کد خبر 1050417
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
ماهواره فضایی نمایه

چین از پرتاب یک ماهواره جدید به مدار زمین موسوم به بیدو 3 برای تکمیل سیستم اختصاصی موقعیت یابی جهانی خود خبر داده است.

به گزارش مشرق، چین با موفقیت ماهواره ای را به مدار زمین پرتاب کرده که با استفاده از ان خواهد توانست سیستم موقعیت یابی ماهواره ای اختصاصی خود موسوم به بی دی اس – 3 را تکمیل و راه اندازی کند.

مسوولان چین امیدوار هستند بهره برداری از سیستم موقعیت یابی جغرافیایی اختصاصی این کشور تا ماه می ممکن شود. این سیستم رقیبی برای سیستم موقعیت یابی ماهواره ای جی پی اس آمریکا محسوب می شود. با توجه به سیاست های خصمانه آمریکا در قبال چین، مقامات این کشور تصمیم گرفته اند وابستگی خود به فناوری ها و تجهیزات آمریکا را بیش از گذشته کاهش دهند و از این پس به فناوری های بومی اتکا کنند.

بیشتر بخوانید:

افزایش تعداد ایستگاه های ماهواره ای کشور از 2 به 4

این ماهواره پنجاه و چهارمین ماهواره ای است که برای تکمیل سیستم موقعیت یابی مکانی چین به فضا پرتاب شده و انتقال آن به فضا با استفاده از راکت لانگ مارش 3 بی از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در جنوب غربی این کشور انجام شده است.

از این ماهواره و ماهواره های مشابه با آن می توان برای برقراری ارتباطات رادیویی، موقعیت یابی دقیق، مقابله با بلایای طبیعی و کمک به اموری همچون کشاورزی، ماهیگیری، جنگلبانی، کنترل حمل و نقل و غیره استفاده کرد. سیستم بی دی اس 3 بعد از تکمیل متشکل از 30 ماهواره اصلی و 24 ماهواره متوسط خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس