کد خبر 1051111
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
روسیه: حملات هوایی اسرائیل در سوریه، منطقه را بحرانی‌تر می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه را موجب افزایش سطح بحران در منطقه و نقض حاکمیت کشورهای عربی دانست.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران به انتقاد از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مواضعی در خاک سوریه پرداخت.

بیشتر بخوانید

ارتش سوریه: با هرگونه نقض حریم هوایی خود مقابله می‌کنیم

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، او با بیان اینکه حملات هوایی این رژیم «خودسرانه» است، تأکید کرد: «ادامه حملات یکجانبه اسرائیل علیه اراضی سوریه، نقض حاکمیت کشورهای همسایه عربی و موجب نگرانی است و در افزایش بحران در منطقه تأثیر دارد.»

به گفته زاخاروا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در پنجم مارس (۱۵ اسفند) از آسمان لبنان اقدام به حمله هوایی به سوریه کردند که در  این حمله یک سرباز سوری کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های لبنانی نیز امروز از نقض مجدد حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و پرواز آنها بر فراز همه مناطق لبنان خبر دادند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ادلب و توافق با ترکیه در این خصوص پرداخت و گفت که به لطف توافقات میان روسیه و ترکیه تنش در ادلب فروکش کرده و هم اکنون این توافق به طور کلی از سوی طرفین درگیری محترم شمرده می‌شود.

این مقام روسی گفت که مشورت‌ها میان وزارت دفاع ترکیه و روسیه برای تضمین اجرای کامل توافقات در جریان است و سپس ابراز امیدواری کرد که این رایزنی‌ها موجب ثبات ادامه‌دار در ادلب و بهبود وضعیت انسانی در این منطقه شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    6 4
    روسیه منافق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس