شایعه

بعد از شیوع کرونا، شایعه بزرگترین معضلی بود که کشور با آن روبه‌رو و حالا دیگر از خطرات خود ویروس بیشتر شده است. هر بار بهانه‌ای تازه برای شایعه‌سازی جان می‌گیرد.

به گزارش مشرق، از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا هر بار به‌بهانه تازه‌ای شایعه‌سازان موضوع تازه‌ای را دستمایه ایجاد رعب و وحشت در مردم قرار می‌دادند و در این راه رسانه‌های معاند فارسی‌زبان هم با آنان همکاری می‌کردند، تنها کافی است چند کلیدواژه‌ای را که از ابتدای شیوع ویروس از اساس کذب باشد در موتورهای جست‌وجو دنبال کنید تا ببینید تنها چند رسانه معاند مانند بی‌بی‌سی و همکارانش درباره این کلیدواژهها محتواسازی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

اعمال محدودیت در تهران هم بهانه تازه این شایعه‌سازان قرار گرفته است. روزهای اول شیوع ویروس حرف از بسته شدن پمپ‌بنزین‌ها می‌زدند و حالا سخن از سوپرمارکتها و نانوایی‌ها به میان آمده است.

به‌تازگی یک عضو شورای شهر پیشنهاد قرنطینه تهران را مطرح کرده است و همین خبر اگر به‌لحاظ روانی و اطلاعاتی به‌درستی منعکس نشود و فرآیند اقناع در آن صورت نگیرد دوباره دستمایه شایعه‌سازی قرار خواهد گرفت. شایعات اگر دامن‌زده شوند می‌توانند کنترل یک شهر را در شرایط بحرانی با مشکل مواجه کنند.

مسئولان باید پیش از اعلام هر خبری پیوست رسانه‌ای آن را هم در نظر بگیرند و با شفافیت کامل شرایط را توضیح دهند تا مانع از فعالیت شایع‌سازان در رسانه‌های معاند و فضای مجازی شود. قرنطینه تهران هم در صورت لزوم اجرای آن، شرایط خاص خود را خواهد داشت و به‌معنای عدم دسترسی مردم به مایحتاج زندگی نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس