کد خبر 1052029
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
تدابیر پلیس در روزهای کرونایی

کرونا این روزها دیگر یک واژه نیست. واقعیتی است که جامعه را درگیر خود کرده و افراد را به خانه نشینی وا داشته.اتخاذ تدابیری جهت کاهش تردد افراد از سوی نهادها و سازمان ها از جمله پلیس، راهکارهای این روزهای کرونایی است.

به گزارش مشرق، کرونا شاید در لحظه اول فقط یک واژه بود اما در اندک زمانی اسم و رسمی بهم زد و از راه نرسیده چنان یکه تازی کرد که صدرنشین اخبار رسانه ها شد  و مدارس و دانشگاهها تعطیل کرد و کسب و کارها را به کسادی کشاند؛  علاوه بر آن با توجه به لزوم خانه نشینی و پرهیز از ترددهای غیرضرور بسیاری از کارها و اقدامات را به فضای مجازی کشاند یا اینکه به تاخیر و تعویق انداخت. 

بیشتر بخوانید:

پلیس نیز در این بین مستثنا نبود؛  خیلی از اقدامات ناجا نیز به منظور حفظ سلامت هموطنان و جلوگیری از تجمعات به تاخیر افتاد. 

*مردم نگران تعویض پلاک نباشند

سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام خبر فوق اظهار داشت: به منظور جلوگیری از ازدحام در مراکز شماره گذاری به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ، آنهایی که می خواهند نسبت به خرید و فروش خودرو اقدام کنند و آنهایی که وکالت دارند می توانند نقل و انتقال خودرو را به سال آینده موکول کنند ، حتما این کار را انجام بدهند و اگر مدت اعتبار وکالت نامه انها محدود است می توانند نسبت به افزایش مدت اعتبار آن اقدام کنند.

*اعتبار معاینه فنی و گواهینامه منقضی تا 15 اردیبهشت

سردار هادیانفرگفت: همچنین رانندگان خودروهایی که معاینه فنی شان به اتمام رسیده یا اعتبار گواهینامه آن‌ها منقضی شده است نیاز به تمدید تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده ندارند و می‌توانند تردد کرده و جریمه هم نخواهند شد.

*تعطیلی کلاس های آموزشگاه های رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا درباره آموزشگاه های رانندگی گفت: درخصوص آموزشگاه های رانندگی که ثبت نام در آنجا وجود دارد کلاس های آموزش را تعطیل کردیم و ابلاغ شده که آزمون آیین نامه در هیچ جا برگزار نشود و فقط آزمون عملی را اجرا خواهیم کرد.

*ترخیص خودرو از طریق دفاتر پلیس + 10

سردار هادیانفر افزود: مشکل بعدی ما در ستادهای ترخیص خودرو بود که تا اوایل هفته آینده با سیستم طرح گسترشی که ایجاد شده ، از طریق دفاتر پلیس+10 در سراسر کشور در مرحله اول 13 استان و کلانشهر انجام خواهد گرفت. در واقع مردم عزیزمان از هفته آینده می توانند به دفاتر پلیس+10 مراجعه و نسبت به ترخیص خودرو خود اقدام کنند.

*تعویض پلاک، زوج و فردی شد

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در خصوص ساعت فعالیت مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور گفت: در ماه های پایانی سال خصوصا اسفند هرسال خریدوفروش و نقل و انتقال خودرو در کشور افزایش چشمگیری دارد و این افزایش باعث حضور و ازدحام بیشتر شهروندان در مراکز تعویض پلاک می شود لذا تمهیدات بهداشتی و پیشگیرانه ای توسط پلیس راهور ناجا برای کاهش ازدحام جمعیت و کاهش احتمالی انتشار ویروس کرونا در مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: از روز سه شنبه ۲۰ اسفند تعویض پلاک و خدمات شماره گذاری در روزهای زوج فقط به وسایل نقلیه پلاک زوج و روزهای فرد صرفا به وسایل نقلیه با پلاک فرد ارائه خواهد شد لذا از شهروندان تقاضا داریم در غیر از روزهای مذکور به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکنند.

سرهنگ محمدی افزود: در مراکز تعویض پلاک تا پایان سال جاری از ساعت 7 تا 18 باز بوده و خدمات ارائه می کنند؛ پس لازمست شهروندان با مدیریت زمان  حضور در مراکز تعویض پلاک در صبح و بعدازظهر با ازدحام و زمان کمتری خدمات دریافت کنند. 

 *تعویق اعزام مشمولان سربازی/ اولین اعزام یکم اردیبهشت 99

سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص جزئیات تعویق اعزام مشمولان سربازی تا دو ماه آینده اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تمام مشمولانی که اعزام‌شان در تاریخ 19 اسفند سال جاری بود، تاریخ اعزام‌شان به یکم و سوم اردیبهشت 99 موکول شده است.

وی تصریح کرد: در روز یکم اردیبهشت مشمولانی که دارای مدارک تحصیلی فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند اعزام شده و در تاریخ 3 اردیبهشت افرادی که دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند به خدمت اعزام خواهند شد.

 رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با تاکید بر این مطلب که در فروردین 99 اعزامی صورت نمی‌گیرد اعلام کرد: قرار شد اعزام‌ها در 6 ماهه اول سال 99 در تاریخ‌های یکم، دوم و سوم هر ماه صورت گیرد؛ اعزام‌ها تا امروز در تاریخ 19 هر ماه صورت می‌گرفت که بدین صورت از سال جدید تاریخ اعزام‌ها تغییر خواهد کرد.سر

سردار مهری درباره اقدامات پیشگیرانه پلیس برای مقابله با کرونا اعلام کرد: روند اینگونه است که تمام کسانی که برای خدمت سربازی اعزام می‌شوند بعد از دریافت برگه اعزام خدمت باید معاینه شوند. و اگر از شرایط جسمی مناسب برخوردار باشند برگه تائیدیه اعزام و تاریخ اعزام را می‌گیرند؛ روند اینگونه است که چند روز قبل از اعزام به این افراد پیام داده شده و یا با مراجعه به پلیس + 10 مطلع می‌شوند که باید به کدام پایگاه مراجعه کنند.

وی یکی از اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، تعویق اعزام‌ها دانست و گفت: اقدامات پزشکی خوبی در سطح پادگان‌ها انجام می‌شود؛ افراد مرتبا تب سنجی شده و پادگان‌ها و سربازخانه‌ها ضد عفونی می‌شوند و خوشبختانه تا کنون در پادگان‌ها مشکل این بیماری را نداشته‌ایم.

*تعطیلی برخی مراکز شماره گذاری خودرو/ هموطنان به استان های مجاور مراجعه نکنند

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور با اشاره به تعطیلی مراکز شماره گذاری  برخی از استان ها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: برابر تصمیم ستاد پدافند غیرعامل زیستی استان های با آلودگی بالا ، مراکز تعویض پلاک این استان ها تعطیل شدند اما برخی از شهروندان بدون توجه به هشدارها، برای دریافت خدمات به تهران یا استان های مجاور مراجعه می کنند. 

سرهنگ محمدی با اشاره به این که  این موضوع منجر به انتشار گسترده ویروس کرونا خواهد شد از عموم مردم تقاضا کرد در صورت تعطیلی مراکز تعویض پلاک استان برای انجام خدمات تعویض پلاک به سایر استان ها مراجعه نکنند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است هموطنان در استانهایی که مراکز شماره گذاری آنها تعطیل شده تا زمان رفع خطر شیوع ویروس تامل کنند؛  چرا که به کلیه استانها ابلاغ شده  در صورت مراجعه شهروندان سایر استان ها، مراکز تعویض پلاک از ارائه خدمات به شهروندان سایر استان ها قویا خودداری کنند؛ این افراد بدانند یقینا هیچ گونه خدمتی در سایر استانها به این دسته از مراجعین که از استانهای با شیوع بالا مراجعه می کنند ارائه نخواهد شد. 

*فسخ قرارداد تالارها بدون دریافت وجه

سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی پایتخت  به شیوع ویروس کرونا و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه اشاره و اظهار داشت: از آنجایی که برخی افراد برای مراسم خود تالار رزرو کرده و برای فسخ قرار داد برخی تالار داران از آنها مبلغی درخواست کرده بودند در این خصوص طی نامه ای به اتاق اصناف ابلاغ  شد که اتحادیه تالارداران موظف هستند کل مبلغ بیعانه ای که برای رزرو تالار دریافت کرده اند را عودت داده و برای فسخ قرارداد مجاز به دریافت هیچ وجهی نیستند. 

*ممنوعیت سرو قلیان در قهوه خانه و سفره خانه ها

سرهنگ مرادی به ممنوعیت استفاده از قلیان در قهوه خانه ها و سفره خانه های شهر تهران  تا اطلاع ثانوی پرداخت و خاطرنشان کرد:با متصدیان متخلف برخورد و  واحد صنفی آنها پلمب خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس