آیت الله سیستانی

آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید به استفتائی درباره جایگاه پزشکان و پرستاران و کسانی که جان خود را در راه مبارزه با ویروس کرونا از دست داده‌اند، پاسخ داد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید در پاسخ به استفتائی درباره پزشکان و پرستاران و کسانی که در راه مبارزه با ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند جایگاه این عزیزان را همچون کسانی که برای کشور و مردم مبارزه می‌کنند دانست.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله سیستانی درباره ویروس کرونا حکم واجب کفائی صادر کرد

متن پاسخ آیت‌الله سیستانی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

درمان بیماران و مراقبت از آنها و انجام امور مربوط به ایشان، یک واجب کفائی بر پزشکان، کادر پرستاران و سایرین است، اما مسئولان ذی‌ربط باید تمامی ملزومات ضروری را جهت حفاظت آنان از خطرات ابتلا به این بیماری فراهم کنند و هیچ کوتاهی از آن پذیرفته نیست.

شکی نیست که اقدامات آن عزیزان علیرغم تمامی چالش‌ها اقدامی بزرگ و تلاشی است که نمی‌توان برای آن قیمتی تعیین کرد، چه بسا اهمیت کار آنها همچون تلاش‌ نیروهای مبارز قهرمان در مرزها در دفاع از کشور و مردم باشد.

مطمئناً خداوند تبارک و تعالی تلاش‌های آنها را در دنیا ارج نهاده و نه تنها در آخرت ثواب این کار را به آنها اعطا می‌کند، بلکه امید می‌رود هر کس که جان خود را در این راه فدا کرده است، پاداش شهید و جایگاه او در روز قیامت به او داده شود.

ما از آنها به دلیل اقدام انسانی گرانقدرشان قدردانی کرده و از خداوند قادر متعال می‌طلبیم تا از آنها حفاظت کرده و آنها را از هر بدی محفوظ بدارد که خداوند شنوای اجابت کننده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    5 0
    احسنت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس