کد خبر 1051482
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

امنیت همیشه یکی از دغدغه های اصلی انسان ها مخصوصا در حال حاضر بوده و خواهد بود . و هر روز تامین امنیت اماکن مختلف از قبیل منازل ، مغازه ها ، ادارات ، شرکت ها ، کارخانه ها و ... دارای اهمیت بالاتری نسبت به قبل میباشد .

یکی از رایج ترین و مهم ترین راه های تامین امنیت استفاده از دوربین مدار بسته میباشد . اما برای بیشتر افراد انتخاب دوربین مناسب با توجه به مدل های بسیار مختلف و برند ها و فروشندگان زیاد بسیار دشوار است در این مقاله قصد داریم با کمک کارشناسان فنی دوربین مارکت نکات خرید دوربین مدار بسته و راهنمای خرید مناسب آن را بیان کنیم.

اولین نکته در خرید دوربین مداربسته این است که تکلیفمان از خرید را بدانیم . یعنی دوربین مداربسته را برای چه محیطی و چه هدفی قصد داریم خریداری کنیم . اغلب افراد از خرید و نصب دوربین مدار بسته دو هدف دارند نظارت و امنیت .

اگر قصد ما از خرید دوربین مداربسته نظارت است یعنی بحث امنیت خیلی مطرح نیست و به عنوان مثال برای نظارت به کارکرد کارمندان یا کودکان و یا سالمندان اقدام به نصب دوربین مدار بسته میکنیم لازم نیست هزینه زیادی صرف حافظه ذخیره ( هارد دیسک) سیستم دوربین مدار بسته کنیم همچنین میتوانیم بجای خرید چند دوربین مداربسته ثابت یک دوربین گردان یا چرخشی بخریم . این دوربین ها قابلیت چرخش طبق برنامه ریزی یا از طریق اپراتور دارند و برای اهداف نظارتی بسیار مناسب میباشند . دوربین های چرخشی در مدل ها و قیمت های مختلف موجود میباشد که با توجه به محیط مورد استفاده میتوانیم از آن ها استفاده کنیم

اگر قصد ما از خرید دوربین مدار بسته امنیت است نکاتی بیشتری قابل بحث است مانند تعداد ، رزولیشن ، دید در شب ، حافظه ذخیره ، درجه حفاظت ، ابعاد و تکنولوژی دریافت و انتقال تصویر .

در مرحله اول برای بحث دوربین مدار بسته امنیتی تعداد و نحوه پوشش دوربین مدار بسته میباشد . برای امنیت بهتر باید سعی کنیم تمامی قسمت های مورد نظر همیشه در دید دوربین مداربسته باشد به همین جهت بهتر است از دوربین های ثابت و همچنین  تعداد مناسب استفاده شود و سعی شود نقطه ی کور که در دید دوربین نباشد باقی نماند . همچنین بهتر است دوربین ها طوری نصب شود که هم پوشانی داشته باشد یعنی هر دوربین در تصویر دوربین دیگر قابل مشاهده باشد تا خود دوربین مداربسته مورد سرقت قرار نگیرد .

بحث بعدی در انتخاب دوربین برای امنیت رزولیشن و دید در شب میباشد . رزولیشن در حقیقت تعداد پیکسل ( نقطه ) ای میباشد که تصویر را تشکیل میدهد . در حال حاضر بهتر است برای امنیت مناسب از حداقل رزولیشن 2 مگاپیکسل ( 2 میلیون نقطه) استفاده کرد و برای مکان هایی با درجه اهمیت بالا تر از دوربین های با رزولیشن بالاتر مانند 4 مگا پیکسل یا 5 مگاپیکسل استفاده نمود . همچنین هنگام خرید باید به دارا بودن قابلیت دید در شب و برد موثر آن دقت کرد . با توجه به متراژ محیط و دوربین های موجود میتوان دوربینی با دید در شب مناسب تهیه کرد .

از دیگر موارد مهم در دوربین مدار بسته ذخیره تصاویر میباشد . در اغلب سیستم های نظارت تصویری ذخیره تصاویر روی هارددیسک انجام میشود . هنگام خرید باید در نظر داشته باشیم که هارددیسک با ظرفیت مناسب تهیه کنیم . تعداد دوربین و کیفیت تصویر دوربین مداربسته و تعداد روز های ذخیره تصاویر پارامتر های اصلی در انتخاب ظرفیت هارددیسک میباشد .

دیگر مورد مهم در دوربین مدار بسته درجه حفاظت آن میباشد اگر قرار است از دوربین مداربسته در محیط های بیرونی و باز استفاده شود باید از دوربین های با درجه حفاظت IP66  استفاده کرد این دوربین ها ضدآب بوده در باران و برف به خوبی میتواند به کار خود ادامه دهد .

مورد دیگر تکنولوژی دوربین میباشد که در حال حاضر 3 تکنولوژی مطرح در دوربین مدار بسته وجود دارد .

1 آنالوگ : قدیمی ترین تکنولوژی دوربین مدار بسته که در حال حاضر منسوخ شده میباشد و به مقدار اندک در بازار ایران موجو میباشد . پیشنهاد ما این است که با توجه به کیفیت بسیار پایین این سیستم و تکنولوژی های جدید تر حدالامکان از این نوع دوربین مداربسته استفاده نکنید

2 AHD  : تکنولوژی جدید تر دوربین مداربسته می باشد که تصاویر را به صورت دیجیتال دریافت و ارسال میکند اما برای انتقال از همان بستر آنالوگ یعنی کابل کواکسیال استفاده میکند . این نوع دوربین مداربسته با توجه به کیفیت بالاتر و قیمت مناسب در حال حاضر پر کاربرد ترین نوع دوربین مدار بسته میباشد .

3 تحت شبکه IP : بهترین نوع دوربین مدار بسته میباشد که برای انتقال تصاویر ازبستر شبکه و کابل های شبکه استفاده میکند و برای محیط های بزرگ بسیار مناسب میباشد همچنین بالاترین کیفیت را در بین دوربین های مدار بسته دارد .

در این مقاله سعی شد نکات خرید دوربین مداربسته به صورت کلی بازگو شود ولی بهتر است برای نتیجه مطلوب محیط نصب کارشناسی شود . برای این منظور و دریافت کارشناسی و مشاوره رایگان و خرید دوربین مدار بسته به وبسایت دوربین مارکت به نشانی www.doorbinmarket.com  مراجعه یا شماره تلفن 02191015108 تماس بگیرید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اسدی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    استفاده از دوربین های بیسیم خیلی خوب و به صرفه هست من برای مغازه خودم از دوربین بیسیم خریدم و راضی هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس