افراطی

آیا اتفاقی است که همزمان با انتشار ویدیوی تند و سرشار از اتهام‌زنی به نظام به سبک پیام‌های روسای گروه‌های تکفیری از سوی یکی از سران اهل تسنن، عوامل میدانی فرقه‌ی شیعه لندنی نیز فعال شده‌اند؟

سرویس سیاست مشرق - در پی تعطیلی موقت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در قم و حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد به منظور پیشگیری از ابتلای عموم زائران به بیماری کرونا، عصر روز دوشنبه(26 اسفند) برخی افراد هنجارشکن با سوء استفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی برخی مردم، در حرکتی ظاهرا هماهنگ با تجمع روبروی درهای ورودی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم و حرم شریف رضوی در مشهد مقدس  اقدام به نقض قوانین کردند و با برخی رفتارهای خلاف عرف و غیرقانونی درب های ورودی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) را تخریب و تلاش کردند وارد حرم مطهر شوند و در حرم شریف رضوی هم با تجمعاتی شروع به اظهارات تند و بعضا هتاکانه نمودند.

تا همین‌جای کار، اخبار و گزارش‌های میدانی از شعارها و اقدامات صورت‌گرفته توسط این افراد و همچنین اعترافات برخی از لیدرهای این حرکات، نشان از نقش طرفداران فرقه «شیرازی‌ها» یا همان «شیعه انگلیسی» دارد.

این افراد همان‌هایی هستند که در زمان اوج گرفتن پروژه‌ی «قم-هراسی» و ترور رسانه‌ای قم و روحانیون از خارج و داخل، با انتشار فیلمی از حرکت زشت و زننده‌ی لیسیدن ضریح، لقمه‌های چربی در دامن رسانه‌های وابسته به دشمن گذاشتند و امروز بخشی از اعترافات ایشان منتشر شده که قبل از لیسیدن آن بخش از ضریح، آن را با الکل ضدعفونی کرده بودند!

بسیاری از ما شیعیان، این تجربه را داشته‌ایم که وقتی در کودکی و نوجوانی، داستان‌ها و روایت‌های مربوط به تاریخ صدر اسلام را می خواندیم در درک مفهومی به نام «خوارج» با یک علامت سوال ذهنی بزرگ مواجه می شدیم که چطور حافظان قرآنی بوده‌اند که به روی «امام» شمشیر کشیدند؟ یا این که چطور کسانی حرف امیرالمونین(ع) را که ولی خداوند متعال روی زمین بود، به گوش نگرفتند و قرآن روی پوست را بر قرآن ناطق ترجیح دادند.

شاید تقدیر الهی این باشد که این‌روزها، در تداوم و توالی رویدادهای سخت، مومنین به عینه اموری را لمس کنند که زمانی نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه هدی(سلام‌الله علیهم اجمعین) و یاران ایشان با آن مواجه بودند و خون‌دل ها خوردند و رنج‌ها کشیدند.

وابستگان این فرقه درست در مقطع شروع آن پروژه، یک پاس کل اساسی به مثلث شوم ایران-اینترنشنال، بی بی سی فارسی و «من و تو» دادند و امروز که به واسطه‌ی انتشار صدها و هزاران فیلم از غارت فروشگاه‌ها توسط غربی‌های «متمدن» و همچنین اظهارات و مواضع ابلهانه امثال دانلد ترامپ و بوریس جانسون در برابر شیوع ویروس کرونا در کشورهایشان، رسانه‌های لندنی پاتک سختی خورده‌ بودند، باز اعضای همین فرقه که دستور از همان لندن می گیرند، به یاری بازوهای ترور رسانه‌ای مردم ایران در لندن آمده‌اند تا مبادا شعله‌های آتش روحانیت-ستیزی و دین-ستیزی خاموش شود.

برای شناختن ماهیت و وابستگی این فرقه شوم، که دقیقا در یک همکاری و تقارن با افراطیون اهل تسنن، در حال افزایش تحرکات ایذایی خود علیه نظام و کشور هستند، شاید فقط یادآوری چند مصداق کفایت کند.

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷، موضوع حمایت جنبش صهیونیستی «تبلیغ اسرائیل» از ساخت یک مسجد و حسینیه در گولدرز گرین (golders green ) لندن در رسانه‌های بریتانیا بسیار برجسته شد.

چند ماه قبل‌تر، یهودیان محله گولدرز گرین لندن با جمع آوری امضا مخالفت خود را با ساخت یک حسینیه (الرسول الاعظم) در این منطقه اعلام کرده بودند. اما اعضای "جنبش تبلیغ اسرائیل " که یک حرکت صهیونیستی است ضمن بازدید از این مرکز، به یهودیان اطمینان داده اند که این حسینیه به هیچ وجه تهدیدی برای آنها نیست.

جوزف کوهن رئیس و بنیانگذار این جنبش که شخصا از حسینیه بازدید کرد، گفت که صهیونیست ها پس از آنکه اطمینان پیدا کردند این مرکز مانند ایران نیست، هوادار تشیع خمینی نیست و وابسته به تشیع شیرازی است، از ساخته شدن آن حمایت می کند. کوهن به ۶۰۰۰ یهودی مخالف ساخت حسینیه گفت:

"این مکان متعلق به آیت الله خمینی نیست، متعلق به آیت الله شیرازی است، بنابراین ارتباطی با روز قدس ندارد، افرادی که با آنها دیدار کردیم بسیار مهربان و خونگرم بودند و از ما استقبال کردند. "

بازدید نمایندگان صهیونیست‌ها از «حسینیه» فرقه شیرازی‌ها در لندن

وقتی «حسینیه الرسول الاعظم»، با هزینه کلان و در یک ساختمان بزرگ و مجهز و مجلل در قلب محله یهودی‌نشین لندن افتتاح می گردد و با وجود اعتراض شدید ساکنان یهودی، از سوی رهبران جامعه یهودی، و در واقع از تل‌آویو، چراغ سبز نشان داده می شود، خود به خوبی و بدون نیاز به موشکافی زیاد، برنامه مشترک انگلستان-اسراییل-سعودی را برای بهره‌برداری‌های بعدی از این فرقه روشن می سازد.

نکته بسیار جالب این که قرار است طبق وعده یاسر الحبیب(داماد سید مجتبی شیرازی، برادر سید صادق شیرازی) و سایر چهره‌های رسانه‌ای جریان شیرازی در لندن، در این «حسینیه» همه نوع عزاداری مورد نظر این فرقه، از جمله قمه‌زنی، راه رفتن روی زغال گداخته، راه رفتن روی خار، زدن زنجیر گل‌میخ دار بر بدن برهنه و انواع شیوه‌های به واقع مازوخیستی و من‌درآوردی این فرقه برای عزاداری صورت بگیرد!

علی‌رغم شکل گیری یک کمپین اعتراضی از سوی شماری از یهودیان لندن با نام «همه با هم گلدرز گرین» ، علیه ساخت مسجد و حسینیه در محله یهودی، بسیاری از چهره‌های شاخص جامعه یهودی لندن از ساخت این مرکز حمایت کردند. حاخام مارک گلدسمیت، حاخام کنیسه اصلی محله گلدرز گرین، مارکوس دیش (Markus Disch)، دبیر سیاسی روزنامه یهودی «جوییش کرونیکل»، جی استول، یک مشاور پارلمانی شناخته شده در بریتانیا، لارا مارکس، رییس «صندوق روز بزرگداشت هالوکاست»، که همگی از حامیان افراطی اسراییل در انگلستان محسوب می شوند، در دفاع از ساخت این مرکز مصاحبه‌های زیادی انجام دادند و مطالب زیادی نوشتند.

آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، که مطالعات دقیقی روی جریان شیرازی و انحرافات آن دارند، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر(۹ شهریور ۹۴) گفت:

" من وقتی در انگلیس بودم گزارشی به من رسید که این‌ها توانسته‌اند از بسیاری جوان‌های شیعه و سنی برای کارهای جاسوسی خود سربازگیری کنند. من آن روزها وقتی به دانشگاه‌ها سر می‌زدم و کار دانشگاهی داشتم، می‌دیدیم که حتی در مساجد دانشگاه‌ها تشکیلاتی وجود دارد که به نوعی از سوی دولت حمایت می‌شوند. منظور این است که چون انگلیسی‌ها سابقه زیادی در نفوذ و حضور در کشورها و ملت های شرقی داشته‌اند از تجربه زیادی در این عرصه برخوردار هستند؛ لذا اساس برنامه‌ریزی در این زمینه را انگلیسی‌ها انجام می‌دهند و منظور از تشیع انگلیسی هم همین است؛ یعنی تشیعی که با برنامه‌ریزی، مدیریت انگلیس‌ها و دستگاه های جاسوسی بوجود آمده و حمایت مالی و تبلیغاتی می‌شود. منظور از تشیع انگلیسی این نیست که شیعیانی هستند که در انگلیس سکونت دارند، اتفاقا شیعیان بسیار خوبی در انگلیس هستند که وقتی می‌بییند عده ای به وسیله سیاستمداران انگلیسی حمایت می شوند رنج می‌کشند. "

برای این که معلوم شود چگونه انگلیس خبیث(با سابقه چند صد ساله در تفرقه‌افکنی در میان مسلمین) و سران جامعه یهودی این کشور، با تاسیس مراکز و رسانه‌های متعدد این جریان و مناسک خشن و ضدعقلانی آن‌ها در ملأ عام در انگلستان مشکلی ندارند و از آن حمایت می کنند، شاید بد نباشد یکی از اظهارات همین یاسرالحبیب را مرور کنیم. او یک بار روی آنتن زنده شبکه خود، به صراحت و سادگی ساز و کار شبکه فدک و شبکه‌های شبیه به آن را که از مرکز لندن روی آنتن می روند، شرح داد:

" به یاد می‌آورم که چه تعداد از برادران اردنی و فلسطینی که از طریق ایمیل در طی این سال‌ها به من پیام می فرستادند که این‌جا وضعیت مالی سخت است و ما به مهاجرت فکر می کنیم. شما چه‌طور توانستید به انگلیس بروید و ما می خواهیم مهاجرت کنیم. چه‌طور ممکن است به انگلیس بیاییم. الحمدلله الان راه حل این مساله پیدا شده است. اگر به عایشه فحش بدهید، شما را به انگلیس می‌آورند و پناهندگی و در هفته ۷۵۰ پوند و یک آپارتمان رو به روی هاید پارک(مرکز لندن) به شما می دهند. "

شیعه انگلیسی حتی اجازه دارد که در قلب لندن، دار و دسته شبه نظامی راه بیاندازد!

به واسطه‌ی همین حمایت‌های آشکار و نهان دولت خبیث بریتانیاست که هم یاسرالحبیب  و هم دیگر نوچه‌ی رسانه‌ای او در لندن، مهنّد الشویلی، در شبکه فدک در چند نوبت مدعی شدند که الیزابت، ملکه انگلیس، از سادات و از اعقاب هل بیت(ع) است!

در اکتبر ۲۰۱۰، یک کارشناس امنیتی، جفری هالورسون (Jeffry Halverson) استادیار گروه فلسفه و مطالعات مذهبی در دانشگاه کارولاینای جنوبی، مقاله‌ای با عنوان "یک ضد روایت برای حکومت ایران" منتشر کرد که حائز نکات مهمی درباره ذهنیت سناریونویسان نظام سلطه برای نفوذ فرهنگی به درون حوزه‌ها بود.

جفری هالورسن

هالورسون در این مقاله عنوان می‌کند که" برای موفقیت در برابر حکومت ایران باید روایت کربلا را برای نظام ایران به یک ضد روایت تبدیل کنیم. بدین صورت که "تمامی امکانات خویش را برای یزید معرفی کردن حکومت ایران مورد استفاده قرار دهیم. "

هالورسون معتقد است "جریان شیرازی" به عنوان بهترین کاراکتر برای ایفا نمودن نقش طرفداران امام حسین و مقابله با یزید ساختگی وی یعنی نظام جمهوری اسلامی می‌تواند ایفا کند. این اندیشمند امنیتی برای اثبات مناسب بودن این نقش برای جریان شیرازی، دلایل متعددی را عنوان می‌کند از جمله:

سید بودن رهبر این جریان

اهل کربلا بودن اکثر طرفداران این طیف

منتقد بودن نسبت به حاکمیت ایران

وی در نهایت دوره زمانی ایده آل برای انتشار چنین پیام‌هایی را ماه محرم و روزهای منتهی به روز عاشورا دانسته و می‌نویسد:

 "این زمانی است که مسلمانان شیعه بیشتر به لحاظ عاطفی، معنوی و جسمی از روایت کربلا آگاه هستند و هر گونه تلاش برای از بین بردن انتشار این پیام یا سرکوب حامیان شیرازی، تنها روایت کربلا را از اذیت و آزارهای سیاسی رژیم ایران و بازیگری آنها در نقش یزید ستمگر، تغذیه و تقویت می‌کند. "

در همین راستا، اسکات مودل، مدیر عامل گروه راپیدان (تحت نظارت کمیته امورخارجه مجلس نمایندگان)، و مشاور ارشد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده در امور مالی مربوط به مبارزه با تهدیدات مربوط به گروه‌های تروریستی خاورمیانه و حامیان تروریسم، در گزارش خود که در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۷ تحت عنوان آینده سیاست آمریکا در قبال ایران (The Future of U.S. Policy Toward Iran ) منتشر شد، به برنامه‌ای برای مبارزه با ایران پرداخت.

اسکات مودل

او در این گزارش که در ۵ صفحه و در قالب ۷ پیشنهاد تنظیم شده، در پیشنهاد ششم، مستقیماً و صراحتاً مقامات آمریکایی را به تلاش برای ایجاد انشقاق و تقابل در حوزه‌های علمیه شیعه دعوت می‌کند. در بخشی از این بند از توصیه‌های او آمده است:

" این موضوع باید شامل تبلیغ چهره‌های برجسته و محترم چون آیت‌الله شیرازی و امثال او باشد (که ضد آیت الله خامنه‌ای هستند) و در عراق هم باید قرائت‌هایی از اسلام شیعه که بیشتر اهل مدارا و کم‌تر اهل سیاست و نظامی‌گری هستند، تبلیغ شوند. "

با دیدن صحنه‌های عربده‌کشی و هرج‌مرج طلبی کسانی که نقاب «شیعه تنوری» بر صورت می زنند و لیکن در همه بزنگاه‌هایی که خون مسلمین و خون شیعیان به زمین می ریخت و می ریزد، سکوت و خفقان پیشه کرده‌اند و می کنند؛ با صهیونیست جماعت مشکلی ندارند و حتی از آنان تاییدیه می گیرند؛ در لندن شهروندان نمونه و قانونمند و دعاگوی «سیده الیزابت» هستند و در ذیل حکومت اسلامی، آنارشیست و عصیان‌گر؛ با اقدامات افراطی خود چون لعن شخصیت‌های مورد احترام اهل سنت، مکمل عمل سنی‌های تکفیری هستند و در نهایت هر دو از یک آبشخور(ام آی 6) خط می گیرند و...یاد بصیرت رهبر معظم انقلاب می افتیم که دست‌کم 5 سال پیش فرمودند:

" ما تشیعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم؛ این تشیعی نیست که ائمه(ع) آن را ترویج کردند و آن را خواستند. تشیعی که بر پایه ایجاد اختلاف، بر پایه‌ تمهید و صاف‌کردن جاده برای حضور دشمنان اسلام است، این تشیع، تشیع نیست؛ این انحراف است. " (بیانات رهبر انقلاب/۲۶ مرداد ۹۴)

یا سال 95، ایشان «اسلام آمریکایی» و «تشیع انگلیسی» را دو تیغه‌ی یک قیچی خواندند:

" امروز دو اراده در این منطقه با یکدیگر در تعارضند: یک اراده، اراده‌ی وحدت است؛ یک اراده، اراده‌ی تفرقه است. اراده‌ی وحدت، متعلّق به مؤمنین است؛ فریاد اتّحاد و اجتماع مسلمین از حنجره‌های بااخلاص بلند است و مسلمانها را دعوت میکنند به اینکه به مشترکاتشان توجّه بکنند؛ اگر این [طور] بشود و اگر این وحدت اتّفاق بیفتد، وضعی که امروز مسلمانها دارند دیگر به این شکل نخواهد بود و مسلمان عزّت پیدا خواهد کرد. امروز شما ملاحظه کنید از منتهاالیه شرق آسیا در میانمار مسلمان‌کشی هست، تا غرب آفریقا در نیجریه و امثال اینها؛ همه‌جا مسلمانها [کشته میشوند]؛ حالا یک‌جا به دست بودایی کشته میشوند، یک‌جا به‌ دست بوکوحرام و داعش و امثال اینها کشته میشوند. یک عدّه‌ای هم در این آتشها میدمند؛ شیعه‌ی انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل هم هستند؛ همه، دولبه‌ی یک قیچی هستند؛ سعیشان این است که مسلمانها را به جان هم بیندازند؛ این پیام اراده‌ی تفرقه است که اراده‌ی شیطانی است؛ امّا پیام وحدت این است که اینها از این اختلافات عبور بکنند، در کنار هم قرار بگیرند، با هم کار کنند. "(بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، 7 آذر 95)

با لحاظ این هشدارهای رهبر معظم انقلاب، آیا اتفاقی است که همزمان با انتشار ویدیوی تند و سرشار از اتهام‌زنی به نظام به سبک پیام‌های روسای گروه‌های تکفیری از سوی یکی از سران اهل تسنن(که به رابطه‌ی عمیق با ریاض شهره است)، عوامل میدانی فرقه‌ی شیعه لندنی در دو شهر مقدس قم و مشهد هم فعال شده‌اند و به سبک تکفیری‌ها، درب حرم شریف را می شکنند و تهدید به آتش زدن می کنند و برای «تهران» (مرکز حاکمیت) خط و نشان می کشند؟ آیا قرار است باز هم این دو نحله‌ی افراطی تکفیری سنی و تکفیری شیعه، با دستور کار مشترک از اتاق فکر لندنی، عملیات یکدیگر را تکمیل کنند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 101
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 41
  • جواد NL ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    در مغازه و بازاز بازه. در حرم بسته. مگه دروغ میگن؟؟
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      آقا جواد اگه واقعا دلسوز هستی باید بدانی که اولا غربیها و مخالفان به دنبال تعطیلی بازار و مراکز اقتصادی هستن تا باترساندنمردم از کمبود مایحتاج ضروری بحران آفرینی کنن. ثانیا: اگه بازارها و فروشگاه ها بسته بشه مردم ارزاق مورد نیازشون رو از کجا تهیه کنن؟ در اینصورت صف های طولانی و هرج و مرج ایجاد میشه ثالثا: اگر کسی واقعا دلش برای مکتب اهل بیت می سوزه ایا نباید به دستور مراجع دینی عمل کنه؟ مگه شما فقیه یا مجتهدی که بهخودت اجازهمیدذی در این مورد اضهار نظر کنی؟ آیا واقعا برای این اعتراضت حجت شرعی در پیشگاه خدا داری؟ رابعا: سیره اهل بیت (ع) پیروی از دستور عقل در صورت عدم مخالفت با شرع مقدسه که دراین مورد بسته بودن حرم های شریف کاملا عقلانی و شرعی است و از مسافرت های مردم به شهرهای مذهبی درایام نوروز جلوگیری می کنه که امر مبارکی است. خامسا: اگر بخاطر باز بودن حرم ها و مسافرت مردم درایام نوروز این بیماری در شهرهای مذهبی شیوع بیشتری پیدا کنه خواهیم دید که دشمنان دین و نظام به تخریب وجهه شهرهای مذهبی خواهند پرداخت و به ساحت مقدس اهل بیت بی احترامی خواهند کرد. پس یه کم فکر کن
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      87 19
      این آدمها قطعا یا مزدورند یا جاهل بدتر از اعراب جاهلی، چرا؟ چون این افراد ائمه(ع) و قدرت توسل آنها را منحصر به حرم آنها می دانند و بیرون از حرم قدرتی ندارند. اینها ائمه(ع) را ناقص می دانند. تو می توانی از درون منزل و با بسته بودن حرم ادئمه(ع) به آنها توسل کنی ولی نمی توانی از مغازه بسته خرید کنی، قدرت مغازه با بسته بودنش از بین میره و غذا که نخری، فتوستز هم نمی تونی انجام بدی، بنابراین کم کم از گشنگی میمیری. حالا فهمیدی عمو جان.
    • تمشکال IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      53 7
      همین گزارش (مشرق نیوز) را اگر این حادثه سازان بخوانند چه بسا که در رفتار و عقیده خود شک و یا تجدید نظر کنند . انگلیسی که حکومتش روی پایه جنایت و کشتار مردم بیگناه در سراسر دنیا شکل گرفته سردمداران این حادثه سازان حرم رضوی را با ترفندهای مزورانه در آغوش گرفته تا بتواند به مقاصد پلید خود دست پیدا کند . اما قبول کنید تا اسلام هست عمروعاص هست خوارج هست طلحه و زبیر هست و نیز وقایع تاریخ اسلام تکرار می شود . اما در عصر هوش مصنوعی و تکنولوژی نشناختن حق و باطل جهل محض تلقی می شود
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      47 29
      ای مولوی عبدالحمید داره به ساز بن سلمان و ایادی و قماش تروریست سعودی میرقصه. جوگیر شده
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      28 7
      مغازه ها باید باز باشند تا در شرایط سخت مایحتاج ارتزاق عمومی در همه زمینه ها فراهم گردد فکر کن در این شرایط نانواییها تعطیل گردند چه میشود فکر کن اغذیه فروشی تعطیل گردد و درب انها بسته گردد علاوه بر کرونا ویروس جامعه دچار هرج ومرج میشود اما بخاطر اینکه ازدهام جمعیت در اماکن مذهبی و ودیگر اماکنی امثال ورزشی و غیرو بخاطر حفظ جان مردم و جلوگیری از شیوع بیماری انهم بصورت موقت تا رفع بیماری کرونا تعطیل میباشد
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      11 66
      آخه چرا به خودشون اجازه میدن درب حرم رو ببندند. ولله ضرر بستن درب حرم از کرونا بیشتره. هر کس که نگران کرونا هست حرم نرود نه که درب حرم رو ببندند. هیچ حکومتی در ایران درب حرم رو نبست
    • ایرانی الاصل IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      50 9
      صادق شیرازی و طرفدارانش دوست نه بلکه خود ابلیس هستند ان شاالله با هم در جهنم محشور شوید و زقوم گوارای وجودتان باد
    • عبدالله IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      10 47
      با این که چندین عزیز کارمند بانک جونشون رو از دست دادن اما بانک ها رو تعطیل نکردند چرا؟ چون حرمِ دولت، بانک هاست!
    • بهزاد IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      30 8
      سلام ((((امان از انحراف در دین )))). تهش می شه یکی مثل (((( ابن ملجم )))) که شد قاتل امام علی (ع) جماعت کج فهم لندنی همیشه اینجور آدمای منحرف بودن از زمان امامان تا الان
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      14 7
      کمی تحقیق کن تو حرم مردم کنار هم ایستادن هم برای زیارت هم نماز وهم عرض ارادت ولی مغازه را میتونی نروی یا با دستکش و ماسک و دست الکلی بروی وزمان خلوتی بری خرید ...وقتی بزرگی میگه تجمع نکنید همه جا را میگه حالا این خود افرادن کمی فکر کنند برون به صلاحشان هست یا نه.....الان اکثر شهرها بازارشان تعطیل هست . لطفا یک کشور غربی واینس بگو لنگش کن
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      4 33
      باد کاشتید, طوفان درو کنید. این نایجه تندروی های شماست. تحویل بگیرید.
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      4 2
      زیارت خانه خدا، برای کسی که «مستطیع» باشد، یعنی توانایی جسمی و مالی داشته باشد، یک بار در طول عمر شخص، واجب است که به آن «حج» و «حجة الاسلام » گفته می شود و قرآن هم از آن به عنوان یک حق و تکلیف الهی یاد می کند: (والله علی الناس حج البیت من استطاع الیه سبیلاً)[1] و انجام بیش از آن، مستحب است. کسی هم که نذر کند حرم یکی از امامان یا امام زادگان یا حرم نبوی را زیارت کند، یا قسم بخورد، این زیات به عنوان انجام قسم یا ادای نذر و عهد، «واجب» می شود. در غیر این صورت، زیارت، امری مستحب است و ثواب فراوان دارد.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      22 3
      هدفم از آورن دستور زیارت این بود که بگم زیارت از مستحبات موکد هست و این روزها بطور موقت از اجتماع مردم جلوگیری شده ، اما بصورت آنلاین میتونین ادعیه رو بخونین.
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      27 0
      در ضمن چرا اینها از حرم ائمه در مقابل داعش دفاع نکردند .
    • به IR ۱۴:۲۰ IE ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      5 9
      آره. اسلام تندروی است و من هم یک تندرو هستم. اما خدا لعنتت کند که حساب قمه زنها و همین ضد ولایت فقیه ها را به پای حزب اللهی ها می نویسی
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      6 5
      گزارشهای این امریکایییها را که خواندم یاد حرف هوشمندانه امام خامنه ای افتادم که بعد از فتنه 88 فرمودند: همانطور که تز انقلاب اسلامی از قم بود انتی تزش هم از قم خواهد بود!!
    • محسن IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      1 5
      جواد اگر قانع شدی که هیچ معلومه یک سوال برات پیش اومده بود. اگر قانع نشدی که مشکل داری
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      0 4
      بازار رو هم دیدین که بسته شد. لطفاً عزیزان و برادران تا تقی به توقی میخوره نیان وسط حمایت و توجیه کنن، داداش! بازار هم کرکرش پایین اومده بعضی شهرها.
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      11 1
      در حرم بسته است چون سلامتی مردم در اولویت قرار داره. در فروشگاه ها بازه تا مردم بنونن مواد غذاییشون رو تهیه کنن. در بانک ها بازه تا کار های بانکی کشور انجام بشه. این جریان کرونا باعث شده دشمن چهره واقعیش رو نشون بده. یعنی هرچی بی بی سی میگه انجام بدیم مطمن باشید یه ضرری پشتش هست.
    • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      12 0
      درب مغازه،بازار و خانه یا هر جای دیگر اگر بسته باشد، باید آن را شکست؟ پس به چه دلیل برای این مکانها درب ساخته اند؟ درب مساجد که خانۀ خداست بسته شد کسی درهای مساجد را نشکست، درب حرم را که محل تجمعات بزرگ و ازدحام جمعیت است و حظور در آن خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد بستند، حال بلوا شده؟
  • هادی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    تمام فته های عالم از گور همین ملکه بلند میشه هنوز شناخت نداریم ازش که چقدر شیطان صفت و شروره این ملکه
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    شما رو چه به حضرت معصومه ، شما برید حرم "سیده الیزابت" دعا بخونید!
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      24 0
      همین یک سوال کافیه،مگه حرم با حرم فرق داره ؟موقعی که حرم حضرت زینب درمعرض تجاوز بود دقیقا شما چه غلطی میکردین ؟همین ی سوال رو جواب بدین!!!
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    93 30
    سوالی که پیش میاد اینه که پرا این جماعت خرمغز بدعت گذار ، در قم ، یعنی پایتخت مذهبی ایران آزادانه فعالیت دارن تا جایی صادق شیرازی در قم دفتر رسمی داره!؟ چرا کسی جلوی این داعشی ها رو نمیگیره؟
  • رسول US ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    20 38
    درب های حرم را بستند تا انگلیس خوشش بیاد .فقط همین بخاطر همینه که درده سر وصدا می کنه دزدو بگیرین.
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      12 2
      در حرم ها رو بستن باشه اشکال نداره ولی در بازار بزرگ تهران روچرا نبستند ؟ در مجتمع های تجاری رو چرا نبستند ؟ برای رفع نیاز همان فروشگاه های زنجیره ای و نانوایی ها و سوپرمارکت های هر محل کافیست بازار تهران نیازهای ثانویه ست ... همه کشورها مراکز خریدشون رو بستند جز ایران .. حالا یک ماه دیرتر کفش و لباس بخریم چیزی می شود؟
  • موریس IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    17 6
    من چیزی نفهمیدم میشه بیشتر توضیح بدید
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      11 2
      برا خدت یه پا انیشتنی
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      16 7
      در ضمن اینها چرا از حرم ائمه در مقابل داعش دفاع نکردند .
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    49 18
    یاد امام به خیر، روایت ایشان از اسلام امریکائی دقیق ترین روایتی است که درباره شیعیان درباری کاخ ملکه انگلیس می شه گفت
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    39 12
    اینها نمونه خوارج این دوران هستن یادتان باشد ابن ملجم بارها پیاده مکه رفته بود اما...... منتظر برخورد قوه قضاییه هستیم
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    36 14
    خوب اینها را هم باید بفرستند سه ماه مرده شویی و ۱۴۸ ضربه شلاق و مجموعا" ۳۸ سال حبس ...بسم الله
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    11 54
    فکر می کنید وقتی ادامه اون فیلم تهران غلط کرده و بسیج غلط کرده و . . . نزارید مردم از جای دیگه نمی بینینند؟ می گن ما انقلابی هستیم ونه چپ نه راست بیخود نگن ما شیعه انگلیسی هستیم ما . . . . . . افرادشون هم از حزب الهی ها هستند خودتون رو ضایع نکنید. تو حزب الهی ها هم احمق هست با این حرفها کلا دیگه هر کاری گروه آقای شیرازی بکنه هم دیگه نمی تونید حرفی بزندی چون دیگه کسی اعتماد نمی کنه به حرفتون این تحلیل و صفحه رو بردارید بهتره
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      4 5
      توهم دارن . داعشی هستن. داعش فرقه ای هست که خودش رو مخیر به هر توحشی میدونه. این گروه باید تکلیفشون روشن بشه و گرنه بسیار خطرناکن به هر خبثی دست می زنن.
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      10 5
      09:54 برو داداش، برو بی بی سی کاملش رو بهت می گه. 4 تا اسکل دور هم خوش باشین. بله ما اینجا یه سری ایرادات هم داریم اما در نهایت حرف مغز می زنیم. برو با سعودی و بی بی سی خوش بگذرون ( اگه می تونی) :)
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    12 28
    سلام نمیدونم که میدونین و نمیگین یا تحقیق درست نکردین. اولین کسایی که دعوت به تحصن اطراف حرم حضرت معصومه کردن، از کسایی هستن که خودشونو انقلابی میدونن و رسماً اسم خودشونو انقلابی گذاشتن. اینا هم وابسته به انگلیس هستن؟ یه کاسه کردن همه و وابسته نشون دادنشون به جریان شیرازی اصلاً درست نیست، کما اینکه یه سری افراد حاضر تو فیلمای تجمعات رو میشناسم و حداقل اینو ازشون میدونم که نه سابقه ضدیت با انقلاب دارن و نه وابستگی به شیرازیها. البته یقیناً این حرکت اشتباه بود، ولی حرفم با شماست که انقدر راحت همه رو با یه چوب میرونین. شما رسانه هستین و مخاطبین از مطالب شما جهت میگیرن، بیشتر دقت کنین.
    • مریم IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      3 10
      اشتباه منفی زدم
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      3 3
      10:13 سلام رفیق. واقعا در این سطح داری فک می کنی؟ این که یکی بگه من انقلابی ام تو باور می کنی که انقلابیه؟!!! مثلا آمریکا اعتراف کرد که داعش رو خودش به وجود آورده، بعد ادعا کرد که می خواد با داعش مبارزه کنه. تو باور می کنی؟ ترامپ گفت ما با تروریسم مبارزه می کنیم، بعد رسما گفت دستور ترو رسردار سلیمانی رو داده، الان تو باور می کنی آمریکا با تروریسم مبارزه می کنه؟ ببخشید مگه به حرفه؟!!!! یعنی الان من ریش بزارم و یقه ام رو ببندم و دو تا صلوات بفرستم بعد برم توهین کنم تو باور می کنی که من انقلابی ام؟!!!!! بابا دسخوش.. خودت به چیزی که نوشتی یکم فک کن. عجیبه .اقعا. عجیبه!!!!!!!! حالا ناراحت هم نشو، بله یه عده ساده لوح خیلی راحت فریب می خورن و ممکنه همچین کاری هم انجام بدن، اما دستور از جای دیگه صادر می شه، هسته ی اینا ضد انقلاب که هیچ ضد خود ایرانه، معلومه که ما اینجا اینا رو از خودمون نمی دونیم. اون فریب خورده ها بحثشون جداست و با حرف می شه آگاهشون کرد. اما از شمام بعیده همچین تفکری!!
    • به IR ۱۰:۱۳ - IE ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      4 4
      انقلابی ها ضد رهبری نیستند. دروغگویی هم بس است
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    52 13
    انشاالله منتظریم برخورد قاطع قوه محترم قضاییه با این احمق ها را
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    21 9
    اینها هم شکست می خورند، فقط اول باید رسوا شوند. فرقش با داعش همینه. مرگ بر آمریکا و انگلیس خبیث.
  • سعید IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    22 8
    اینکه فرقه ضاله شیراز ی کار می کنه درسته اینکه می خوان اسلام را کلا بد نشون بدن مخصوصا شیعه هم درسته اما بین انقلابیون هم داریم که فکر می کنند هر کاری کنند درسته تجمع می کنند شعار میدن مجلس دارند کسی غم بهشون کار نداره تازه میگیم خود جوش یکجایی باید تو کله اینا فرو کرد مملکت صاحب داره وقتی تولیت میگه تعطیل با نظر فقط خودش نبوده حتما از رهبری و مراجع تعیین تکلیف شده
  • NZ ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    23 5
    آفرین, آگاه سازی مردم علیه نچه های غربی-عبری-عربی عین عبادت است.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    24 3
    اینها میگن ما حیدری هستیم ما بهشون می گیم لندنی
  • محمد حسين IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    15 2
    قسم خوردن جايز نيست ولي اين را به صراحت ميتوانم بگويم كه شيطان الرجيم در برابر صادق شيرازي كرنش ميكند براي دست بوسي خدا لعنت كند كوته فكران مذهبي را كه كلا دين را به انحراف ميكشاند
  • US ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    37 7
    رئیس محترم قوه قضائیه ماری که در آسیتن پرورش یافته است. مردم کشور از شما درخواست دارند سریعا این هتاکان به مسولین کشور و حرم های مطهر را بازداشت و به اشد مجازات محکوم کنید.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      2 34
      اینا همان افرادی هستند که تا پیش از این مشرق آنها را می ستود.
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      35 5
      من تا جایی که یادم میاد و مشرق خوندم دائم در مورد فرقه شیرازی ها آگاهی و هشدار میداد . اما اگه منظورت بچه انقلابی هاست باید بگم کسی که آگاه به زمانه نباشه انقلابی و مومن نیست گرچه خیلی ادعا کنه.
  • یاری IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    17 0
    سلام با این مسائلی که اینها بیان می کنند شک نباید کرد که ظهور نزدیک است وبا توجه به برنامه های آقا که درگام دوم انقلاب مطرح کردند ما باید برای ظهور خودمان را آماده کنیم انشاء الله که خدامارا جزءسربازان آقا امام زمان (عج) قراردهد.آمین
  • خخ IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    2 19
    مهاجمان به حرم ها نمی دانند ائمه هم هنگام مریضی به پزشک مراجعه می کردند؟ / این فرافکنی ها را کنار بگذاریم که اینها وابسته به فلان جریان هستند؛ اینها دست پرورده خودمان هستند؛ نتوانستیم جهل را از جامعه بزداییم
    • شیعه IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      14 0
      بهتره به ائمه دروغ نبندید، ائمه در دانش پژشکی اونقد علم داشتن که حتی با اطبای زمان خودشان مناظره می کردن و آنها رو مغلوب می کردند بهتر هست مناظرات ائمه با اطبای حتی اطبای هندی و سایر بلاد رو مطالعه کنید مثل مناظرات حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ! این دانش اونقد واضح بود که مامون درخواست نوشتن رساله ای درپزشکی از امام رضا رو کرد که ایشون رساله ذهبیه رو نوشتن .
    • سلمان IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      16 0
      چه خودت رو هم خودی حساب می کنی !؟ از شئون امامت علم هست ! و ائمه عالم ترین انسانهای دوران بودند و علم به طب هم جزو علوم ایشان بوده هست . و البته کسی که عالم نباشد و جاهل باشد به کسی مراجعه می کند و امامان که عالم هستند نیازی به مراجعه به کسی نداشته و ندارند . و شفاء از خداست و کسی که شفاء رو از غیرخدا بداند مشرک هست و خدا بوسیله اسباب این شفاء را به محتاجش می رساند که دواء است این دواء هم شامل دارو و هم دعا و توسل به اولیا می تواند باشد و این یعنی هم اسباب ظاهری رو باید در نظر گرفت و هم غیب رو که دعا و توسل باعث اثربخشی بیشتر اثرگذاری دارو می شوند و کسی که منکر غیب باشد جاهل هست .
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    12 9
    این افراد باید دستگیر و اعدام شوند لطفاً نظر من را بذارید
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    16 10
    بابا بریزید همه شونو بگیرین مثل سگ بندازینشون از این کشور بیرون اشغالای تفرقه اندازو
  • عبدالله IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    13 45
    با این که چندین عزیز کارمند بانک جونشون رو از دست دادن اما بانک ها رو تعطیل نکردند چرا؟ چون حرمِ دولت، بانک هاست!
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      10 33
      بانکای دیوصفت حاضرن ۱۰۰برابر این کشته بدن ۱قرون از دست ندن چه ساده ای تو
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      13 11
      بیشعور! حرفی نیست اما اگه بانک تعطیل بشه اول صدای دیوی مثل تو درمیاد وا مصیبتا میخونه.
  • عبدالله IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    10 9
    البته مشرق بهتر هست بیکفایتی در مدیریت بحران دولت جناب حسن روحانی رو کمرنگ نکنی که با تعطیلی غافلگیرانه و یهویی و بدون مقدمه حرم های اهل بیت فرصت سودجویی و تحریک احساسات پاک ساده دلان را به دشمنان تشیع و انقلاب داد مثل قضیه بنزین ، می شد بجای تعطیلی غافلگیرانه کامل با ایجاد محدودیت در جمعیت و سختگیری های بهداشتی و اجباری کردن ماسک و دستکش هم حساسیت ایجاد نکرد و هم موارد بهداشتی رو رعایت کرد و حداقل قبل این تعطیلی مقدماتش فراهم می شد مثل آگاهی بخشی و موافقت مراجع رو جلب و نظر موافقشون رو نشرداد. و مطمئننا حالا که اذهان منحرف شده است کسانی دارند از این انحراف اذهان نهایت بهره برداری را می کنند
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      10 11
      تو چرا فارسیت مشکل داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کجایی هستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سيد IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    12 4
    ياد هشام تو سريال امام رضا افتادم شيعه بي بصيرت
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    16 0
    این یاسرالخبیث مزدور رو باید مثل او زم کف بسته گرفت آورد ایران تا حالش جا بیاد !
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    16 0
    لعنت بر یاسرالخبیث و الافیاری که مزدور دشمنان تشیع هستن مزدور امآیسیکس و سیا و موساد ! آخه خاک بر سرتون شما مثل استون تو گلوی تشیع و باعث شادی وهابیا هستید .
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    15 0
    لعنت بر یاسرالخبیث و الافیاری که مزدور دشمنان تشیع هستن مزدور امآیسیکس و سیا و موساد ! آخه خاک بر سرتون شما مثل استخون تو گلوی تشیع و باعث شادی وهابیا هستید .
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    17 0
    آیا اتفاقی است که همزمان با انتشار ویدیوی تند و سرشار از اتهام‌زنی به نظام به سبک پیام‌های روسای گروه‌های تکفیری از سوی یکی از سران اهل تسنن(که به رابطه‌ی عمیق با ریاض شهره است)، عوامل میدانی فرقه‌ی شیعه لندنی در دو شهر مقدس قم و مشهد هم فعال شده‌اند و به سبک تکفیری‌ها، درب حرم شریف را می شکنند و تهدید به آتش زدن می کنند و برای «تهران» (مرکز حاکمیت) خط و نشان می کشند؟ آیا قرار است باز هم این دو نحله‌ی افراطی تکفیری سنی و تکفیری شیعه، با دستور کار مشترک از اتاق فکر لندنی، عملیات یکدیگر را تکمیل کنند؟
  • یا حسین IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    17 0
    پیروزی از ان مومنین است این فرمایه هم محکوم به نابودی و شکست هستن از اربابانه انگلیسی و امریکایی صهیونیستی سعودی گرفته تا سربازان پیاده نظام احمقشون
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    5 12
    این پفیوزها را خودتون بال و پرشون دادید، اما تازه فهمیدید که این عوضیهای امل دارند آبروی اسلام و ایران را میبرند و مزدور انگلیس هستند.
  • رضایی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    14 2
    نوکری این جماعت و جماعت وهابی به مستکبران جهانی بر هیچ انسان فرهیخته و مسمان شیعه و سنی پوشیده نبوده و نخواهد بود اینان خرافه پرستان و دشمن دین و خدا هستند اگر کسی کوچکترین شناختی از تفکر و جهان بینی مولا حضرت علی داشته باشد می داند اینان از همان قومی هستندن که در صفین بر مولای ما شمشیر کشیدند و ادعای دیانت کردند مرگ ونفرت بر شما باد که رو سیاه هر دو عالمید و دشمن مولای ما امام زمان عج
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    77 25
    خطاب به ۱۲:۵۱ . ای نادان . نمازت رو بخون و در مورد مستحبات موکد تابع علما باش! بانکها هم شیفتی شده . یه عده یک روز نمی رن روز بعد کوتاه مدت میرن . سذیعتر از حد عادی برمیگردن تا دستور جدید بهشون ابلاغ بشه.
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      15 77
      کافر همه رو به کیش خودش پنداره ! تو اول ادب حرف زدن یادبگیر بعد موعظه کن !
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      58 13
      کارمند بانک : 15:39 ای نادان ! در کلام من بی ادبی نبود اما ندانم کاری در حرف تو موج میزنه! تو خطرناکیییییییییییییییییییییییییییییییییییییی. یه وحشی انگلیسییییییییییییییییییییییییییییییییییی.
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      61 21
      خطاب به 15:39. احمق مثل اینکه تو و فرقه کثیفت با هیچ چیز جز توحش راضی نمیشین. هرچی ملت ازتون نفرت دارن بیشتر فرافکنی میکنین. قوه قضائیه باید ورود کنه اینا فردا میریزن بانکها رو آتش میزنن کتابخونه ها رو میسوزونن. اینها روانی هستن.
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      58 9
      15:39. چقدر زور زدی مودب باشی؟ پیام بالا کاملا مودبانه بود. با این کارها توجه به خودت جلب نمی کنی. ذات امثال شما خرابه .خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      1 54
      هرکی به پیام های ۱۵:۳۹ و ۱۶:۵۴ و ۱۶:۵۴ و ۱۷:۳۳ توجه کنه می فهمه نگارنده این پیام ها آیا شعور و ادب و سلامت روانی و عقل داره یا نه ! درضمن لطغا تهمت نزنید و الکی این و اون رو به فرقه های موهوم توهم خود منتسب نکنبد با التماس تفکر و دوری از فحاشی و برچسب زنی و تهمت . انسانم آرزوست
  • DE ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    5 1
    از «سادات» خواندن ملکه انگلیس تا هتک حرمت حرم// من تا جایی که یادم هست فقط انور سادات سادات بود تازه نور هم میداد همیشه صهیونیستها شارژش میکردند برقش تمام نشه نورش خاموش بشه . ولی فقط کسی سید و سادات است که اجدادش به معصوم ع میرسد و واقعا ملت مسلمان هم آنان را قلبا دوست داشته و احترام میگذارند. بقیه همون انور سادات هستند
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    3 14
    میوهای تندروی هاتون رو الان بچینین........اگه واقعا به حرفم گوش کنین متوجه عمق فاجعه میشین...من الله توفیق
  • US ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    8 15
    این فرافکنی ها را کنار بگذارید که اینها وابسته به فلان جریان هستند و با برنامه ریزی وارد عمل شده اند. این واقعیت را بپذیرید که اینها دست پرورده های خودتان هستند و محصول خالص قدرت طلبی ها و انحصارطلبی هایتان که انقلابی بودن را پرخاشگری و هتاکی و بی حرمتی به هرکس که با ما نباشد تفسیر کردید. شما به خاطر این خطایتان تاوان بزرگ تری خواهید پرداخت.
    • IE ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      12 4
      حقا که مظلومیت حزب اللهی ها با کامنت امثال تو مشخص می شود. هم باید از قمه زن ها و شیعه انگلیسی فحش بشوند و هم از شما لیبرالهای کافر
    • IE ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      7 1
      لابد برادر رییس دفتر سید صادق شیرازی انقلابی بوده! لعنت خدا بر تو و دستانت که کامنتهای به این کثیفی می گذارد
    • علی IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      2 0
      دقیقا حرفتون درسته و طبق معمول هرکس که با این جماعت هم نظر نیست چماق تکفیر،انگ آلبانی،جیره خواری استکبار و....بهش داده میشه
  • US ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    6 19
    این فرافکنی ها را کنار بگذارید که اینها وابسته به فلان جریان هستند و با برنامه ریزی وارد عمل شده اند. این واقعیت را بپذیرید که اینها دست پرورده های خودتان هستند و محصول خالص قدرت طلبی ها و انحصارطلبی هایتان که انقلابی بودن را پرخاشگری و هتاکی و بی حرمتی به هرکس که با ما نباشد تفسیر کردید. شما به خاطر این خطایتان تاوان بزرگ تری خواهید پرداخت.
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      14 4
      چی زدی؟ خخخخخ کَلَک تو هم از همین فرقه ای؟ دوستات رو گرفتن آشوب شدی هان.. هی هی
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      15 1
      برو بابا کی تندروها تو اماکن متبرکه حدیثترو پاره کردن و فحاشی کردن و گفتن بشکنین و خراب کنین؟اگه ۱ذره سواد و مطالعه داشتی میفهمیدی دقیقا وهابیای داعشی اینجوری به اماکن زیارتی هتک حرمت میکردن و این کار اینا دقیقا همون کارای داعشیا رو تداعی میکنه
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    10 0
    خاک دو عالم بر سرشون.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    7 1
    بابا این چه وضعشه چرا هیشکی این شیطان وحشی رو جمع نمیکنه؟اونوقت میگن تو ایران آزادی نیست.البته اونایی که اینو میگن معلومه آزادی ای که میخوان از چه نوعیه.هرزگی و فاحشگی.وگرنه آزادی بیان و عقیده که دیگه بیشتر از این نمیشه طرف رسما داره با آبرو و امنیت کشور بازی میکنه
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    5 4
    بی شرفا ... متاسفانه مردم ما خیلی جاها نشون دادن که کور هستند و نمیبینند. مگر جاهایی که دست خدا ما رو نجات داد
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    22 1
    روح امیرکبیر شاد نور به قبرش بباره علی محمد باب رو گذاشت سینه دیوار فرستادش به درک حالا هیشکی نی این وحشی بدعت گذارو جلوشو بگیره
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    28 0
    مرگ بر انگلیس ! تکه تکه بشی انگلیس! مرگ بر تمام نوکران انگلیس! مرگ بر انگلیس باوران! مرگ بر انگلیس یاوران! مرگ بر خران!
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    32 0
    مرگ بر انگلیس . مرگ بر سفیر فوضول انگلیس که با نوچه های جاسوسش پیام ها رو برای تحلیل میخونن ببینن چه خبر. مرگ بر انگلیس. انگلیسیها هیچی نیستین. مثل روباه تو تله میفتین. در تاریخ با تقلب و سرقت علمی همه چیز رو به نام خودتون زدین. آینده از آن شما نیست.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    28 0
    از مسئولان می خواهیم سفارت انگلیس خبیث را در ایران ببندند والسلام لعنت بر کسانی که رابطه با انگلیس خبیث را تبلیغ و زمینه های آن را فراهم می کنند
  • كريم IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    8 0
    بله متاسفانه ما چنين افرادي را در ميان شيعه هاي راستين و ناب محمّدي (ص) داريم كه با دشمنان ما مي سازند تا با ما مبارزه كنند. چهره هايي به ظاهر موجّه اما در باطن نوكر انگليس خبيث و آمريكاي جنايتكار و صهيونيست بين الملل. اين آدمها چرا بايد در ايران وجود و حضور داشته باشند. من از دولت جمهوري اسلامي ايران تقاضامندم كه آنها را خلع لباس و از ايران اخراج و به نزد اربابانشان بفرستند.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    11 0
    به نظرم، خون دلی که این سبک مغزها و نفهم ها تو دل امام زمان (عج) می کنند، کمتر از خون دلی که داعشی ها درست کردند، نیست. هر چی ضربه خوردیم تو تاریخ اسلام، بخشی از آن مربوط به همین قشر سطحی نگر است. نمی دانم چه حکمتی دارد که این قشر از تشیع دارد دوباره رو می شود.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 9
    دیوانگی هم عالمی دارد!
  • امیرمحمد IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    8 5
    دوستای گلم بزرگواران اگه اونی که میره حرم یا اجتماعات دیگه بیماری واسه خودش تنها باشه عیبی نداره مشکل پخش بیماریست.این داعشیا آرزو دارن همه مریض بشن
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    11 4
    انگلیسی هادرهرزمان به تناسب آن زمانه برای ضربه زدن اسلام ازحربه های مختلفی استفاده کرده اند،زمانی بابیت وبهائیت ووهابیت رادرست کردند وحالاهم شیعه انگلیسی!
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    10 7
    اگرسخن رانیهای حضرت امام خمینی رحمته الله علیه را گوش کنیم امام خمینی (ه) چقدر تاءکیدمی کنند:اسلام ناب محمدی-اگر سخن رانیهای حضرت امام (ه)گوش کنیم ودقیق شویم متوجه می شویم که فرمودند:امریکا شیطان بزرگ است-اکثر سخن رانی های حضرت امام خمینی را بنده گوش کردم-خدا شاهدمی گیرم تمام وقایع بعد از رحلت شان را مثل اینکه پیش بینی کرده بودند-
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    6 6
    باسلام:جناب مشرق این ها چرا لباسشون پر خونه حالم گلاب برروتون بهم خورد-اسلام عزیز مظهر زیبایی هاست اینا دیگه چه جور جانورای افراطی اند توسرتون بخوره عقیده هاتون!!قربون دین خودمون اسلام گفته حتی برای "میت"گریه بده-اینا دیوانه اند ای دینتون توسرتون بخوره!!
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      6 4
      گریه نه تنها بد نیست بلکه برای سیدالشهدا و ماتهم و غم فقدان اولیای خدا و مظلومیتشان بسیار تاکید شده در اسلام و سفارش ، حتی خود رسول الله هم اینچنین بوده سنتشان ، معلوم نیست شما از کدام اسلام حرف میزنید اسلامی که مردم و زنان رو بخاطر گریه کتک میزنه!
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    4 0
    اتفاقا ما هم میگیم همه جا تعطیل بشه ولی چون بخور بخور شماها تموم نمیشه پولی برای تامین مایحتاج مردم نمیمونه که بدون کار کردن بشینن خونه. بخواهی عین چین قرنطینه کنی باید هزینه بدی ولی برای شما جون مردم ارزشش کمتر از پوله.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    10 6
    بعدها معلوم میشه همه اینها جاسوس اینگلیس بودند من مرده شما زنده حالا میبینید ، هیچ نورانیتی در چهره این اقا به عنوان محب اهل بیت دیده نمیشه اینها همش تظاهره، خدا می دونه چه حساب سختی خواهد داشت
  • حسین تاجیک IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    9 7
    شک نکن اینهاخوارج زمان ماهستند.بایدعلی واربرخوردشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس