغن درخت چای مخلوط کرده و این عصاره را روی موی سر خود استفاده کنند. همچنین این عصاره خاصیت ضد قارچی نیز دارد.

او ادامه داد:افرادی که با مشکل کم خونی دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند با مصرف سیر و گنجاندن آن در سبد غذایی روزانه، کم خونی خود را برطرف کرده و عفونت‌های پوستی خود را درمان کنند. همچنین افرادی که سینوزیت دارند برای خروج و درمان عفونت‌های سینوسی می‌توانند سیر را انتخاب کنند. این افراد می‌توانند روزانه ۳ تا ۵ حبه سیر را مصرف کنند.

پویان در پایان به افراد توصیه کرد: حدالامکان از سرخ کردن سیر بپرهیزند، زیرا حرارت می‌تواند بر روی این گیاه تأثیر گذاشته و خواص آن را مقداری تغییردهد، بهترین روش مصرف سیر، به صورت خام است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    1 6
    تنوع وتعادل در مصرف انواع مواد غذایی باید رعایت شود، و هیچ ماده غذایی اثرات معجزه آسایی ندارد. اگر سیر اثر ضد ویروسی داشت پس مردم گیلان و مازندران نباید هیچ بیماری ویروسی بگیرندیاباید کمتر از بقیه استان‌ها باشد. بجای نقل قول از طب سنتی می توانید از مطالب متخصصین تغذیه استفاده کنید.
  • DE ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    3 0
    توصیه می کنم مراکز تولید فراورده و عصاره یک نوشیدنی درمانی شیشه ای با عصاره سیر و سبزیجات خوش طعم درست کرده و به بازار عرضه بفرمایند.
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    2 1
    آنتی بیوتیک چگونه ضدویروس میشه؟
  • DE ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    5 3
    محسن پویان، محقق و پژوهشگر طب سنتی / این صحیح و درسته انسان میتواند در طب سنتی که بسیار مهم است تحقیق و تفحص کند و پس از فراگیری به مردم کمک کند . عنوان محقق و پژوهشگر واژه صحیح است نه متخصص طب سنتی .در کجای دنیا و یا ایران دانشگاهها یا مراکز علمی متخصص طب سنتی فارغ التصیل دارند .احتمالا منظور شما مختص طب سنتی بوده نه متخصص.مثل گیاه درمانی و گیاه درمالی . اولی علم است دومی رمالی ست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس