کد خبر 1051644
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
سعید معروف

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران بعد از تعطیلی لیگ چین هنوز تصمیم روشنی برای آینده خودش نگرفته است.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران تنها چند روز قبل از پیدایش ویروس کرونا در چین، در همین کشور توانست مجوز حضور در المپیک 2020 را اخذ کند؛ اتفاقی که البته همه علاقه‌مندان به والیبال در ایران انتظارش را می کشیدند. بعد از این مسابقات کاپیتان ایران در چین ماند و به پکن سفر کرد تا با شماره 7 تیم نارنجی پوش بایک موتور چین را همراهی کند، اما ویروس کرونا خیلی زود نقشه های سعید معروف را در سال المپیک برهم زد.

بیشتر بخوانید:

توصیف هم‌تیمی معروف از شرایط وحشتناک چین

وضعیت اضطراری در چین باعث شد تا خیلی زود تمرینات تیم های ورزشی این کشور تعطیل و لیگ والیبال چین هم که قرار بود با 2 ماه تاخیر استارت بخورد، بار دیگر به تعویق بیفتد. 

با اینکه حامد حدادی، ستاره بسکتبال ایران بعد از شیوع کرونا در چین به ایران بازگشت، اما خبری از سعید معروف نشد. خیلی از علاقه مندان به والیبال نگران سلامتی کاپیتان محبوب تیم ملی بودند تا اینکه خبر رسید او بعد از تعطیلی کامل تمرینات تیمش به آمریکا سفر کرده است. 

البته به فاصله یک ماه، لیگ ایران هم سرنوشت مشابهی پیدا کرد و فدراسیون با یک تصمیم بزرگ، لیگ برتر را به دلیل شیوع کرونا نیمه تمام رها کرد. 

حالا حتی تکلیف تیم ملی والیبال هم مشخص نیست. لیگ ملت ها به بعد از المپیک موکول شده و حتی المپیک هم وضعیت روشنی ندارد. طبق برنامه ای که کولاکوویچ به فدراسیون داده بود، باید ملی پوشان بلافاصله بعد از نوروز 99 تمرینات خود را استارت می زدند و لژیونرها هم به مرور به این تمرینات اضافه می شدند، اما الان حداقل تا پایان فروردین امکان برگزاری هیچ گونه اردویی نیست. 

در این میان سعید معروف که به امید حضور در لیگ چین، نزدیک به یک سال است در هیچ مسابقه باشگاهی شرکت نکرده، تمرینات خود را با برخی از دوستانش در کالیفرنیا پیگیری می کند. در عکسی که از معروف منتشر شده، در کنار او برخی از والیبالیست های سابق تیم ملی همچون محسن عندلیب و سجاد دهنوی هم دیده می شوند. 

جالب است بدانید از زمانی که لیگ چین تعطیل شده، اخباری مبنی بر رسیدن پیشنهاداتی از لهستان و ایتالیا به معروف به گوش می رسد. حتی چندی پیش برخی رسانه های لهستانی عنوان کرده بودند تیم ورشوی لهستان که با هدایت آندره آناستازی، مربی مطرح ایتالیایی فعالیت خود را در پلاس لیگا دنبال می کند، مذاکرات خود را جهت جذب پاسور ایرانی برای فصل آینده آغاز کرده است.


حالا هم برخی شایعات از رسیدن پیشنهادات ایتالیایی به معروف حکایت دارد، اما نکته اینجاست که ویروس کرونا تمام کشورهای اروپایی را هم تحت تاثیر خود قرار داده و باعث تعطیلی سری آ و پلاس لیگا هم شده است. 


البته نباید فراموش کرد لیگ چین با توجه به بهبود نسبی وضعیت این کشور بعید نیست به زودی استارت بخورد و با توجه به تعویق لیگ ملت های 2020 و احتمال لغو المپیک شاید معروف از سوی مسئولان باشگاه بایک موتور به پکن فراخوانده شود و از مدتی دیگر در لیگ والیبال این کشور تا چند ماه آینده شرکت کند. 


به هر حال چیزی که مشخص است ویروس کرونا که باعث تعطیلی لیگ ایران شده و برنامه های تیم ملی را هم تحت تاثیر قرار داده، بیش از همه در ماه‌های اخیر به سعید معروف ضرر مالی و حتی ورزشی زده است. او در واقع یک سال والیبال باشگاهی خود را به دلیل این بدشانسی از دست داده و حالا اگر لیگ والیبال چین دوباره استارت نخورد، احتمالا بزرگترین دغدغه‌اش حضور موفق با تیم ملی در المپیک خواهد بود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس