واکنش منفعلانه وزارت خارجه به کشتار مسلمانان در هند

مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج (ماهر) بر اساس تکلیف انسانی و دینی، بر خود فرض ‌می‌داند ضمن محکوم کردن این جنایت شنیع، ملت‌ها و مجامع حقوق بشری اسلامی را به حمایت از مردم مظلوم هند فراخواند.

به گزارش مشرق، روابط عمومی مرکز ماهر بسیج ؛ در حمایت از مسلمانان مظلوم هند و محکومیت کشتار سازمان دهی شده علیه آنان مرکز ماهر بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

« بسم الله الرحمن الرحیم »

قَالَ رَسُولُ اللهِ(ص):

«مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم»

کشتار مسلمانان مظلوم هند به دست هندوهای افراطی، در سایه سیاست‌های مذهبی تبعیض‌آمیز، حمایت احزاب افراطی و انفعال حمایت‌گرانه پلیس، قلب مسلمان جهان را جریحه‌دار کرد. هنوز آلام روحی مسلمانان جهان از ظلم و ستم تاریخی رژیم غاصب صهیونیستی بر مردم مظلوم فلسطین و کشتار مردم بی دفاع یمن به دست رژیم سفاک و مرتجع آل سعود تسکین نیافته که زخم دیگری بر پیکر جهان اسلام نشست.  

سکوت و بی‌عملی دولت‌های غربی و مجامع منادی حقوق بشر در برابر این جنایت سازمان یافته علیه بشریت بار دیگر این واقعیت را پیش چشمان جهانیان عریان کرد که ادعای حقوق بشر غربی محمل و مستمسکی بیش برای فشار بر ملت‌های مظلوم و مستقل جهان نیست و آنچه در مسلخ سیاست غربی قربانی می شود انسان است و انسانیت.   

به رغم همدلی و همدردی ملت‌های مسلمان جهان با برادران دینی هندی خود، در این جفا و جنایت ضد انسانی، سکوت شرم آور دولت‌های مرتجع عرب در برابر مسلمان کشی از سوی هندوهای افراطیِ تحریض شده از سوی سیاستمداران وابسته به رژیم صهیونیستی و دولت استکباری آمریکا، بار دیگر ماهیت واقعی این دولت‌ها در سازش‌کاری با دشمنان اسلام را عیان ساخت.   

مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج (ماهر) بر اساس تکلیف انسانی و دینی، بر خود فرض ‌می‌داند ضمن محکوم کردن این جنایت شنیع، ملت‌ها و مجامع حقوق بشری اسلامی را به حمایت از مردم مظلوم هند فراخواند. اکنون که به موجب شرایط اضطراری حاکم بر کشور، اجتماعات دینی و انقلابی به تعلیق در آمده است از صدا و سیما، رسانه‌های جمعی و مطبوعات انتظار می رود نسبت به آگاهی بخشی به افکار عمومی درباره اهمیت مساله اهتمام بیشتری بورزند.

همچنین لازم است نخبگان فکری، شخصیت‌های مذهبی، سیاسی و فرهنگی برجسته، جامعه هنری و ورزشی به هر ترتیب ممکن اعم از اعلام موضع و صدور بیانیه در صفحات شخصی و انجام مصاحبه با رسانه‌های بین‌المللی همدلی خود با مسلمانان هند را نشان دهند. از نهادهای مسئول در کشور نیز انتظار می‌رود دیپلماسی فعال‌تری، از طریق رایزنی با دولت‌های دوست و کشورهای اسلامی متعهد و فشار بر دولت هند و هر اقدام مقتضی دیگر در راستای حمیات از مسلمانان و محکومیت کشتار سازمان‌دهی شده علیه آنان داشته باشند. «وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ» .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس