کد خبر 1051498
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
بارسلونا

لالیگا و فدراسیون فوتبال اسپانیا قرار است تا پانزده روز دیگر درباره سرنوشت این فصل لالیگا تصمیم بگیرند و یکی از گزینه‌های مهم اعلام قهرمانی بارسلونا صدرنشین فعلی این لیگ است.

به گزارش مشرق، روزنامه اسپورت کاتالونیا امروز با انتشار مقاله‌ای جنجالی مدعی شد یکی از گزینه‌های اصلی تعیین تکلیف سرنوشت فصل جاری لیگ اسپانیا اعلام صدرنشین فعلی لیگ، بارسلونا، به عنوان قهرمان فصل است.

بیشتر بخوانید:

ضرری که کرونا به بارسلونا زد

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در اسپانیا به احتمال زیاد فصل جاری لالیگا نیمه‌کاره رها خواهد شد و باید درباره نوشت آن تصمیمی مهم گرفته شود. لالیگا فعلا به مدت دو هفته متوقف شده ولی قدم بعدی تصمیم‌گیری در این باره است که آیا لیگ باید در همین مرحله به صورت کامل متوقف شود یا نه. در حال حاضر هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که فدراسیون فوتبال اسپانیا و سازمان لالیگا در این باره چه تصمیمی خواهند گرفت ولی در هر صورت مهمترین پرسشی که باید به آن پاسخ داده شود این است که در صورت تعطیلی لالیگا تکلیف قهرمان این فصل چه خواهد شد؟

بر اساس قوانین فعلی، لالیگا و فدراسیون فوتبال باید کمیسیونی تشکیل بدهند که متشکل از دبیرکل لالیگا، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و مسئولین برگزاری رقابتها در لالیگا و فدراسیون خواهد بود. این کمیسیون باید تصمیم بگیرد که کدام تیم را به عنوان قهرمان لالیگا معرفی خواهد کرد. در صورتیکه این کمیسیون به نتیجه نرسد طبق قوانین رئیس فدراسیون می‌تواند یا شخصا قهرمان را مشخص کرده یا هیات دیگری را برای تعیین تیم قهرمان تعیین کند.

لغو یا عدم لغو؛ مساله این است

اما پیش از این مرحله ابتدا باید تصمیم به لغو کلی فصل جاری لالیگا اتخاذ شود. تصمیمی که باید ظرف پانزده روز آینده گرفته شود. لالیگا به باشگاه‌های اسپانیایی اعلام کرده که نباید بابت وضعیت حضورشان در لیگهای اروپایی نگرانی داشته باشند چرا که به احتمال قریب به یقین، لیگهای اروپایی هم با ادامه شرایط بغرنج شیوع ویروس کرونا با تعلیق یا حتی تعطیلی مواجه خواهند شد.

در صدور تعطیلی لالیگا قهرمان این فصل این لیگ باید به صورت رسمی معرفی شود. حالا نگاه لالیگا به سری آ است تا ببیند لیگ ایتالیا در این باره چه تصمیمی خواهد گرفت. با توجه به خبرهایی که در ایتالیا منتشر شده مبنی بر اینکه سری آ قصد دارد عنوان قهرمانی را به تیم اول جدول در حال حاضر یعنی یوونتوس تقدیم کند، در اسپانیا هم گفته می‌شود احتمال اینکه بارسلونا، صدرنشین فعلی لالیگا عنوان قهرمانی را از فدراسیون و لالیگا دریافت کند بالا است. این ادعایی است که روزنامه اسپورت کاتالونیا امروز بر آن پافشاری کرده است.

چنین شرایطی تا کنون در فوتبال اسپانیا سابقه نداشته و همین، تصمیم‌گیری درباره سرنوشت لیگ را برای نهادهای مسئول این کشور بیش از پیش دشوار کرده است. تقدیم کردن جام قهرمانی به بارسلونا درحالیکه هنوز یازده هفته به پایان فصل باقی مانده مسلما با اعتراض شدید دیگر تیمها مواجه خواهد شد و این هم یکی از نگرانی‌های اصلی فدراسیون اسپانیا و لالیگا است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    1 0
    پس پرسپولیس هم قهرمان هست.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    1 0
    نمیدونم چرا هواداران فهیم استقلال خودشونو بخواب زدند اگر فیفا همه تیمهای اول امسال را قهرمان اعلام کند، باز می گویند وزیر پرسپولیسی. درحالیکه وزیر پرسپولیسی بهتر از رییس جمهور استقلالی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس