ترین‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال

رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: این وضعیتی که در فوتبال ایران ایجاد شده منحصر به ما نیست و یک اتفاق جهانی است که همه فوتبال دنیا را درگیر خودش کرده است.

سرویس ورزش مشرق – شرایط خاص و بی سابقه ای که در ورزش بوجود آمده موجب شده تا بسیاری از لیگ های فوتبال در سراسر جهان مختل شده و رقابتها تا اطلاع ثانوی به تعلیق دربیایند. نکته مهم در این میان وضعیت قراردادی بازیکنان لیگ های مختلف با باشگاه های شان است. بازیکنانی از خارج یا داخل هر کشور که بر اساس یک قاعده کلی به مدت یک یا چند فصل با تیم های خود قرارداد داشته و طبق قاعده بین المللی تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ (اوایل تیرماه ۱۳۹۹) به پایان قراردادشان می رسند.

فریبرز محمودزاده رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در گفت و گو با مشرق، در ارتباط با وضعیت جدیدی که در فوتبال کشورمان ایجاد شده به این پرسش که "اگر تقویم فوتبالی ۹۹-۹۸ در موعد مقرر به پایان نرسد تکلیف بازیکنان خارجی که در تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) قرارداد شان با باشگاه خود به اتمام می رسد، چیست" پاسخ داد: اولا این وضعیتی که در فوتبال ایران ایجاد شده منحصر به ما نیست و یک اتفاق جهانی است که همه فوتبال دنیا را درگیر خودش کرده است.

وی ادامه داد: اگر به تازه ترین اظهارات اینفانتینو (رییس فدراسیون بین المللی فوتبال) توجه کرده باشید برای نشان دادن اهمیت باشگاه ها اعلام کرده با توجه به وضعیت ایجاد شده و لغو همه دیدارهای دوستانه ملی در فیفادی های پیش رو، باشگاه ها این اجازه را دارند که بازیکنان ملی پوش شان را در اختیار داشته و به اردوی تیم ملی ندهند.

این مقام آگاه به مسایل نقل و انتقالاتی سازمان لیگ افزود: قوانینی که به تازگی برای فوتبال تبیین شده فقط مختص به یک یا دو کشور نیست و فیفا با توجه به اهمیت سلامت ورزشکاران دستورالعمل های کلی را برای همه کنفدراسیون های خود صادر کرده است که بخشی از آن کنسل شدن لیگ های بزرگ اروپا مانند بوندس‎لیگا، لالیگا و امثال آنهاست. پس این موضوع قطعا بحث قراردادها را هم دربر می گیرد. چون اولویت در هر شرایطی با سلامتی و جان فوتبالیست هاست بعد مسایل دیگر.

محمودزاده خاطرنشان کرد: از طرف دیگر با دقت در مفاد قرارداد بازیکنان با باشگاه های متعلقه می توان دریافت که گرچه تقریبا مهلت پایانی قراردادها همان تاریخ ۳۰ ژوئن تعیین شده است ولی اشاره ای هم به پایان فصل فوتبالی شده است که اتفاقا اولویت با آن است. البته این برای مواقع عادی است چه برسد به این ایام که در شرایط کاملا غیر معمولی در حال سپری کردن روزهای اوج فصل فوتبالی، در قرنطینه تیم ها هستیم.

وی اضافه کرد: بی گمان دستورالعمل کلی در این ارتباط از سوی فیفا صادر می شود چون هزاران بازیکن در دهها لیگ مختلف باید در پایان این فصل جابجا شده یا با تیم های خود تمدید قرارداد کنند که به دلیل تعویق طولانی مدت مسابقات قادر به انجام این کار نیستند. باز هم تأکید می کنم که در مفاد قراردادها مباحث حقوقی غالب بر دیگر موارد قید شده در آن هستند که یکی از مهمترین آنها پایان فصل فوتبالی است که بر تاریخ ذکر شده ارجحیت دارد.

ناگفته نماند با در نظر گرفتن هفته های به تعویق افتاده فصل نوزدهم لیگ برتر و ۹ هفته باقی مانده تا پایان فصل بعید است این لیگ در تاریخ همیشگی به پایان برسد. ضمن اینکه هنوز تکلیف جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا نیز روشن نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس