ویژه های مشرق 27 اسفند

برخلاف ادعای اصلاح طلبان،مردم نسبت به اخبار کرونا در ایران بی اعتماد نیستند.بلکه مردم در هفتمین سال فعالیت دولت اصلاح طلبان،منتظر ارائه کارنامه و گزارش عملکرد هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** تطهیر شیعه انگلیسی در روزنامه اصلاح طلب

روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان «رفتار متعصبانه با دستورات بهداشتی درقم» نوشت: «هر چند اعلام ورود کرونا به کشور با تاخیر صورت گرفت و برخی مسئولان برای این تاخیر دلایلی هم مطرح کردند، اما با سخت شدن شرایط و سرعت همه‌گیری ویروس، علاوه بر دولتمردان و ستاد ملی مقابله با کرونا که از همان روز اول برخودداری از رفتن به کانون‌های بالقوه و تجمعات تاکید داشتند...اما گروهی نمی‌توانند بین دستورهای اکید بهداشتی با مسائل دیگر تمایز قائل شوند و اکنون که تولیت حرم حضرت معصومه(س) به بستن ورودی‌های حرم اقدام کرده اند...نمی‌توانند دریابند که تصمیم این مسئولان برای بستن درهای حرم، برای جلوگیری از آلوده شدن صحن‌ها و رواق‌های متبرکه به ویروس و کاستن از احتمال انتقال ویروس به افراد سالم و در نهایت تلاش برای شکستن زنجیره انتقال ویروس بوده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اما این همه ماجرا نیست. متعاقب انتشار این خبر، گروهی مقابل درهای ورودی حرم حضرت معصومه تجمع کرده و خواستار باز کردن درهای حرم شده‌اند. احتمالا این افراد نمی‌توانند به سخن مراجع عالیقدر، علما و اساتید دانشگاه و پزشکان و پرستاران و دولتمردان گوش بدهند یا دلیل آن را متوجه شوند. در تصاویری از تجمع این افراد که در فضای مجازی منتشر شده، یکی از تجمع کننده‌ها در تلفن به کسی که آنسوی خط است، می‌گوید:"بیایید آتش بپا کنیم". این ماجرا پاسخ تلخی است به کسانی که می‌گویند چرا قم از همان ابتدا قرنطینه نشد. این تجمع و خودداری این افراد از پذیرش اهمیت موضوع، نشان می‌دهد که چه گروه‌ها و جریان‌هایی از ابتدا مخالف برخی دستورات بهداشتی بوده‌اند».

شب گذشته، پس از اعلام بسته شدن موقت دربهای حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) با هدف اجرای اقدامات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، عده محدودی که منتسب به شیعه انگلیسی بودند با تجمع مقابل ورودی حرم حضرت معصومه(س)، اقدام به هتک حرمت کرده و در اقدامی شنیع، دربهای حرم مطهر را شکستند. شیعه انگلیسی اقدام مشابهی را نیز در مشهد و در ورودی حرم مطهر امام رضا(ع) انجام داد.

این طیف(شیعه انگلیسی) همان گروهی هستند که در هفته های گذشته با انتشار فیلم «لیسیدن ضریح»، خوراک رسانه های ضدایرانی لندن نشین برای حمله به اسلام را فراهم کردند. اقدامی که با واکنش منفی و مخالفت جدی مراجع تقلید، علما و مردم متدین قم مواجه شد.

شیعه انگلیسی همراستا با جریان سلفی در اهل تسنن در پی آن است تا ضمن اختلاف افکنی میان مسلمانان، چهره ای بی منطق، خشن و عقب افتاده از مسلمانان در نزد دیگر جوامع و ادیان نشان دهد.

مردم «متدین و شریف» قم همواره حساب خود را از این جماعت «کوچک و شلوغ باز» اعلام کرده اند. اما نکته تأمل برانگیز اینجاست که این روزنامه اصلاح طلب در گزارش مذکور به هیچ عنوان به گرایش مهاجمان به حرم اشاره نکرده و با بی اخلاقی، اینگونه القاء کرده که مهاجمان، مردم قم هستند و به فرقه خاصی نیز گرایش ندارند.

روزنامه های اصلاح طلب در هفته های گذشته به بهانه فیلم لیسیدن ضریح، بدون اشاره به شیعه انگلیسی، باورها و اعتقادات مذهبی مردم ایران را مورد هجمه قرار دادند.

** بی اعتمادی مردم درباره اخبار کرونا،تقصیر شورای نگهبان است

«حسین انصاری راد» از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «شما معتقدید که این بی‌اعتمادی(مردم نسبت به نهادهای حاکمیتی درباره اخبار کرونا) ریشه در گذشته دارد؟» گفت:«قطعا همین طور است. سال‌ها مقامات و مسوولان به‌ زعم خودشان خواستند مردم با شنیدن برخی اخبار و اطلاعات و آمار و ارقام ناراحت نشوند و آنها را عصبانی نکنند و آرام نگه‌ دارند».

انصاری راد در ادامه گفت:«شاهد بودیم که در جریان انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و هم در دوره‌های گذشته همچون دوره هفتم بخش زیادی از معتمدان مردم رد صلاحیت شدند بنابراین برای اینکه مردم اطلاعات ارایه شده را بپذیرند و اعتماد عمومی بازسازی شود باید صریح و روشن و شفاف بود».

کاسبی اصلاح طلبان از شیوع ویروس کرونا، هر روز ابعاد گسترده تری پیدا می کند. یکروز می گویند که باید از فرصت کرونا برای مذاکره با آمریکا بهره ببریم و روز دیگر مدعی می شوند که برای مبارزه با کرونا باید FATF را تصویب کنیم!

حالا در جدیدترین نمونه از این کاسبی، دروغ «بی اعتمادی مردم به اخبار کرونا» را به عملکرد قانونی شورای نگهبان در ردصلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس نسبت می دهند.

اصلاح طلبان از هر ابزاری برای تسویه حساب سیاسی سوءاستفاده می کنند. یکروز بر ویرانه های زلزله پایکوبی کرده و به مسکن مهر حمله می کنند و دیگر روز بر خون جانباختگان سانحه هواپیمایی را به ابزار تسویه حساب تبدیل کرده و با اندوه مردم کاسبی می کنند.

این روزها تصاویر متعدد از غارت فروشگاه ها و مراکز خرید در آمریکا و اروپا، چهره واقعی و بدون روتوش این جوامع را نشان داد. همان جوامعی که غربگرایان بارها دروغ متمدن بودنشان را بر سر مردم ایران کوبیدند.

اما در این سو در ایران، رفتار متمدنانه مردم ایران و غارت نشدن فروشگاه ها حتی سفیر انگلیس را نیز به اعتراف وادار کرد.

برخلاف ادعای اصلاح طلبان، مردم نسبت به اخبار کرونا در ایران بی اعتماد نیستند. بلکه مردم در هفتمین سال فعالیت دولت اصلاح طلبان، منتظر ارائه کارنامه و گزارش عملکرد هستند؛ مسئله ای که اصلاح طلبان به طرق مختلف در پی به حاشیه بردن آن هستند.

** دموکراتها بیایند، می توانیم مذاکره را کلید بزنیم

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «خوف و رجای دیپلماسی 99» نوشت:«همچنان یکی از سؤالات مهم سال ۹۹، رئیس‌جمهور آینده آمریکا خواهد بود...می‌توان امیدوار بود سیاست جو بایدن(نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) در قبال ایران، طبق وعده‌ها و سوابقش، به‌خصوص در همراهی با دولت باراک اوباما، با «فشار حداکثری» ترامپ، بسیار متفاوت باشد. دموکرات‌ها حتی از بازگشت به برجام هم سخن گفته‌اند، هرچند برای تحقق یا عدم‌ تحقق این وعده باید منتظر شرایط در زمستان ۹۹ بود. به‌هرحال بایدن این سیاست را به این شکل ادامه نخواهد داد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«فاصله اندک بین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و ایران و چشم‌انداز سیاسی ایران نیز نشان می‌دهد فرصت برای گفت‌وگوی دوباره تیم روحانی با دموکرات‌های کاخ سفید آمریکا اندک خواهد بود...با وجود چنین تصویری، ایران قطعا می‌تواند به کاهش فشارهای همه‌جانبه آمریکایی امیدوار باشد، اما بعید است کاخ سفید جو بایدن، "کلید" حل مشکلات دیپلماتیک، موانع تجارت خارجی و به طور خاص مسئله آمریکا با ایران باشد».

شرق در ادامه نوشت:«به تعبیر سیدحسین موسویان در گفت‌وگوی اخیرش با "شرق"، «اصل مسئله نوع رابطه آمریکا و ایران است. با این نوع رابطه، در آمریکا؛ چه دموکرات قدرت را در دست داشته باشد، چه جمهوری‌خواه، در ایران چه اصولگرا پیروز انتخابات باشد، چه اصلاح‌طلب یا اعتدال‌گرا، اساس مشکل باقی خواهد بود».

دموکرات ها و جمهوری خواهان در هر مسئله ای اختلاف داشته باشند، در دشمنی با مردم ایران هیچ اختلاف نظری ندارند.

اصلاح طلبان بارها با ایجاد دوگانه دروغین «دموکرات های خوب- جمهوری خواهان بد» در پی آن بودند تا میان ساختار حاکمیتی آمریکا تمایز قائل شوند.

اما سنگین ترین تحریم ها در کنار ترور دانشمندان ایرانی، خرابکاری نرم افزاری در تاسیسات هسته ای، بلوکه کردن اموال ایران، اولین نقض فاحش برجام و...همگی در دولت اوباما انجام شد.

جان کری- وزیر خارجه دولت اوباما- پس از خروج ترامپ از برجام گفت، اگر ما هم جای ترامپ بودیم از برجام خارج می شدیم، اما دونالد ترامپ زودتر از موعد این کار را انجام داد و باید ابتدا مذاکرات موشکی و منطقه ای را به نقطه مطلوب می رساند و سپس از برجام خارج می شد.

«احمد زیدآبادی» از فعالین اصلاح طلب چندی پیش گفته بود: «به نظر من اگر خانم کلینتون نیز در آمریکا به قدرت می‌رسید سرنوشت برجام مانند امروز بود و هیچ تفاوتی بین ترامپ و کلینتون در این زمینه وجود ندارد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    62 11
    اصلاح طلبا = اصلِ لجنا
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      29 3
      دولت روحانی و مجلس اصلاح طلب بیشترین ضربه را به اعتماد مردم وارد کردند و نتیجه آن شکست شون در انتخابات مجلس شد.
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      29 1
      برای عبور از بحران کرونا باید اصلاح طلبان بی کفایت را از چرخه مدیریتی کشور حذف کنیم.
    • سید IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      9 0
      هرجا سخن از خیانت است نام اصلاح طلبان تهوع آور می درخشد!!!
    • عباس US ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      4 1
      لعنت به چپ و راست
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    68 16
    من که دیگه دارم از این همه مدارای نظام با یه عده خسته میشم!! خودمون باید دست به کار بشیم؟ سال 88 مردم رو کشتن بس نبود. 96 78 بس نبود. همین ماجرای بنزین بس نبود.؟؟؟ این همه رانت و دزدی و اقازادگی بس نبود؟ حقوق های نجومی بس نبود؟ گله ای می رن اونور تو رسانه های فارسی زبان و از عربستان و اسراییل پول می گیرن بس نبود؟ رافت اسلامی نشون می دین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لا اله الا الله. خدایا خودت صبر ما رو بیشتر کن...!!!!!!!! هوفففـــــــــــــــــــــــــــــــ
    • رضا IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      13 55
      فيلم هندى زياد مى بينى عموجان ! كنترل كن فشار خونت بالا نره !
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    76 14
    به خدا اگه آقامون سید علی اجازه بده همه این لجنهای متعفن رو نابود میکنیم
  • ترکمنچای IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    65 11
    مذاکره = با تضعیف توان موشکی = جنگ نظامی
  • خسارت محض IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    42 1
    مذاکره مایه پشیمانی است / مقاومت راه سلیمانی است
  • SE ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    7 1
    دزدان مال مردم رد صلاحیت شدند حتی یک نفر از دزدان رد صلحیت شده جرائت نکرد دلایل رد صلاحیت خود را علنی کنه
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    4 0
    فقط افساد طلبان مقصرند.!!!
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    6 0
    وای روز به روز بیشتر حالم بهم میخوره از این اسهال طلبا !!
  • DE ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    3 0
    مردم دیگه حسابی اینو فهمیدن که با طناب پوسیده شما اصلاح طلب ها نباید توی چاه رفت! زیرا به اندازه کافی متاسفانه گند زدید! خیلی اصلاح طلب هستید برید اصلاحات رو از توی تشکیلات خودتون شروع کنید که خیلی زواردرفته شده. گویا جز چوب لای چرخ گذاشتن کار دیگه از دستتون برنمیاد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس