کد خبر 1053563
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
عدنان الزرفی

یک روزنامه سعودی گزارش داد که بیشتر گروه‌های معترض عراق و احزاب سیاسی، مخالف نخست وزیر تازه معرفی شده هستند و به همین دلیل، او نخواهد توانست کابینه خود را تشکیل دهد.

به گزارش مشرق، بیشتر گروههای حاضر در جنبش اعتراضی عراق علیه «عدنان الزرفی» مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور به عنوان جانشین «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشبرد امور عراق،دست به اعتراض زدند.

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» با اعلام این خبر گزارش داد: «همین مسئله احتمالا فرضیه شکست الزرفی در تشکیل کابینه را تقویت خواهد کرد».

بیشتر بخوانید:

الشرق الاوسط تأکید کرد که الزرفی نیز احتمالا مانند «محمد توفیق علاوی» مأمور پیشین تشکیل کابینه در عراق، در این مسئله، ناکام خواهد ماند.

به گزارش این روزنامه، آنچه پیش‌بینی‌های مربوط به شکست الزرفی را تقویت می‌کند، همپوشانی آراء گروههای معترض عراق با «طیف گسترده‌ای از احزاب و فراکسیونهای شیعه است... لذا، چند ساعت پس از اینکه الزرفی، مأمور تشکیل کابینه شد، تحصن‌کنندگان در مرکز بغداد بیانیه دادند».

الشرق الاوسط ادامه داد، معترضان در این بیانیه، خواستار تغییر مسالمت‌آمیز از طریق انتخابات شدند و اعلام کردند که تا زمان کنترل ویروس کرونا، حضور خود را در میادین اعتراضات، محدود خواهند کرد.
معترضان عراقی چند شرط برای نخست‌وزیر آینده این کشور تعیین کردند که عدم اشتغال در پستهای حکومتی، استقلال از فراکسیونها و احزاب سیاسی و نداشتن تابعیت خارجی، بخشی از این شروط است.

 این در حالی است که الزرفی، دارای تابعیت آمریکایی است و ناظران می‌گویند که احتمالا آمریکا از تابعیت الزرفی برای ابقای نظامیان تروریست خود در خاک عراق، سوء استفاده خواهد کرد؛ چرا که اخیرا پارلمان عراق، مصوبه اخراج این تروریستها را به اکثریت آراء به تصویب رساند.
«سعدون محسن ضمد» که الشرق الاوسط از وی به عنوان «خبرنگار و فعال خبری» یاد می‌کند، بر این باور است: «بیشتر فعالان حاضر در میادین اعتراضات، مخالفت خود را با مأمور به تشکیل کابینه شدن الزرفی اعلام کردند».

ضمد تأکید کرد که علت این مخالفت این است که الزرفی بر خلاف شروطی که معترضان تعیین کرده بودند، به عنوان مأمور تشکیل کابینه شده است؛ «زیرا وی در پستهای اجرایی حضور داشته و تابعیت خارجی دارد».

وی در پایان خاطر نشان کرد: «این سؤال مطرح است که آیا، الزرفی خواهد توانست کابینه تشکیل دهد؟ فکر می‌کنم: خیر؛ زیرا راضی کردن همه طرفها غیر ممکن است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    4 0
    نحست وزير پيشنهادى متهم است كه در شهادت سردار قاسم سليمانى ومهندس دست داشته است وبايد توسط دولت ايران مورد تعفيب قرار گيرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس