کد خبر 1051666
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
آرتتا

با گسترش شیوع کرونا شمار اهالی ورزش مبتلا به این ویروس کشنده روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش مشرق، ووهان، خاستگاه این ویروس ناشناخته حالا رفته رفته به روال عادی خود برمی‌گردد و این در حالی است که کرونا حالا از مرزهای بیش از ۹۰ کشور جهان عبور کرده و تمامی فعالیت‌ها را از اقتصاد گرفته تا زندگی روزمره مردم تحت الشعاع قرار داده است.

ورزش نیز از این ویروس در امان نمانده و بسیاری از رویدادهای بزرگ و کوچک ورزشی در سرتاسر جهان لغو شده و یا به تعویق افتاده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تعویق یورو ۲۰۲۰ اجتناب‌ناپذیر است

در ایتالیا به عنوان متضررترین کشور اروپایی متاثر از کرونا، سری‌آ تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد؛ اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) روز گذشته لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را به حالت تعلیق درآورد؛ لالیگا و لیگ برتر جزیره، بوندسلیگا و لوشامپیونه نیز تصمیمی مشابه اتخاذ کردند.

جالب اینجا است که کرونا اورست را هم به تعطیلی کشاند و دولت نپال صعود از هیمالیا را به خاطر هراس از شیوع ویروس کرونا ممنوع کرده است.

حالا ورزش جهان نیز همچون سایر بخش‌ها اعم از حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ..... در حالت به اصطلاح آچمز به سر می‌برد.

اما رویدادی که در روزهای اخیر بیش از هر تورنمنت بزرگی دیگری تحت تاثیر قرار گرفته، المپیک ۲۰۲۰ توکیو است؛ گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد این تورنمنت بزرگ دست به دست شده و مقامات ژاپنی نسبت به از دست دادن امتیاز میزبانی این رویداد پرمنفعت ابراز نگرانی کرده‌اند.

کمیته بین‌المللی المپیک همچنان بر این باور است که المپیک توکیو طبق برنامه برگزار می‌شود اما سرعت شیوع کرونا و محدودیت‌های مسافرتی اعمال شده از سوی کشورهای جهان، قرنطینه شهرهای کوچک و بزرگ و ... داستان متفاوتی را روایت می‌کند

اما در بحبوحه شیوع کووید-۱۹ بد نیست به آمار ورزشکاران مبتلا به این ویروس نگاهی بیاندازیم؛ البته این فهرست بی‌شک بروزرسانی خواهد شد زیرا کرونا به این سادگی‌ها خیال بیخیال شدن ندارد...

فوتبال
 

تیمو هوبرس (هانوفر)

جیمز هورن (هانوفر)

دنیله روگانی (یوونتوس)

مانولو گابیادینی

(سمپدوریا)

میکل آرتتا (سرمربی آرسنال)

هادسون اودوی (چلسی)

عمر کولی (سمپدوریا)

آلبین اِکدال (سمپدوریا)

آنتونیو لاگومینا (سمپدوریا)

مورتن تورسبی (سمپدوریا)

دوشان ولاهوویچ (فیورنتینا)

جرمن پزلا (فیورنتینا)

 پاتریک کوترونه (فیورنتینا)

بسکتبال

رودی گوبرت (اوتا جاز)

داناوان میشل (اوتا جاز)

تری تامکینز (رئال مادرید)

دوچرخه سواری

فرناندو گاویریا (تیم ملی امارات)

دمیتری استراخف (گازپروم-روس‌ولو)

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس