کد خبر 1050848
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
محمد ایمانی

هم در اعلام آمار، برخی مقامات محلی اظهار نظرهای غیر مسئولانه می کنند و هم در زمینه اقدامات سختگیرانه برای جلوگیری از شیوع، تصمیمات نا هماهنگ ازسوی برخی مدیران دولتی از جمله شخص رئیس جمهور صادر می شود.

به گزارش مشرق، «محمد ایمانی» تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

در حالی که جهادگران و مدافعان سلامت در خدمت مقدم مبارزه با ویروس کرونا جان فشانی می کنند و وزارت بهداشت برای مبارزه سینه سپر کرده، متاسفانه انسجام بخشی لازم از سوی رئیس دولت مشاهده نمی شود.

هم در اعلام آمار، برخی مقامات محلی اظهار نظرهای غیر مسئولانه می کنند و هم در زمینه اقدامات سختگیرانه برای جلوگیری از شیوع، تصمیمات نا هماهنگ از سوی برخی مدیران دولتی از جمله شخص رئیس جمهور صادر می شود.

در همین حال، برخی محافل سیاسی و رسانه ای  هم مزید بر علت شده و روی اعصاب مردم راه می روند. تا جایی که شایعات خلاف واقع و آزار دهنده، بسیار سریع تر از سرعت شیوع کرونا، جامعه را درگیر می کند.

متاسفانه برخی مدیران استانی در گیلان و مازندران و اصفهان در کنار چند نماینده مجلس و برخی فعالان رسانه های زنجیره ای، راست و دروغ را به هم می آمیزند و اعتماد مردم را نشانه می گیرند.

پادزهر این رفتار مسموم، تصمیم های الزام آور و نظارت شبانه روز است. با هفته ای یک جلسه که آقای روحانی می گوید، نمی شود ماجرا را به درستی مدیریت کرد.

نباید بلایی که بر سر برخی شوراهای عالی (اقتصادی، فرهنگی، مجازی، ارتباطات و...) در زمینه تصمیم گیری و اجرا ظرف شش سال گذشته آمد، درباره مبارزه با کرونا نیز تکرار شود.

اینها نیازمند احساس مسئولیت و وقت گذاشتن بیشتر است. متاسفانه در همین حیص و بیص خبر می رسد که دولت پیگیر لایحه افزایش اختیارات رئیس جمهور است!

شش سال است فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی که اغلب در برجام هم حامی دولت بودند، نتوانسته اند با رئیس دولت جلسه بگذارند و مشکلات و راه حل شان را در میان بگذارند. چرا؟ چنین دیدارهایی واقعا معطل اختیارات است یا اراده و همت؟!

صد روز است سازمان مهم هلال احمر رئیس ندارد. منصوب قبلی روحانی به خاطر فساد و زد و بند اقتصادی در بازداشت به سر می برد. کسی هم هنوز آقای روحانی را به خاطر این قبیل انتصابات بازخواست نکرده، اما آیا انتخاب یک رئیس متناسب برای چنان سازمان مهمی، این قدر دشوار است که سه ماه تعویق بیفتد؟

می بینید که اغلب این مشکلات، به همت و اراده بر می گردد و نه اختیاراتی که مازاد بر شرایط عادی، به دولت و رئیس جمهور (به ویژه از دو سال قبل) واگذار شده است.

روحانی نباید اجازه دهد بی تدبیری هایی که در واگذاری 18 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی، سهمیه بندی توام با غافلگیری و سه برابر کردن قیمت بنزین پدید آمد، تکرار شود.

ویروس کرونا با همه نگرانی ها و خسارت هایش، برای بهبود مدیریت اجرایی یک فرصت است؛ اگر آقای روحانی آن را جدی بگیرد. اکنون بانک مرکزی در حوزه امنیت اقتصادی و وزارت بهداشت در حوزه سلامت و بهداشت با تمام توان درگیرند.

آنچه می تواند این تلاش ها را کمرنگ کند، تحرکات جریانات معارض در فضای مجازی است. این آشفته بازار رسانه ای در کنار عدم تمرکز مدیریت دولت متاسفانه بسیاری از زحمات و مجاهدت ها را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

دولت یک هماهنگ کننده کم دارد و یک پروتکل نظارت درست بر کارکرد فضای مجازی و رسانه ای. نمی شود معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد از این فضای آشفته بنالد و وزیر ارتباطات، فقط درباره آلوده بودن عابر بانک ها و پمپ بنزین ها توییت بزند!

کاش روحیه فرماندهی مدبرانه و شجاعانه سردار شهید سلیمانی در خط مقدم مقاومت، از سوی مدیریت اجرایی ما الگو برداری شود و این مدیران، فقط اندکی خود را شبیه آن فرمانده موفق کنند. این چنین می توان کمر کرونا را شکست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    2 45
    قرارگاه،فرمانده،خاکریز،تک و پاتک و ...آقایون،برادران همه چیز با نظامی گری پیش نمیره
    • مهدی IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
      42 0
      برادر، منظورش روحیه جهادی و الگوی مدیریتی هست. در ضمن شهید سلیمانی فقط یه فرمانده نظامی نیست. ایشون یه مکتب هستند که میشه از ویژگی های شخصیتی آن الگوبرداری کرد.
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      3 0
      باید نشت خانه و از دور این بحران رو مدیریت کرد .هنگام نیاز ملت سر از شمال در آورد یا با لبخند ژکوند با خارجکانیها پدر ملت رو در آورد.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    7 0
    جلالی، رئیس پدافند غیرعامل: دولت پدافند غیرعامل و پدافند زیستی را در ستاد مقابله با #کرونا حذف کرد! دولتی که یه نقاش رو به خاطر سید بودن میزاره وزیر اط... باید هم پدافند غیرعامل رو به خاطر مبارزه با #بیوتروریسم حذف کنه!
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    22 0
    فرمانده چون شهید سلیمانی بایستی فداکار و در خط مقدم باشد نه با روحیه استکباری و کاخ نشینی
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    3 0
    آقای روحانی به میل خود کار نمی کند تا ملت بدانند کت تن کیه؟
  • رضا IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    1 7
    چى ميگى بابا تو هم براى خودت ؟! اين كه نشد كار. ، هر ننه قمرى به خودش جرات بده به رييس جمهور بپره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس