تعز

شهر ساحلی «المخا» در استان تعز که تحت کنترل نیروهای مورد حمایت امارات است از بیم نفوذ صنعا شاهد موج بازداشت غیرنظامیان است.

به گزارش مشرق، نیروهای تحت حمایت امارات در شهر ساحلی «المخا» در استان تعز در غرب یمن موجی از بازداشت شهروندان را در این منطقه به راه انداخته‌اند.

یک مقام دولتی در استان تعز که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت:« نیروهای امنیتی تحت حمایت امارات شش نفر از شهروندان المخا را بازداشت و شماری دیگری را تحت تعقیب قرار دادند».

بیشتر بخوانید:

پیشروی‌های خیره کننده نیروهای انصارالله در الجوف

به گفته وی این اتفاق به دنبال تظاهرات روز شنبه صیادان محلی در واکنش به توقیف قایق‌هایشان توسط نیروهای امنیتی و ممانعت از فعالیت صید در المخا رخ داده است.

نیروهای تحت حمایت امارات صیادان المخا را متهم کرده‌اند که به عنوان هسته‌های خفته به نفع طرف‌های دشمن کار می‌کنند.

المخا از توابع اداری استان تعز است، اما با تسلط تشکیلات نظامی تحت حمایت امارات کاملا منزوی شده است این شهر در اواخر ژانویه ۲۰۱۷  از تصرف نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خارج شد.

تشکیلات تحت حمایت امارات نهادها و دفاتر دولتی المخا را تحت کنترل خود گرفته و مقامات طرفدار خود برای آنجا گماشته است که اصلا ارتباطی با مقامات محلی طرفدار دولت منصور هادی در شهر تعز مرکز استان تعز ندارند.

به گزارش آناتولی، مقامات دولت منصور هادی می‌گویند با وجود اینکه امارات در فوریه گذشته اعلام کرد که بازگشت نیروهای خود را از یمن تکمیل می‌کند اما همچنان به حمایت نظامی و مالی از شبه نظامیان  در راستای منافع خاص خود ادامه می‌دهد، اقداماتی که هیچ ارتباطی با اهداف اعلام شده ائتلاف عربی در حمایت از دولت منصور هادی و مقابله با انقلاب حوثی‌ها ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    6 3
    بزنید پدر امارات رو در بیارید . اینم آدم شده ؟؟؟؟!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس