کد خبر 1051429
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
‌1

این گزارش درباره تحقیقی است که در ماه فوریه ۲۰۲۰ مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (سی. دی. سی.) به کمک متخصصان برجسته این کشور انجام داده و تاکنون منتشر نشده است.

به گزارش مشرق، عبدالله شهبازی مورخ و پژوهشگر تاریخ سیاسی معاصر طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

در ساعت ۳:۳۵ بعدازظهر روز جمعه (۱۳ مارس ۲۰۲۰/ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸) به وقت شرق آمریکا، اندکی پس از شروع کنفرانس مطبوعاتی ترامپ و اعلام وضع فوق‌العاده در آمریکا، وبسایت روزنامه نیویورک تایمز گزارش تکان‌دهنده‌ای منتشر کرد.

این گزارش درباره تحقیقی است که در ماه فوریه ۲۰۲۰ مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (سی. دی. سی.) به کمک متخصصان برجسته این کشور انجام داده و تاکنون منتشر نشده است. این تحقیق شامل مدل‌سازی آینده کروناویروس در آمریکاست بر اساس داده‌های موجود. تایمز مدعی است که از طریق اشخاص ثالث به اسکرین‌شات‌های ارائه این تحقیق دست یافته و سی. دی. سی. حاضر به مصاحبه و اظهارنظر درباره آن نشده است.

در این مدل‌سازی وضعی تصور شده که مداخله جدی از سوی دولت برای کنترل کروناویروس انجام نشود. در این وضعیت، بین ۱۶۰ تا ۲۱۴ میلیون آمریکایی می‌توانند به ویروس مبتلا شوند که به مرگ ۲۰۰ هزار الی ۱٫۷ میلیون نفر خواهد انجامید. در این میان ۲٫۴ الی ۲۱ میلیون نفر به بستری شدن در بیمارستان نیاز خواهند داشت در حالی که ظرفیت کنونی بیمارستان‌های آمریکا حدود ۹۲۵ هزار تخت است.

برغم این چشم‌انداز هولناک، که گزارش نیویورک تایمز آن را با تلفات ۶۷۵ هزار نفری آنفلونزای سال ۱۹۱۸ در آمریکا مقایسه کرده، متخصصانی که با نیویورک تایمز مصاحبه کرده‌اند معتقدند که مداخله سریع و ضربتی دولت و اقداماتی چون قرنطینه کردن گسترده، آنگونه که در چین با موفقیت اجرا شد، و تغییر سبک زندگی و رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم، می‌تواند وضع را دگرگون کند و به کاهش چشمگیر تلفات و مهار بیماری بینجامد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز می‌توان درباره آینده ایران نیز، که بیش از بسیاری از کشورها با بیماری کروناویروس دست به گریبان‌ است، وضع هراسناکی پیش‌بینی کرد اگر اقدامات ضربتی و سریع گسترش بیشتر بیماری را مهار نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس NL ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    1 0
    با سلام.چطور این ویروس خطرناک از آزمایشگاه های بیولوژیک جهان به بیرون راه پیدا کرده؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    3 0
    شما غصه‌ی خودتو بخور... ان شاءالله که ایران با سلامتی این برهه را نیز گذر خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس