کد خبر 1053234
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کومان

سرمربی تیم ملی فوتبال هلند می‌گوید تعویق یک ساله یورو ۲۰۲۰، بازگشت احتمالی وی به بارسلونا را هم یک سال به تأخیر می‌اندازد.

به گزارش مشرق، رونالد کومان که در ماه ژانویه یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی ارنستو والورده بود اما در نهایت کیکه ستیِن به‌عنوان سرمربی جدید آبی‌واناری‌ها معرفی شد، می‌گوید تعویق رسمی یک ساله مسابقات یورو 2020 در نتیجه شیوع ویروس کرونا در اروپا، احتمال بازگشت وی به بارسلونا را به تعویق خواهد انداخت.
بیشتر بخوانید:

این سرمربی هلندی که بین سال‌های 1989 تا 1995 برای بارسلونا بازی می‌کرد و بین سال‌های 1998 تا 2000 هم به‌عنوان دستیار لوئیز فن‌خال در بارسا فعالیت داشت، پیش از این فاش کرده بود بندی در قراردادش با اتحادیه فوتبال هلند وجود دارد که به او این اجازه را می‌دهد در صورت داشتن پیشنهاد از بارسلونا می‌تواند پس از مسابقات یورو 2020، تیم ملی هلند را ترک کند.

رونالد کومان در گفت‌وگو با نشریه اسپانیایی «مارکا» گفت: بندی که به من اجازه می‌دهد به بارسلونا بروم، بعد از مسابقات یورو 2020 فعال می‌شود. در قراردادم اشاره‌ای به تاریخ فعال شدن این بند نشده است، بنابراین این بند حالا بعد از مسابقات جام ملت‌های اروپا در سال 2021 فعال خواهد شد، اما به‌هرحال من یک ثانیه هم به این موضوع فکر نکرده‌ام.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) همچنین روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که برگزاری تمامی بازی‌های ملی و باشگاهی که زیرنظر این اتحادیه برگزار می‌شد، تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است. به تعویق افتادن یک ساله مسابقات یورو 2020 هم خبر خوبی برای هلندی‌هاست، چرا که در صورت برگزاری این مسابقات در موعد مقرر نمی‌توانستند ممفیس دپای را که از ناحیه زانو مصدوم است، در اختیار داشته باشند.

سرمربی 56 ساله تیم ملی فوتبال هلند در این باره اظهار داشت: این وقفه برای برگزاری بازی‌های یورو 2020 اتفاق خوشایندی بود، اما به‌هرحال جای تأسف دارد که به موقع برگزار نمی‌شود. ما در شرایط خوبی جواز حضور در این مسابقات را دریافت کردیم، در فرم و شکل خوبی قرار داشتیم و می‌خواستیم با همین رویه به کارمان ادامه دهیم.

کومان همچنین درباره هافبک هلندی بارسلونا خاطرنشان کرد: دیونگ در بازی‌های زیادی برای بارسا به میدان رفته که این نکته مثبتی است. او اما در بارسلونا در پستی متفاوت از چیزی که عادت دارد، بازی می‌کند. البته این تصمیم سرمربی تیم است. دیونگ بازیکن خیلی جوانی است و با بازی کردن چیزهای زیادی می‌آموزد، اما من فکر می‌کنم که فرنکی در تیم ملی هلند متفاوت بازی می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس