کد خبر 1053236
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
‌

با دیدن تصاویر و ویدئوهای عجیب از حمله به فروشگاه‌ها و تمام شدن دستمال توالت‌، مواد ضدعفونی‌کننده و کمبود ماسک، حیرت‌زده می‌شوم.

به گزارش مشرق، محمد رستم پور فعال رسانه ای در  کانال تلگرامی خود نوشت:

بهتر است ایران بمانم تا برگردم آمریکا!
مشاهدات یک نویسنده آمریکایی از ایران کرونایی

«جینفر گرین» یک نویسنده آمریکایی است که به دلیل شغل همسرش مجبور شده در ایران ساکن شود. او و همسرش قرار بود آخر سال 2019 به آمریکا بازگردند. دو بار لغو پرواز آنها و بعد هم شیوع کرونا سبب شد آنان همچنان در ایران ماندگار شوند.

آنان در ابتدا فکر می‌کردند بدشانسی آورده‌اند، اما اکنون گرین در یادداشتی، ضمن برشمردن ویژگی‌های ممتاز اخلاقی ایرانیان، از ماندن در ایران در این اوضاع کرونایی بسیار خوشحال است و می‌گوید چه خوب که بازنگشتیم به آمریکا!

گرین می‌گوید ابتدا خیلی ترسیده بودیم. چون فکر می‌کردیم با وجود تحریم‌ها ممکن است نارسایی‌هایی در تأمین مایحتاج عمومی پیش آید. همچنین به خاطر اتفاقات تلخی که در اعتراضات آبان‌ماه پدید آمده بود، او و همسرش به شدت نگران بوده‌اند. اما او می‌گوید هر چه گذشت، فهمیدیم هیچ جا امن‌تر از ایران نیست.

 گرین می‌نویسد: «با دیدن تصاویر و ویدئوهای عجیب از حمله به فروشگاه‌ها و تمام شدن دستمال توالت‌، مواد ضدعفونی‌کننده و کمبود ماسک، حیرت‌زده می‌شوم. اینجا در ایران، همه فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها پر از کالاست و قفسه‌ها هیچ وقت خالی نمی‌ماند. من هر آنچه لازم داشته باشم، به راحتی تهیه می‌کنم». او سپس به تفاوت‌های فرهنگی دو جامعه ایران و آمریکا اشاره می‌کند و می‌گوید در ایران هیچ گاه دستمال توالت کم نمی‌آید، زیرا مردم از آب برای شستشو استفاده می‌کنند.

گرین می‌گوید در ایران هم در ابتدا لیمو، زنجبیل، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده کمیاب یا گران شد و افراد سودجو و فرصت‌طلب سعی کردند کالاهای مورد نیاز را چند برابر گران‌تر کنند، اما با حضور گروه‌های داوطلب، اندک اندک فراوانی بازگشت.

جینفر گرین در ادامه به پیامدها و نتایج فرهنگی شیوع کرونا در ایران پرداخته و از اتفاقات بسیار خوشحال‌کننده‌ای مانند بخشیدن اجاره‌بهای مستأجرین نوشته است. گرین علاوه بر این، کارهایی همچون اعطای صد گیگ اینترنت یا کار ارزشمند کتابخانه ملی برای کودکان و در دسترس قرار دادن 23000 جلد کتاب برای کودکان در این روزهای کرونایی را تمجید کرده است. گرین همچنین موج طنزی که بعد از کرونا در شبکه‌های اجتماعی راه افتاده تا تاب‌آوری مردم را بالا ببرد، از قلم نینداخته است. او همچنین یک فهرست کلی از همه اقدامات مردمی کوچک و بزرگ در مقابله با کرونا ارائه کرده. از کار خوب دانشجویان دانشگاه تهران در ترجمه دستورالعمل پزشکان چینی تا بازدید خانه به خانه مردم شهر کاخک در استان خراسان رضوی برای تحویل مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع شیرینی توسط یک قنادی در گرگان میان پرستاران و پزشکان درگیر کرونا در بیمارستان‌ها و ...

این نویسنده آمریکایی در پایان نوشته جهان باید از ایران بیاموزد که در اوج تحریم‌ها و ناکافی بودن دارو و کالاهای بهداشتی برای ایرانیان، مردم این کشور چگونه از خودگذشتگی می‌کنند و تلاش دارند همه با هم مراقبت‌های عمومی را بالا ببرند. او نوشته اینجا در ایران، از هرج و مرج، خشونت و خودخواهی خبری نیست. کرونا میان ثروتمند و فقیر تفاوتی قائل نمی‌شود و برایش تفاوتی نمی‌کند شما کجای جهان باشید. در نتیجه گرین می‌گوید من ترجیح می‌دهم در ایران باشم تا این ماجراهای شیرین و درس‌های زیبا را ببینم و با آنها زندگی کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سرباز صفر IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    واقعا بیایم این زنجیره خود تحقیری رو قطع کنیم بله ما دارای اشکال هستیم اما با فکر و تلاش میتونیم اونو رفع کنیم
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    32 46
    چون تولید داخلی داریم ، نیاز به التماس به دیگران نداریم باید در سایر بخش ها هم بر تولید داخلی تمرکز کنیم .
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    چه جالب. پس اینا که مهاجرت می‌کنند مرض دارند؟
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      22 27
      نه عزیزم. این جماعت غرض دارند. البته ممکنه هوس هم داشته باشند.
    • IE ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      16 32
      بله. مرص دارند. به مرض عشق به خارج مبتلا شده اند
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    ای ایران ای پاره تنم ایران مظلومم چقدر با غول های رسانه ای تحقیرت کرده اند!!! مچکرم که همچنان محکم مانده ای
  • پویا نوری IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    بخدا شعور مربوط به مکان جغرافیایی نیست چیزیست خدادادی که بعضی ها از آن بی بهره اند، مثل خیلی از هموطنان که همیشه غرب را توی سر مملکت میزنند
  • یک جانباز US ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    25 46
    خود کم بینی ما ایرانیها دلیل دارد, اگر اینهمه تبلیغات شبانه روزی و بدون وقفه چهل سال گذشته را توسط صهیونیستها و پادوهای انها و هزینه های میلیاردی, عربها را در نظر, داشته باشیم که اگر بر علیه مردم آمریکا انجام میشد و تبلیغ میکردند, که آنها باید مثل میمون راه بروند, مطمئن باشید, نود درصد آمریکاییها الان دو لا دو لا راه میرفتند اما این فرهنگ غنی ما ایرانیها است علی رغم تحریمها و تبلیغات هنوز سر پا و استوار ایستاده است و آنها را شکست خواهیم داد فقط, عوامل خائن داخلی آنها , خودشان را خسته میکنند
  • ایرانی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    16 0
    فدااای وطنم و فداااای هم وطنم. با تمام سختی ها و نداری ها بازهم عاشقانه دوستتون دارم. این سختی ها هم تموم میشه ولی بیایین خاک کشورمون رو به هیچ کس نفروشیم .وطن یعنی مادر.فدااای این مادر
  • ایرانی IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    15 28
    ما ایرانیان خوبیهای بی شماری داریم و مثل همه ادمها اشکالاتی هم داریم اما از بد حادثه خوبیهایمان یا دیده نمیشود یا بسیار کم رنگ دیده میشود و در مقابل اشکالات کوچک را بزرگ نمایی کرده و در جهان به هزار زبان انتشار میدهند!به یک پزشک سالم هم اگر هر روز ب هزار زبان بگویی تو بیماری درذهنش اثر گذاشته و حالش رو ب وخامت میرود ما باید اگاه باشیم ک دشمن زیا داریم و صد البته باید باور کنیم ک در شرافت و انسانیت و کمک ب هم نوع و فرهنگ غنی همتا نداریم.
  • سعیدپناهی NL ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    14 27
    اگرچه بیشترین پیشرفت رونداریم ولی بهترین فرهنگ روداریم
    • یک ایرانی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      0 0
      اونایی که منفی میدن معلومه منافق و عوضی و پست و وطن فروشن تاب ندارن یکی از ایران عزیزم تمجید کنه
  • علی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    12 27
    در ایران شاید در اثر برخی فشارهای اقتصادی و مالی و غیره بعضیها مجبور به بعضی حرکت های ناشایست شوند اما هرگز اصالت خود را گم نمیکنند اصلتی که آمریکاییها از آن محرومند و هرگز نخواهند دید .
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    13 24
    بعد عده ای از مردم ایران حسرت فرهنگ غربی را به رخ ما میکشند زایمان بچه هاشون و اونور انجام میدن ندید پدیدها هیچ جا ایران زیبا نیست
  • مرصاد IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    با اطمینان می گویم که ؛ نظام ما ؛ در عین صلابت ، هم در داخل و هم در خارج ، بسیار مظلوم است !
  • محسن IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    3 0
    هزاران سال وقت می خواهد تا مردمانی با فرهنگ شجاعت چون ایرانیان پدید اید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس