کد خبر 1053135
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
نامه سناتورهای آمریکایی به‌ بن‌سلمان درباره نفت

به دنبال تصمیم عربستان سعودی به افزایش تولید نفت و کاهش بهای آن، شماری از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای به ولیعهد این کشور، خواستار عقب‌نشینی ریاض از این اقدام شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از عربی 21، برخی از اعضای مجلس سنای آمریکا نامه‌ای به "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی ارسال کردند.

رسانه‌های آمریکایی، عصر سه‌شنبه گزارش دادند که 13 سناتور جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به محمد بن‌سلمان، از او خواسته‌اند ریاض از تصمیم خود مبنی بر افزایش تولید نفت و غرق کردن بازارهای جهانی با نفت، صرف‎نظر کند.

ببینید

فیلم/ پیروز جنگ جهانی نفت کیست؟

در نامه این سناتورها آمده است: "از آنجا که ایالات متحده و بقیه کشورها از جمله عربستان سعودی با ویروس همه‌گیر وبا دست و پنجه نرم می‌کنند، تزریق بیشتر به بازارهای جهانی انرژی ناپدار تحولی ناخوشایند است."

این تحولات در بازار نفت به شکست ائتلاف "اوپک+" طی هفته گذشته در دستیابی به توافقی برای کاهش تولید نفت برمی‌گردد.

این سناتورهای آمریکایی همچنین نوشتند: "از دیگر دلایل نگرانی زیاد توصیه‌های وزارت انرژی عربستان سعودی برای کاهش بهای نفت خام و افزایش ظرفیت تولید است."

سناتورها افزود: "این امر در آشفتگی جهانی قیمت نفت در بازارهای مالی آسیب‌دیده سهیم است."

در ادامه این نامه آمده است: "ما از عربستان سعودی می‌خواهیم در شرایطی که کشورهای جهان با ویروس کرونا مقابله می‌کنند، از طریق کاستن از نگرانی‌ها در بخش نفت و گاز، از ثبات اقتصاد جهانی حمایت کند."

طبق این گزارش، قرار است که شماری از سناتورهای آمریکایی طی هفته جاری با "ریما بنت بندر آل سعود" سفیر عربستان سعودی در واشنگتن دیدار کنند.

بعد از آن‌که عربستان سعودی اعلام کرد که تولید نفت خود را افزایش می‌دهد بهای نفت به شدت کاهش یافت؛ چرا که ریاض همچنین گفته که برای ماه آوریل قیمت نفت خود را پایین می‌آورد.

گزارش‌های رسانه‌ای از تصمیم عربستان سعودی به افزایش تولید نفت خام خود به بیش از 10 میلیون بشکه در روز حکایت می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    2 0
    نفت شل امریکایی بشکه ای کمتر از 50 دلار توجیه اقتصادی ندارد. ترامپ احمق کلی روی این تکنولوژی گران حساب کرده و بانک های آمریکایی کلی سرمایه گذاری کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس